Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 76

Ämne: Nybörjarfrågor (Vilken hoj, och skillnader på 800, 1100 etc)

  1. #51
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Tack än en gång Ska ta mig en ordentlig funderare och imorgon bär det av till Väring till MC-kompaniet så ska jag prata även där med dem och se va de kan komma med för tips.. Bara för att visa min nöjdhet när jag satt på denna pärla:

  2. #52
    Min första hoj var en Yamaha XV535 den var lagom att träna upp mig på. Detta var i juni månad. I augusti fick jag möjlighet att köpa en XV1100 och jag trivdes, bättre känsla och framför allt bättre drag, men det tog inte lång tid förr än jag kollade på annat för ryggen trivdes inte. Jag köpte då en robustare hoj en XVS1100. Den skulle väll vara bättre, men inte jag monterade på ryggstöd vilket gav lite jag flyttade fram fotpinnarna samma sak. Min nästa hoj blev Varaderon ock nu fick jag köra hoj på riktigt inte åka. Denna har jag för avsikt att behålla, men det få framtiden visa. Jag tycker fortfarande att custom hojarna är snyggast att titta på men det får räcka med det.
    Jan-Olov

  3. #53
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Tack än en gång Ska ta mig en ordentlig funderare och imorgon bär det av till Väring till MC-kompaniet så ska jag prata även där med dem och se va de kan komma med för tips.. Bara för att visa min nöjdhet när jag satt på denna pärla:
    Inte att ta fel på att du gillar hojen du sitter på. Leendet talar sitt tydliga språk. Lycka till med ditt val av hoj. Du har i alla fall fått lite tips om vad du kan tänka på. Återkom och berätta om vad det blir och hur det går med körningen!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #54
    honda500
    Gäst
    Jag har peppar peppar hittills varken när jag haft kortet eller övningskörde varken vurpat eller tappat hojen eller dylikt. Du kommer nog slita lite grann på kopplingen men det är inte hela världen. Vet du vad den kostar serva? Om du vet det får du gärna dela med dig. Övningskörning är inte alltså alltid lika med skador men det kan bli så.
    Senast redigerat av honda500 den 2012-03-12 klockan 21:36.

  5. #55
    Familjens hojar
    tanten Maruder 800 o döttrna övningskör på en Virago 535
    Mina är Intruder1400 o en slit slänghoj 500 xl honda offroad
    Därav varför inte hänger med "Smalt"
    Tycker alla stånker o V-twinar har bra körbarhet om man jämnför mot en radfyra efter min erfarenhet av hojar "olika sorter o märken o choppern var goast av dom"

    Så mitt tips till Romeo är en billig offroad men glöm familjen o allt va det heter för man är aldrig hemma då ;-))

  6. #56
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag har peppar peppar hittills varken när jag haft kortet eller övningskörde varken vurpat eller tappat hojen eller dylikt. Du kommer nog slita lite grann på kopplingen men det är inte hela världen. Vet du vad den kostar serva? Om du vet det får du gärna dela med dig. Övningskörning är inte alltså alltid lika med skador men det kan bli så.
    3500 vid 1200 milen, men lyckades få den inbakad i MC priset

  7. #57
    honda500
    Gäst
    Så du köpte den? Grattis! Frågade du vad de andra service tex ventilservicen Kostar, om de nu inte har automatiskt justerad kostade?

  8. #58
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Nej har inte köpt den än, bakade bara in allt i ett paket och nu är det lånet som gäller, har ansökt om ett lån så väntar på godkännandet

    Vad jag förstod så var det väl just en ventilservice detta för säljaren sa att oj så mycket, då måste det väl vara ventilservicen.. Men kan fråga närmare

    Fördelen med denna cykel är att den är uttagen -10.. Så har ju 5 års suzuki garanti på den också.
    Romeo

  9. #59
    honda500
    Gäst
    Romeo, bry dig inte om vad säljaren säger. Ta reda på allt själv. Maila verkstan och fråga dem vad kommande servicen kostar med mera.

  10. #60
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Ska ta reda på det..! Tack så mycket Så, nu kan du säga grattis, jag hämtar den på fredag Eller "jag" hämtar ingenting, de kör den hem till mig

Liknande ämnen

  1. Skillnader på årsmodell
    Av Lasselinkan i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-11-05, 11:00
  2. Vilken olja till Virago 1100?
    Av Slopy i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-10-15, 21:55
  3. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  4. nybörjarfrågor
    Av stout i forum Veteran
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 22:05
  5. Skillnader
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •