Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 39

Ämne: DL 650 V-Strom 2012

  1. #21
    650 V-strommen är väl i Sverige en av dom mest underskattade hojarna. Massor av mos i motorn, tusenchassi, justerbar dämpare bak, 150 bakdäck etc. Relativt billig som begad, förmodligen för att den inte är så vacker att se på?

    Utan att ha kikat på specen på den nya, men är inte den bara i stora drag en facelift?

    I alperna klarar man väl sig med åtta hästar. Man ska ju inte rakt upp till 2500 meters höjd, utan vägarna är ju byggda med serpentiner och sällan några större backar att ta sig uppför. Dessutom så är det ju också sällan man kör på höga växlar....så får man chansen att flika in favoritutrycket -"va fan ska man med vrid till när det finns växellåda?"

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Har aldrig påstått att v-strom är en slö hoj,går säkert skitbra,ser bra ut med.men jag trivs mer med stor motor.skulle ju aldrig köpa en v-strom 650 när det finns en 1000cc.Eller en transalp när det finns en varadero.Men alla tänker ju inte så.Lite offtopic,men jag njuter mer av comforten i en tradare med 750hk än med 500 fast jag utför samma jobb.Varför är bmw gs1200 populärare än gs 800?.

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Du vet väl att i Sverige så är allt under 1000cc klassat som moppe!!
    Undrar om dom ens har kört en V-Strom 650, som dom rackar ner som slö????
    Hade en sån i 3 år, körde med full packning och passagerare ( 2x100 kg) utan problem!!
    Måste ju gått fint efter vägen med överlass

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Jag är van vid Guzzins 48 ystra hästar, 200 kilo motorcykel och kör företrädesvis i och söder om Alperna. Dom senare är inte särskild platta.

    En rekommenderbar rutt är denna:



    denhär är inte heller så tokig:



    eller denna:



    V-Stromen har ju vunnit "Alpenmasters" ett par gånger, och med tanke på att den har fått den titeln av BMWs främsta propagandaorgan, "Motorrad", måste den ju vara något alldeles särkild extra, och nu i ny bredare, längre och lägre version...
    Kan tänka mig det,fina bilder

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har aldrig påstått att v-strom är en slö hoj,går säkert skitbra,ser bra ut med.men jag trivs mer med stor motor.skulle ju aldrig köpa en v-strom 650 när det finns en 1000cc.Eller en transalp när det finns en varadero.Men alla tänker ju inte så.Lite offtopic,men jag njuter mer av comforten i en tradare med 750hk än med 500 fast jag utför samma jobb.Varför är bmw gs1200 populärare än gs 800?.
    Det är ju inte riktigt sant.
    Klart det är trevligt med stor motor, men stor motor brukar också många gånger innebära stor tung hoj. Många köper för sin årliga veckoresa till Norge en stor (kåp)hoj för att man tror att man måste ha det och glömmer bort att man också använder klumpedunsen 24 veckor hemma och 1 vecka för långtouring.
    Vä i Norge är dessutom en liten smidig (gärna kåplös) hoj den bäst.

    Vet inte hur det ser ut idag, men när BMW kom med GS 800 och GS650(med 800 motorn) så var 50% av all BMW motorcykelförsäljning modellen GS650.

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Det är ju inte riktigt sant.
    Klart det är trevligt med stor motor, men stor motor brukar också många gånger innebära stor tung hoj. Många köper för sin årliga veckoresa till Norge en stor (kåp)hoj för att man tror att man måste ha det och glömmer bort att man också använder klumpedunsen 24 veckor hemma och 1 vecka för långtouring.
    Vä i Norge är dessutom en liten smidig (gärna kåplös) hoj den bäst.

    Vet inte hur det ser ut idag, men när BMW kom med GS 800 och GS650(med 800 motorn) så var 50% av all BMW motorcykelförsäljning modellen GS650.
    Visst är det väl så,stor motor=tung hoj helt klart.Och visst kan stora kåpförsedda hojar vara klumpedunser,därför har jag aldrig haft en klumpig hoj,vill ha en som är smidig och med stark motor som man slipper varva.Sedan finns det ju många som åker mycket med packning och passagerare på en typ 600-800 och som aldrig har kört något större.Ex en fullastad gs 1200 är då mycket trevligare att åka på än en fullastad gs 800,så är det bara.Eller en honda deuville med väskor,tanten bak på,vs fjr 1300 med väskor ,tant.Går ej att jämföra.Och sedan dom som du menar, tror sig behöva en stor fet hoj för 1 vecka touring,det låter ju onödigt,men dom kanske gillar stora maskiner.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-11 klockan 10:08.

  7. #27
    Dom flesta hakar upp sig på motorstorlek och effekt. Finns ju bilar som har 50-60 kusar och ska då släpa runt på bilens järn samt fyra personer, så en hoh med gumman på och semesterpackning på klarar sig galant på 60 kusar.

    Däremot så är det bättre att kika på chassit istället, många mindre hojar ha en tendens att bli lite slekiga när man lastar på. Dock så har nämnda Deauville och inte minst V-strom 650 bra chassi.

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Dom flesta hakar upp sig på motorstorlek och effekt. Finns ju bilar som har 50-60 kusar och ska då släpa runt på bilens järn samt fyra personer, så en hoh med gumman på och semesterpackning på klarar sig galant på 60 kusar.

    Däremot så är det bättre att kika på chassit istället, många mindre hojar ha en tendens att bli lite slekiga när man lastar på. Dock så har nämnda Deauville och inte minst V-strom 650 bra chassi.
    Självklart,allting går väl.Ha ha ja bilar med 50-60hk.Tur det inte finns många av dom efter vägarna.Säkert bra chassie på dom där hojarna,men finns bättre.Och dom som nöjer sig med att pluttra runt med 400kg hoj med 60hk får väl det,jag vill då inte vänta på dom.

  9. #29
    Du vet väl att en 600 går lika fort i 130km/timmen som en tusenkubikare?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Självklart,allting går väl.Ha ha ja bilar med 50-60hk.Tur det inte finns många av dom efter vägarna.Säkert bra chassie på dom där hojarna,men finns bättre.Och dom som nöjer sig med att pluttra runt med 400kg hoj med 60hk får väl det,jag vill då inte vänta på dom.
    Lustigt! Jag kör inte själv så fort men dom gånger jag fått vänta in sällskapet så har det ALLTID varit såna som har stora motorer.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Suzki V-Strom 650XT
    Av Wiseguy i forum Offroad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-10-15, 11:06
  2. Suzuki V-strom
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 21:42
  3. v-strom 1000
    Av jocke.a i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 18:15
  4. Växelindikator på ex. v-strom
    Av namn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 16:52
  5. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •