Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 79

Ämne: Däckval

  1. #61
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ok ja då verkar dom inte vara nå bättre än anakee.Men igentligen kan man ju lika gärna åka på typ pilote road 3 eller nått.tror skillnaden på grus med pilote road och anakee är väldigt liten och kör man som jag 80% asfalt så kan man ju lika gärna köra på pilote road.Vet man däremot att man ska göra typ en Norgetur eller liknade med mycket gruskörning då är det ju bara att sätta på typ tkc80 eller nått,blir så mycket roligare då
    Mmmm, rätt tänkt, valet är ditt. Bra fäste på grus eller asfalt, bara att välja
    Jan

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Okej, nu i veckan är det dags för däckbyte. Pilot road eller roadsmart? Vilka tycker ni? Vilka har längst livslängd? och andra egenskaper? Ska sitta på en hornet 600 strypt (ett litet tag till iaf)

  3. #63
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Okej, nu i veckan är det dags för däckbyte. Pilot road eller roadsmart? Vilka tycker ni? Vilka har längst livslängd? och andra egenskaper? Ska sitta på en hornet 600 strypt (ett litet tag till iaf)
    Jag skulle ta pilote road 3.

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Va starkt inställd på PR3 nyss, men efter att ha läst detta forumet blir man riktigt scared. Visst, en mycket varm dag, men om man läser vidare på sidan 9 så ska det fan va omöjligt att det drabbar både fram och bakdäck.

    http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-g...-3-here-8.html

  5. #65
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Va starkt inställd på PR3 nyss, men efter att ha läst detta forumet blir man riktigt scared. Visst, en mycket varm dag, men om man läser vidare på sidan 9 så ska det fan va omöjligt att det drabbar både fram och bakdäck.

    http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-g...-3-here-8.html
    Hudå det var skrämmande.Har aldrig hört talas om.En kompis har sådana däck på sin multistrada med 170+ hk och han har kört mycket i alperna osv,och jag lovar han kör friskt.och dom är det bästa enl honom,men man funderar ju när man ser detta.Måste forska i detta,ja menar michelin är ju kända för att vara bäst,framför allt på bil och tradar däck,verkligen förvånad.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Precis. Tror egentligen inte heller dom är dåliga. Och detta är det enda liknande felet som hittats, så det är nog egentligen ingen fara. Kan nog hända med vilka däck som helst troligtvis, bara otur om man lyckas få just den uppsättningen. :s

  7. #67
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Precis. Tror egentligen inte heller dom är dåliga. Och detta är det enda liknande felet som hittats, så det är nog egentligen ingen fara. Kan nog hända med vilka däck som helst troligtvis, bara otur om man lyckas få just den uppsättningen. :s
    Tror jag meddu kan nog lungt köra på dessa,men roadsmart är nog bra med,har ingen erfarenhet av dom,men får ju bra omdömme i tester,men sedan ska man ju alltid göra en egen bedömning.

  8. #68
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Men Engström, den enda som förvirrar begreppen för dig är du själv?
    När du skriver Tourance så vet jag att du menar EXP modellen. När jag skriver Tourance , så menar jag Tourance.

    Två helt olika däck: http://www.metzelermoto.com/web/cata.../enduro_street
    Hej nu har jag kört 200mil på pilote road 3 och dom är redan (taggiga)bak tänker reklamera(försöka) ska testa vanliga tourance,inte exp som jag kommit över,jag minns det satt sådana på en triumph tiger 955 som jag hade förut och har för mig dom funkade kanon.Hoppas dom funkar på min maskin,den är ju lite tyngre.Yamaha rekomenderar ju exp,n men vad jag hört av många så ska dom vanliga tourance vara bättre??mera mönsterdjup och mjukare gång,får väl se

  9. #69
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Har nu kört slut på mina Pilote Road däck,det blev 530 mil på bakdäcket och 1000 mil på framdäcket.
    Kommer aldrig mer på min hoj,absolut det sämsta jag haft.
    Brukar alltid få ut ca 14-1500 mil annars.Det var i.o.f sig inte Pilote Road 3 men ändå.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Har just hämtat en V-strom 650 som har gått 3500 mil. Den är bestyckad med Michelin Pilot Road Maxi Trail både fram och bak
    Bakdäcket har gått 1700 mil och det är fortfarande bra mönster kvar..
    Framdäcket 1100 mil och mycket ser bra ut.
    Däcktypen är tydligen inte särskilt rolig på grus.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-06-01 klockan 21:52. Anledning: Däcktyp rättad

Liknande ämnen

  1. Dagens däckval?
    Av HalvDan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-11-15, 23:28
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 15:08
  3. Däckval för en Gsx400e -83
    Av Seth i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 13:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •