Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Skall köra 8 mil i 5 graders väder i morgon

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355

    Skall köra 8 mil i 5 graders väder i morgon

    Brrrr säger jag bara. Skall köra iväg med hojen till en återförsäljare i morgon, får se om jag kommer fram eller om jag fryser ihjäl på vägen.

    Nej så farligt kanske det inte är....inte för överkroppen och benen iallafall, men när jag körde tidig vår och höst i fjol så var det inget roligt för händer och fötter som var stelfrusna bara efter ett par mil körda.

    Brorsan kommer dock ligga efter med bilen. Så i värsta fall får man väl stanna till och hoppa in i bilen och värma sig ;-)

    Skulle nog behövt ett par varmare stövlar och handskar.....

  2. #2
    Den första svängen jag gjorde med min hoj var 5 mil lång från säljaren och hem. 0 grader och snöblandat regn. Som tur var så var vägarna torra. Nästa sväng blir sista april till bilprovningen. Hoppas det är snöfritt i alla fall....

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Körde med min BMW till handlaren för inbyte, i förra veckan. Bara tre mil, men tio minusgrader. Det var en aning bistert, men värmehandtagen var guld värda!

    Får du fem grader i morgon, så kommer det nog att vara okay! Vad blir det för hoj istället?
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Den första svängen jag gjorde med min hoj var 5 mil lång från säljaren och hem. 0 grader och snöblandat regn. Som tur var så var vägarna torra. Nästa sväng blir sista april till bilprovningen. Hoppas det är snöfritt i alla fall....


    Snöblandat regn och torra vägar?

  5. #5
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Körde med min BMW till handlaren för inbyte, i förra veckan. Bara tre mil, men tio minusgrader. Det var en aning bistert, men värmehandtagen var guld värda!

    Får du fem grader i morgon, så kommer det nog att vara okay! Vad blir det för hoj istället?
    Det blir en Kawasaki Z1000sx
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Snöblandat regn och torra vägar?
    Lite fel. Snöblandat regn och naturligtvis blöta vägar men inte hala ska det vara.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Det blir en Kawasaki Z1000sx
    Den får du nog mycket glädje av! Cool hoj! Gick för dig som för de flesta andra, man blir sugen på mer...naturligt och nästan oundvikligt!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Lite fel. Snöblandat regn och naturligtvis blöta vägar men inte hala ska det vara.
    Brrr!

    Hade en resa genom Österrike för ett par år sedan; 0-gradigt, blötsnö, körning över ett par pass med lite halka. Övernattning i Landeck, samma väder nästa morgon.
    I september...

    Det var inge kul, kan jag säga, men det gick, det gjorde det.

    Men jag gör inte om det!

  9. #9
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Dubbla handskar? H&M har tunna one-size-fits-all-vantar som kostade 19:90 senast jag kikade. De gör gott! Eller skidhandskar? De har kanske inte har alla skydd som man borde ha, men för en gångs skull så kan man fuska i kylan.

    Överdragsställ utanför? Dra ett extra ställ (te x regnställ) utanpå. Det stoppar vinden. Förutom självklart bra underställ å så. Men det vet du ju redan!

    EDIT: Yes, H&M. Glömde skriva in "och-tecknet"!
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-03-16 klockan 09:37.

  10. #10
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den får du nog mycket glädje av! Cool hoj! Gick för dig som för de flesta andra, man blir sugen på mer...naturligt och nästan oundvikligt!

    Jo, framförallt vill jag ha en större hoj. motorn bryr jag mig inte så mycket om. Hade den funnits med 600 kubik hade jag nog valt den.

Liknande ämnen

  1. Hur f.n skall EXUP en fungera FZ1 -07
    Av Björnöe i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 16:54
  2. Då skall Kawan bytas ut.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 09:29
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 20:43
  4. den som söker han skall finna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 18:04
  5. Morgon
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 04:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •