Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: däckpriser?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    .Sedan är dom jätte försiktiga med fälgarna så det inte blir märken.Och jag är ju naturligtvis alltid med så dom törs väl inte annat.
    Ja, nog så viktigt. Förr när jag lämnade in mina däckbyten, så polerade jag upp fälgarna(för att visa att jag var noga med dom)....och sen tittade jag lite halvgalet på dom (en del säger att jag behöver inte göra mig till för att´se halvgalen ut )

    Nu har jag fullkittat mitt däckbytande med Biltemagrejjor. Det fina är att, om man åker iväg på en typ 800-milasväng så vill man ju ha fräscha däck under. Då köper jag ny omgång och byter tillbaka det gamla däcket när jag kommit hem. Det ids man ju inte göra om man pröjsar för ombytet.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja, nog så viktigt. Förr när jag lämnade in mina däckbyten, så polerade jag upp fälgarna(för att visa att jag var noga med dom)....och sen tittade jag lite halvgalet på dom (en del säger att jag behöver inte göra mig till för att´se halvgalen ut )

    Nu har jag fullkittat mitt däckbytande med Biltemagrejjor. Det fina är att, om man åker iväg på en typ 800-milasväng så vill man ju ha fräscha däck under. Då köper jag ny omgång och byter tillbaka det gamla däcket när jag kommit hem. Det ids man ju inte göra om man pröjsar för ombytet.
    det är ju ett alternativ,men det skulle jag aldrig kunna göra,för mina däck är slut vid 800mil ändå

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Om prislappen är viktigast så beställer du fraktfritt däck från tex http://www.dackonline.se/

    ...och för att slippa gnället från verkstan för att man köpt däck nån annanstans, så finns på hemsidan(höger sida) även länkar till samarbetande verkstäder.
    Får jag lov att rekommendera reifenversand.com istället?
    Dackonline måste tillämpa svenska moms - 25% - pga stor omsättning i SE, medan Reifenversand kan hålla tysk 19% moms. Fungerar dessutom minst lika bra, nya sulor hemma vid dörren 2 dygn efter beställning. Å det är ju inget hinder att använda Däckonline-knutna verkstäder ändå, om du inte känner en flitig däckmontör.
    Senast redigerat av Pfaff den 2012-03-18 klockan 18:10. Anledning: .com, inte .de. f'låt,,,

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Får jag lov att rekommendera reifenversand.de istället?
    Dackonline måste tillämpa svenska moms - 25% - pga stor omsättning i SE, medan Reifenversand kan hålla tysk 19% moms. Fungerar dessutom minst lika bra, nya sulor hemma vid dörren 2 dygn efter beställning. Å det är ju inget hinder att använda Däckonline-knutna verkstäder ändå, om du inte känner en flitig däckmontör.
    Ja, känner till dom också.
    Bra påminnelse, minst lika bra.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag betalade 2200 för anakee 2 fram och bak. Hos min däckhandlare.Och balansering och montering ingår alltid i deras däckpriser.Med lösa hjul,såklart.Sedan är dom jätte försiktiga med fälgarna så det inte blir märken.Och jag är ju naturligtvis alltid med så dom törs väl inte annat.
    Högt pris för sånna skitdäck
    Jan

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Högt pris för sånna skitdäck
    ja eller hur,för ynka 2 däckoch ändå ex moms och 30% rabatt avdragenman för den sortens däck så finns det då inga andra som är bättre,skulle vara exp då,men har ej testat dom än,men jag ska.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    pilote road 3 beställda, 2100kr monterat och blanserat

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    pilote road 3 beställda, 2100kr monterat och blanserat
    + moms ?
    Jan

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    + moms ?
    Javisst,men den får vara

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    pilote road 3 beställda, 2100kr monterat och blanserat
    skojjar du? får ju fan betala 2600~ för bara däcken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •