Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: hojen träff

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hördu Engström! Egentligen har du ett koncept som är j^#¤a bra, Anttila värdshus! Boende, käk och förmodligen möjlighet till camping för asketerna.

    Eftersom Hojenfolket är en synerligen sammansatt skara med allt från skitsprättare av värsta slag till putsnissar av samma dignitet så är det ingen bra ide att ägna dagen åt långturer för att se på fina vägar. Det får man istället ägna sig åt på väg dit och hem. Kanske någon utflykt men huvudsaken år vara att träffas, käka ev. gris och ta en öl, eller saft om man så vill.

    Vacker väder är önskvärt! Vi här i södern har vår egen vädersmästare som fungerar bra men kräver mycket Kanske det finns någon på mitten också annars kanske du får låna våran Jan.
    Ove

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hördu Engström! Egentligen har du ett koncept som är j^#¤a bra, Anttila värdshus! Boende, käk och förmodligen möjlighet till camping för asketerna.

    Eftersom Hojenfolket är en synerligen sammansatt skara med allt från skitsprättare av värsta slag till putsnissar av samma dignitet så är det ingen bra ide att ägna dagen åt långturer för att se på fina vägar. Det får man istället ägna sig åt på väg dit och hem. Kanske någon utflykt men huvudsaken år vara att träffas, käka ev. gris och ta en öl, eller saft om man så vill.

    Vacker väder är önskvärt! Vi här i södern har vår egen vädersmästare som fungerar bra men kräver mycket Kanske det finns någon på mitten också annars kanske du får låna våran Jan.
    Precis så jag tänkt.Ska ta kontakt med dom och höra när det är tillgängligt få lite datum och så.Sedan återstår det väl och se om det finns någe intresse bland oss.Camping vet jag ej,går säkert men tanken är ju att bo i stugorna som dom har,är riktigt fina kan jag säga.För att inte tala om maten,där kan du nog få helstekt älg med,eller björn.Får man ihop minst 20pers så vore det ju kanon,och kanske priset för kalaset inte blir så farligt per person.

    ps det är en riktig härlig grusväg dit bara så alla vet

  3. #23
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Passar det bara in i tiden så kommer jag gärna dit!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    ps det är en riktig härlig grusväg dit bara så alla vet
    Låter bra, men det var attan så besvärligt att hitta på kartan! Blir nog att man får köra dit och leta upp platsen i terrängen också, så man hittar dit när det är dags.
    Ove

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kan bli jättetrevligt med Mattila. Platsen ligger några mil nordväst om Torsby. Ganska nära Östmark. Om någon vill ha en trevlig tripp så ligger ju Kongsvinger ganska nära.
    Om man kör Torsby --Östmark till Röjdåfors och tar höger där några km
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-03-12 klockan 20:37. Anledning: xx

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Hej igen.Håller med,svårt att hitta på kartan,men finns skyltatSedan är det ju det med tiden,när.fick ett mail av honom idag och det var ganska lungt med bokningar under våren,sommaren.Så frågan är hur vi ska göra.Sätter jag ett datum så kanske det inte passar så många,vad vet jag.Skulle vara kul att veta hur pass många som kunde komma.Sedan boende,det är ju gamla timmerstugor som är helrenoverade med hotell standard.Om vi säger så här,Vi träffas där på fredag,lite mingel och tjat,kanske middag på kvällen.sedan frukost lördag och sedan någon annan aktivitet,kanske köra 5,kamp eller något annat.Eller köra någon sväng.Lunch där eller om det kanske går att grilla nåt tillsammans på området.Sedan måste vi ju prova rökbastun och middag på kvällen.Sedan söndag,frukost och sedan är det väl bara hemfärd kvar.Skall ringa och prata med honom angående priser osv.Sedan lär man ju sätta sista april som sista anmälningsdag.tex.När man sedan vet hur många vi kan tänkas bli så är det ju bara att boka tid.Tänkte att var och en fick boka sitt boende ifall man vill bo med fru,kompis eller själv,kommer ej ihåg om det fanns enkelrum eller hur bäddarna är fördelade,för min del spelar det ingen större roll bara det finns en säng, men ska ta reda på det.Kanske någon,några bara vill stanna 1 natt.Vad säger ni.

    Lite bilder från Anttila 2005
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-12 klockan 22:40.

  7. #27
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Engsgtröm...

    Tycker det låter lysande att man tar på sig att boka sitt eget boende då är det ingen som behöver stå med skägget i brevlådan samt att "gallringen" från de som tycker det låter kul och de som kan tänka sig att närvara sker ganska tidigt. Och vill man dela boende så kan man ju alltid posta här efter "sambos"

  8. #28
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Kanon ide!
    Passar det bara ihop med resten av livet och alla andra åtagande kommer jag / vi.

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Helgen 15-17juni eller helgen efter midsommar?

  10. #30
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    skulle kunna funka för min del. Har dock inte fått reda på hur semestern blir i år ännu.... Men så fort jag får reda på det kan jag lämna besked. Även om jag inte har semester just när träffen är så kan det vara skönt att ha en dag i anslutning till helgen att parera på .

Liknande ämnen

  1. GlassTouring (Hojen-träff)
    Av pewa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 177
    Senaste inlägg: 2018-12-11, 13:36
  2. Hojen träff-mcmässa 2013
    Av Hondamannen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2013-01-31, 20:27
  3. Hojen-träff 21-23/9
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 14:14
  4. Mc-träff
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 11:04
  5. Rekordmånga på MC-träff
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 20:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •