Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: DL 650 V-Strom 2012

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lustigt! Jag kör inte själv så fort men dom gånger jag fått vänta in sällskapet så har det ALLTID varit såna som har stora motorer.
    Ja är det inte konstigtBlyslädarna brukar ju bli efter.Vi kör tydligen lika
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-11 klockan 10:59.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Du vet väl att en 600 går lika fort i 130km/timmen som en tusenkubikare?
    Åfan det visste jag inte

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja är det inte konstigtBlyslädarna brukar ju bli efter.Vi kör tydligen lika
    Blyslädar? Inte nödvändigtvis.
    Ove

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blyslädar? Inte nödvändigtvis.
    ett exempel bara,men en och annan sporthoj med ibland

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Alltså; jag behöver ingen penisförlängare, utan en smidig sak som tar sig fram dit jag vill.
    Guzzin klarar sig bra överallt; utom möjligen på tysk autobahn, där det tidvis fast mycket begränsad är fri hastighet. Fast å andra sidan brukar jag undvika autobahn, så inte är det nå'n stor sak heller. Lite mer vindskydd, lite mer ABS och lite större aktionsradie däremot, vore inte tokigt.
    Kul för dig, Engström, att det finns hojar som passar ditt kynne, men det är ointressant för mig.
    Jag har ägt BMW och kört Speed Triplar och japanska fartvidunder, men det ger inte mig nån kick.

    Så, åter till frågan; nå'n som VET? Och, jorå, jag ska fixa till en provkörning inom närmaste, men hela sanningen brukar ju inte komma fram vid slika tillfällen.

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Alltså; jag behöver ingen penisförlängare, utan en smidig sak som tar sig fram dit jag vill.
    Guzzin klarar sig bra överallt; utom möjligen på tysk autobahn, där det tidvis fast mycket begränsad är fri hastighet. Fast å andra sidan brukar jag undvika autobahn, så inte är det nå'n stor sak heller. Lite mer vindskydd, lite mer ABS och lite större aktionsradie däremot, vore inte tokigt.
    Kul för dig, Engström, att det finns hojar som passar ditt kynne, men det är ointressant för mig.
    Jag har ägt BMW och kört Speed Triplar och japanska fartvidunder, men det ger inte mig nån kick.

    Så, åter till frågan; nå'n som VET? Och, jorå, jag ska fixa till en provkörning inom närmaste, men hela sanningen brukar ju inte komma fram vid slika tillfällen.
    Du blir säkert nöjd,har aldrig sagt att det är nåt fel på v-stromen.Fin hoj och går säkert fint.
    men jag valde hoj efter min smak bara och har inget med något annat att göra,kör inge fortare än någon annan.Behöver ej någon penisförlängare,om du tror det är vad det handlar om.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Min gula V-strom -08 med ABS är helt rätt hoj för mig. Vilket bottendrag, skön körställning, härligt ljud. Toppenhoj. Nu skall jag serva själv. Har redan monterat värmehandtag.
    Jag provade kompisens V-strom och insåg omgående att det är en sån jag skall ha.
    En vecka senare hade jag en i min ägo.
    Föregående ägaren var tydligen också nöjd, då han införskaffade sig en 2012, nya modellen.
    Jag hade tidigare en nästan ny sporttouring hoj på över 1200 cc med massor av kraft i. Tung.
    //Håkan

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Hej!
    Har haft min DL-650 12:a sedan april i år. Det viktigaste först: hojen fortsätter imponera trots 300 mil och tre månader i sadel! Har inte hunnit prova grus och därför mitt försök till recension blir asfaltorienterad.
    Bor i Stockholm och vad gäller stadstrafik så funkar hojen utmärkt: bra ballans vid krypkörning, exakt och mjuk växellåda, en mycket direkt insprutning. I stadstrafiken drar den mellan 0,38-0,44 vilket är bra. Hojen överlag upplevs som en mindre hoj trots sin storlek. En plus i stadstrafiken är den smala konstruktionen, man glider lätt förbi bilköer. What else? Uppskattar den diskreta motorljudet: man slipper väcka ett helt kvarter när man drar till jobbet vid kl 6:00. Nackdelar? Inga som jag ser det. Har tidigare ägd vfr 800 01:a. Funkade i stan den också. Men upplevdes alldeles för tung och klumpig samt ständig irration över vifferns hackiga motorgång under 50 km/t.
    Ute på landsväg upplevs som stabil i hastigheter upp till 160 km/t. Inga otrevliga turbulenser vid möte med lastbilar, inte heller känslig för sidovind. Har gjort en sväng till Sundsval och kört ca 230 km utan paus och måste säga att alla ni som drömmer om IronButt medlemskap ska testa Wee! ;-) Mer om landsväg: vindskyddet funkar som bäst i det lägsta läget (jag är 178). I det högsta blockeras all motvind men det bildas en irriterande turbulens bakom vindkåpan. Märklig fenomen… Antar att vinden kommer på något viss underifrån. Bensinförbrukningen ligger på ca 0,38 – 0,4 om du puttrar i 90-100 km. Vill du köra förbi kepsgubbar så får du pröjsa för det: bensinförbrukningen ökar reellt: mellan 120-150 och ligger då mellan 0,49 och 6,0. Mycket förlåtande hoj när det svänger reellt. Känner dock att jag måste lära mig en annan teknik: ”knäskrapning” som funkade på viffern upplevs helt osäkert på Wee. Jo, det roligaste av allt är ju så klart motor. Suzuki lyckas får en 650 kubikare vara riktig underhållande. Från 4000 varv och upp till röda markeringarna får man en kick som bara en v-twin kan bjuda på. Överlag så verkar motor inte behöva varvas trots sin storlek, men om du gör det så varnar jag för ett beroende och ett trevligt sådant!
    Om jag sammanfattar det ovansagda så låter det så här: DL-650 låter dig njuta av själva körningen och du glömmer bort vilken maskin du sitter på. Det är du som kör hojen och inte tvärtom.
    Åker till Europa nästa vecka och få testa hojen i långkörning. Det blir Frankrikes västra kust, franska Rivieran, norra Italien och vidare till Tyskland.
    Take care!
    Vlad
    Senast redigerat av Valde den 2012-06-29 klockan 22:41.
    There is no devil it's only god when he's drunk.
    ____________
    Dnepr k-650 -68, drunkning
    Jawa 350 -86, stulen
    Honda NTV Revere 650 -92, såld
    Honda VFR 800 -01, såld
    Suzuki DL-650 -12, in love with

  9. #39
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Valde Visa inlägg
    Hej!
    Har haft min DL-650 12:a sedan april i år. Det viktigaste först: hojen fortsätter imponera trots 300 mil och tre månader i sadel! Har inte hunnit prova grus och därför mitt försök till recension blir asfaltorienterad.
    Bor i Stockholm och vad gäller stadstrafik så funkar hojen utmärkt: bra ballans vid krypkörning, exakt och mjuk växellåda, en mycket direkt insprutning. I stadstrafiken drar den mellan 0,38-0,44 vilket är bra. Hojen överlag upplevs som en mindre hoj trots sin storlek. En plus i stadstrafiken är den smala konstruktionen, man glider lätt förbi bilköer. What else? Uppskattar den diskreta motorljudet: man slipper väcka ett helt kvarter när man drar till jobbet vid kl 6:00. Nackdelar? Inga som jag ser det. Har tidigare ägd vfr 800 01:a. Funkade i stan den också. Men upplevdes alldeles för tung och klumpig samt ständig irration över vifferns hackiga motorgång under 50 km/t.
    Ute på landsväg upplevs som stabil i hastigheter upp till 160 km/t. Inga otrevliga turbulenser vid möte med lastbilar, inte heller känslig för sidovind. Har gjort en sväng till Sundsval och kört ca 230 km utan paus och måste säga att alla ni som drömmer om IronButt medlemskap ska testa Wee! ;-) Mer om landsväg: vindskyddet funkar som bäst i det lägsta läget (jag är 178). I det högsta blockeras all motvind men det bildas en irriterande turbulens bakom vindkåpan. Märklig fenomen… Antar att vinden kommer på något viss underifrån. Bensinförbrukningen ligger på ca 0,38 – 0,4 om du puttrar i 90-100 km. Vill du köra förbi kepsgubbar så får du pröjsa för det: bensinförbrukningen ökar reellt: mellan 120-150 och ligger då mellan 0,49 och 6,0. Mycket förlåtande hoj när det svänger reellt. Känner dock att jag måste lära mig en annan teknik: ”knäskrapning” som funkade på viffern upplevs helt osäkert på Wee. Jo, det roligaste av allt är ju så klart motor. Suzuki lyckas får en 650 kubikare vara riktig underhållande. Från 4000 varv och upp till röda markeringarna får man en kick som bara en v-twin kan bjuda på. Överlag så verkar motor inte behöva varvas trots sin storlek, men om du gör det så varnar jag för ett beroende och ett trevligt sådant!
    Om jag sammanfattar det ovansagda så låter det så här: DL-650 låter dig njuta av själva körningen och du glömmer bort vilken maskin du sitter på. Det är du som kör hojen och inte tvärtom.
    Åker till Europa nästa vecka och få testa hojen i långkörning. Det blir Frankri och moderakes västra kust, franska Rivieran, norra Italien och vidare till Tyskland.
    Take care!
    Vlad
    Låte som en riktigt trevlig hoj.Lika här,jag är asnöjd med min,trots lite vikt som ej känns .Och med trevliga 110hk och rad tvåa med 270 graders vev.=90 graders v twin så är jag supernöjd.Det är den här typen hoj jag gillar.Trevlig på alla underlag och kan lunka fram i 100kmt vid 3000v.Både gs,varadero,v-strom,osv är riktigt najs

Liknande ämnen

  1. Suzki V-Strom 650XT
    Av Wiseguy i forum Offroad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-10-15, 11:06
  2. Suzuki V-strom
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 21:42
  3. v-strom 1000
    Av jocke.a i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 18:15
  4. Växelindikator på ex. v-strom
    Av namn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 16:52
  5. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •