Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 79

Ämne: Däckval

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gerro Visa inlägg
    jasså du har bytt till orginal bussdäck nu?
    kanske jag kan få ett bra pris på larvfötterna då så kan jag också hålla på att larva mig på forumet.
    Du behöver inte larva dig,räcker väl om dom andra gör det.Jag tycker dom där från michelin verkar bra,fanns andra modeller med.Men dom är säkert bra dom andra med som du nämde

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har för mig att Pilot Road är till för de hojar som körs aktivt. På en HD kan man väl ha vanliga bildäck eftersom de inte kan läggas ner i kurvorna.
    tack för tipset Olle! men nu är ju inte mitt största intressa att åka omkring och testa om det går att lägga ner bildäck i alla möjliga kurvor

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    du har rätt engström. mittåt!
    tack för länken - tvärr verkar de inte finnas i min bakdäcksdimension.

  4. #14
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har Avon venom på min hoj, mycket bra däck och håller många mil, får ut mellan 2500 och 3000 mil både fram och bak. Har två HD och en Kawasaki till med dom däcken i mitt garage. Behöver du hjälp med bytet så hör av dig.
    Vad har du för dimension nu, och vad vill du ha? Brukar inte vara några problem med upp till 2cm bredare bak,får kolla din bakfälg i så fall och hur mycket frigång har du vid sidorna. På Kawan satte jag 150 istället för gamla 130
    Senast redigerat av klaus den 2012-03-11 klockan 12:29.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    har Avon venom på min hoj, mycket bra däck och håller många mil, får ut mellan 2500 och 3000 mil både fram och bak. Har två HD och en Kawasaki till med dom däcken i mitt garage. Behöver du hjälp med bytet så hör av dig.
    Vad har du för dimension nu, och vad vill du ha? Brukar inte vara några problem med upp till 2cm bredare bak,får kolla din bakfälg i så fall och hur mycket frigång har du vid sidorna. På Kawan satte jag 150 istället för gamla 130
    Är väldigt imponerad av hur du kan köra 2500-3000mil på samma däck,i tanke på effekten och vikten på din hoj.Måste ju ha med gashandtaget att göra,knappast däckenMan borde ju isåfall ha läst detta i något test att deras däck går minst 1000mil mer än andra.Men sedan så är ju ditt bakdäck så brett så det är mycket gummi i backen med,och då håller det ju mycket längre.Men och andra sidan så har jag aldrig provat hur långt jag kommer heller på nå däck,sätter dit nya när dom är halvslitna.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-11 klockan 12:43.

  6. #16
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    numera byter även jag i tid, det första paret jag hade körde jag ner till att korden syntes bara för att få veta hur långt jag hade kvar från slitmärket ( det var 600 mil)
    Javisst har det med gashandtaget att göra,numera burnar jag inte lika mycket som i början, såg en på träffen i Tyskland som burnade sin bakdäck tills den punkade, han fick hålla på så länge att han vann den tävlingen utan vidare.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    numera byter även jag i tid, det första paret jag hade körde jag ner till att korden syntes bara för att få veta hur långt jag hade kvar från slitmärket ( det var 600 mil)
    Javisst har det med gashandtaget att göra,numera burnar jag inte lika mycket som i början, såg en på träffen i Tyskland som burnade sin bakdäck tills den punkade, han fick hålla på så länge att han vann den tävlingen utan vidare.

  8. #18
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    1000 mil er max på min FJR. I år skal jag prova Pilot Road har provat båda Brigdstone och Metzler. Ble lite besviken på Brigdestone som inte klarar av mera enn 700 mil men dom hadde bra grepp Det hadde också Metzlerdäcken och dom klarade av 1000mil utan problem


    ___________
    Simen

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Finns nog inte i dom dim som Hd har,kan aldrig tänka mig det.
    Gissningsvis finns Michelin Pilot Activ i passande storlekar. Inget racing-däck, men håller bra och ger inga tvingande skridskolektioner i regn. Pirelli Sport Demons ger aningen bättre våtgrepp, men slits betydligt fortare.
    Håll dig ifrån Metzeler Lasertek, vad du än köper, om du vill hålla dig kvar på våt väg!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    har Avon venom på min hoj, mycket bra däck och håller många mil, får ut mellan 2500 och 3000 mil både fram och bak. Har två HD och en Kawasaki till med dom däcken i mitt garage. Behöver du hjälp med bytet så hör av dig.
    Vad har du för dimension nu, och vad vill du ha? Brukar inte vara några problem med upp till 2cm bredare bak,får kolla din bakfälg i så fall och hur mycket frigång har du vid sidorna. På Kawan satte jag 150 istället för gamla 130
    Nej det är inte frågan om att bredda. jag har införskaffat en 18" ekerfälg istället för min 16" discfälg så jag är ute efter 150/70 18 i st för 150/80 16. går att få tag på. det vara bara länken som engström skickade där just den dim inte fanns.
    tack för dina synpunkter om venom. en fråga bara: hur upplever du dem i regn?

Liknande ämnen

  1. Dagens däckval?
    Av HalvDan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-11-15, 23:28
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 15:08
  3. Däckval för en Gsx400e -83
    Av Seth i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 13:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •