Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tysslingeturen 2012

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Tysslingeturen 2012

    Sent annonserat och dessutom i fel tråd! Blir väl en reseskildring då istället

    Vackert väder igår och det skulle bli lika idag så lusten bubblade över. Skrev en rad under 60+ och ringde Buster. Hojen inte uppstartade men vad f-n, han hade ju natten på sig att få ordning på grejerna!

    Klockan 11.00 kom han ur garaget och frun hyvade ut kaffe och smörgås, sen bar det iväg mot Åtorp -> Svartå -> Fjugesta. Kanske skulle kommit ihåg karta men det gjorde jag inte. Körde efter taktik nr. 2(den första var kartan) = solen på ena sidan och skuggan på den andra.
    Körde runt 2 varv i en rondell och tyckte att vi var på väg åt fel håll vilket visade sig vara fel för nu kom vi VERKLIGEN fel. Jag lyckades nämligen hamna mitt emellan de två alternativa vägarna som jag tänkt.
    Frågade blond dam med svart hund om vägen. och fick besked om att vi kunde välja mellan en grusväg och en sämre grusväg. Vi valde den bättre av dom för den var skitig nog.

    Väl parkerade vid Tysslingen knallar vi iväg mot fiket och när vi står och spanar kommer det fram en man och undrar om vi brukar vara på Hojen? Jovisst inte lönt att neka. Håkan46 presenterar han sig och hade kommit dit med bil.

    Fika, snacka och lite titta på fåglarna som höll till på fältet för att bekvämt kunna beglos av tvåbeningar av annan art. Träffar flera fågelskådande knuttar, tre stycken, två för tillfället hojlösa och en med storscooter. Kan det finnas någon koppling mellan fågel och MC?

    Efter att fåglar och folk blivit fotade av kamraterna med multimedianallar drar vi oss tillbaka till hojarna för hemresa. Tittar i karta vart jag ska köra men glömmer naturligtvis allt till jag är på vägen. Anlitar taktik nr. 3 - Ole dole doff osv i några korsningar och lyckas på så sätt finna den väg som var alternativ 1 för resan till Tysslingen.

    Kaffe och äggamacka i en södersluttning utanför Fjugesta. Buster och jag tog var sin väg från Svartå. 25 mil ungefär på min mätare.

    Tack för sällskapet Buster och Håkan! Det blev en riktigt bra dag! Hoppas att ni kan komma med något bildbevis på att vi varit där.
    Ove

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej Ove och Buster
    Trevligt att träffas. Det var en givande tur för mig, även fast jag tog bilen.
    Jag åkte sedan hemåt på små grusvägar norrut mot Nora -Lindesberg, det var både sugande lera och blött på sina håll. I morgon blir det biltvätt.
    Bildbevis på att vi varit i Tysslingen kommer här.
    Angående bilderna på Er, Ove och Buster
    så kan jag skicka dom till dig privat, så lägger du själv ut dom. Ove, se privat mejl..
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Glömde en sak,vi mötte 2 st MC vid Vintrosa som hejade glatt. Det var dom enda vi såg i rörelse på hela resan. Vad gör alla istället för att köra när det är så vackert väder?
    Ove

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Glömde en sak,vi mötte 2 st MC vid Vintrosa som hejade glatt. Det var dom enda vi såg i rörelse på hela resan. Vad gör alla istället för att köra när det är så vackert väder?
    Väntar på att vägarna ska bli snö och isfria

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Väntar på att vägarna ska bli snö och isfria
    OOps glömde att hela riket inte haft samma fina väder som vi haft i söder. Ändå lite förvånad att så få tagit ut hojarna med tanke på värmen som varit. Kanske är almanackan som gäller och då är det ff tidigt.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Alperna 2012
    Av ralsbo i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 12:38
  2. DL 650 V-Strom 2012
    Av Håkan46 i forum Offroad
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 00:25
  3. Provkörningsdagar 2012
    Av pewa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 18:14
  4. Tranresan 2012
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:06
  5. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •