Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 76 av 76

Ämne: Nybörjarfrågor (Vilken hoj, och skillnader på 800, 1100 etc)

  1. #71
    honda500
    Gäst
    Det är bara hos de japanska tillverkana som har 1000 mila intevall mellan sin service. Numera har honda på honda nc700 1200 mila service vilket är bra.

    // Honda 500


    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Måste du serva den var 600:e mil!. Låter vansinnigt enligt mig. Själv har jag 1000 mila intervaller och bara det är för tätt. Nu gör jag servicen själv och det är egentligen inte mycket man behöver göra enligt servicemanualen men som verkstäderna tar hutlösa priser för.
    Det är väl bara ventiljusteringen vid 4000 mil som jag överlåter åt proffsen. Den servicen skulle förresten gå på 5200 på en auktoriserad verkstad.

  2. #72
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag är dock endast hobby menkaniker så det tog lite mer tid. Men det tar mer än 10 min såvida du inte har en moto guzzi eller honda cx 500.

    //honda500
    Honda CX 500 är ett föredöme på den punkten. Även jag klarade det på en mycket kort tid. Så skulle alla vara byggda...
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #73
    honda500
    Gäst
    Det är bland annat därför jag kikar på mot guzzi.

    Honda borde bygga moto guzzi kopior.
    //honda 500

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Honda CX 500 är ett föredöme på den punkten. Även jag klarade det på en mycket kort tid. Så skulle alla vara byggda...

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    C800 har skruvjustering och du Borken när jag gjorde ventiljusteringen på min förra honda, honda cb 400 n samt cm 400 t så tog det mer än 10 min.

    Först ska sadeln av, sen tanken och sen ventilkåpan och sen kåpan över svänghjulet. När man väl gjort det och ställt kolven i rätt läge man kan göra justeringen. Oftast är avgasventilerna som ändrar sig. Om man har tur och får till justeringen direkt så tar inte själva justeringen inte så långt tid. Dock har det en tendens att när man ska dra åt justerskruven så rör det på sig och man börja om igen.

    Jag är dock endast hobby menkaniker så det tog lite mer tid. Men det tar mer än 10 min såvida du inte har en moto guzzi eller honda cx 500.

    //honda500
    Jo kanske jag överdrev en smula, har ju aldrig justerat ventilspel på en glidare.

    De hojjar jag justerat med skruv är inte många, XT:n (250 -81) är väl den senaste, å det är samma procedur som du beskriver med sadel, tank å kåpor/lock.
    Fast jag brukar inte plocka svänghjulskåpan det går ganska enkelt att ändå se i vilket läge som ventilerna skall justeras.

    /janen

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    7
    Fram till år 1975 fick man MC-behörighet automatiskt med B-körkortet utan att avlägga särskilt prov för A-körkort.

    Så varför traggla garagevändningar och lågfartsmanöver med en electra glide??

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Härligt trådlyft, tror nog att TS har körkort redan.

Liknande ämnen

  1. Skillnader på årsmodell
    Av Lasselinkan i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-11-05, 11:00
  2. Vilken olja till Virago 1100?
    Av Slopy i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-10-15, 21:55
  3. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  4. nybörjarfrågor
    Av stout i forum Veteran
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 22:05
  5. Skillnader
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •