Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 79

Ämne: Däckval

  1. #41
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Däcken har inte suttit på hojar +100 kusar.

    Kan ni berätta vad ni har provat för däck?
    På den jag har nu så är det bara battlewing och anakee jag kört med,tänkte testa tourance exp nästa gång,kan ju vara kul att känna på dom,och bäst i test på dom tunga allroadarna,enligt BIKE.och efter det blir det kanske byte av hoj.

  2. #42
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag kör på asfaltsdäck, pilot road med förstärkt stomme, 2,6 fram å 3,0 bak. Viktigt att ha en stomme som håller att köra krokig puckelpist. Nackdelen på grus mot ett kombidäck är nog inte så stor ?
    Jan

  3. #43
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pinnen Visa inlägg
    Jag hade valt ett riktigt bra sporttouring däck, antingen michelins pr3 eller dunlops roadsmart 2, dessa har fått mycket bra kritik och fungerar vettigt även vid bana och tydligen bättre än mer sportbetonade däck på gata då dom tydligen får upp tempen bättre.

    På min gamla vfr körde jag michelins pilot power och det bettade sjukt bra, dock inte så bra livslängd bak då dom ej är förstärkta i mitten men det är dom andra alternativen.

    Kommer själv satsa på nån av dessa till min varadero, får se om det går att köra fort med en sån maskin med på bana
    på bana,javisst det går nog bra,även om det finns hojar som är mer lämpliga.Du kan nog lungt åka med fotpinnarna i backen med dom flesta däck.pilot power finns nog knappast till din hoj.Dom gör sig bäst på bana ihop med sporthojar

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    nä pp finns nog inte till varaderon , jag syftade mest på pr eller dunlops alternativ till den, men killen jag svarade på körde en bättre lämpad hoj men det är fortfarande ett ganska "extremt" däck med kort livsläng om man gillar att bruka högerhanden i raktframåka/slanga,även om det finns bra mycket värre givetvis.

    Ps. jag kommer inte bruka varaderon som banhoj utan kommer åka på lite smc kurser, men det hade varit riktigt kul att ha råd med en sportigare hoj med utöver denna som man kan bruka lite mer busigt

  5. #45
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av pinnen Visa inlägg
    nä pp finns nog inte till varaderon , jag syftade mest på pr eller dunlops alternativ till den, men killen jag svarade på körde en bättre lämpad hoj men det är fortfarande ett ganska "extremt" däck med kort livsläng om man gillar att bruka högerhanden i raktframåka/slanga,även om det finns bra mycket värre givetvis.

    Ps. jag kommer inte bruka varaderon som banhoj utan kommer åka på lite smc kurser, men det hade varit riktigt kul att ha råd med en sportigare hoj med utöver denna som man kan bruka lite mer busigt
    19 tums framhjul är nog svåra att hitta riktiga kletdäck till
    Jan

  6. #46
    Vanliga on/offroad däck typ Tourance funkar alldeles utmärkt för kurser där man har sk gruppindelning. Jag brukar kalla mig själv för en sopa till att köra bana, men jag har heller aldrig haft några större ambitioner, utan tycker bara att det är en jäkla skön känsla när man hittar rytmen i kurvorna. Dock så har jag hängt med bra efter sporthojarna i dom lättare grupperna.
    Brukar köra några varv, köra in i depån och kolla på däcket var begränsningen finns.


    Sk kletdäck, då är man i en mer avancerad nivå, då är chassi, fjädring etc etc minst lika viktigt att kunna ställa in, dvs sånt som inte tex hojar typ Varadero har.

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag kör på asfaltsdäck, pilot road med förstärkt stomme, 2,6 fram å 3,0 bak. Viktigt att ha en stomme som håller att köra krokig puckelpist. Nackdelen på grus mot ett kombidäck är nog inte så stor ?
    Jag har väl kanske kört rotalt ca 10.000 mil på Tourancedäck och aldrig haft klackar på dom.

    Klart det är stor skillnad på vanliga landsvägsdäck och sk kombidäck(menar då inte att kombidäck är bra på grus)

  8. #48
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag har väl kanske kört rotalt ca 10.000 mil på Tourancedäck och aldrig haft klackar på dom.

    Klart det är stor skillnad på vanliga landsvägsdäck och sk kombidäck(menar då inte att kombidäck är bra på grus)
    Tror att olika hojar gillar olika däck, liksom föraren. Gamla Tourance 4 levde länge men snorhala på våt asfalt (min uppfattning)
    Jan

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tror att olika hojar gillar olika däck, liksom föraren. Gamla Tourance 4 levde länge men snorhala på våt asfalt (min uppfattning)
    Helt riktigt, fast du mena föregångaren till Tourance, dvs Enduro 4.
    Om du backar ett par sidor på den här tråden så ser du vad jag skrivit. Däcksutvecklingen har varit hiskelig och så var det ju då.....liknande däck av andra märken var ju inte mycket bättre.

    Tourancedäcken är bra i blöta, även när dom blir lite slitna.....dock givetvis inte lika bra som Anakeen osv.

  10. #50
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Helt riktigt, fast du mena föregångaren till Tourance, dvs Enduro 4.
    Om du backar ett par sidor på den här tråden så ser du vad jag skrivit. Däcksutvecklingen har varit hiskelig och så var det ju då.....liknande däck av andra märken var ju inte mycket bättre.

    Tourancedäcken är bra i blöta, även när dom blir lite slitna.....dock givetvis inte lika bra som Anakeen osv.
    Pratar vi om TOURANCE eller TOURANCE EXP

Liknande ämnen

  1. Dagens däckval?
    Av HalvDan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-11-15, 23:28
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 15:08
  3. Däckval för en Gsx400e -83
    Av Seth i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 13:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •