Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Billigaste försäkringen? Triumph Speedmaster

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Märkesförsäkringarna verkar ha genomgående högre självrisker än exvis Svedea. Läs igenom och kolla upp. Jag har funderat på om man borde förhandla bort märkesförsäkringen vid nyköp och teckna en egen istället

  2. #12
    Medlem skepparns avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    19
    Tyckte också det såg ut som detta. Än så länge så känns Svedea bäst. skall ringa runt lite imorgon med för mera info. Nu är jag bra sugen. Köpte precis utrustning så som kläder och hjälm. Fixade Garage idag. Sålde bilen idag. Försäkring i veckan. Allt klart för motorcykelns hemkomst till helgen.

    bara kortet som saknas

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ett tips för er som har kanske både villa, bilar och mc är att samla alla försäkringar hos ett bolag.
    Jag har alla försäkringarna hos länsförsäkringar och får då en rabatt på ca 800/år
    Har tyvärr fått utnyttja försäkringarna några gånger, men det har gått utan problem.
    Det senaste var en skadad hjälm som jag fick ersatt mot avdrag av självrisk. Den var inköpt 08.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ett tips för er som har kanske både villa, bilar och mc är att samla alla försäkringar hos ett bolag.
    Jag har alla försäkringarna hos länsförsäkringar och får då en rabatt på ca 800/år
    Har tyvärr fått utnyttja försäkringarna några gånger, men det har gått utan problem.
    Det senaste var en skadad hjälm som jag fick ersatt mot avdrag av självrisk. Den var inköpt 08.
    Jag betalar 2200kr hos bilsport mc,helår,lika som hos svedea.Inget annat försäkringsbolag ligger under 8000kr,så det är ganska enkelt

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Min försäkring för min Transalp hos LF är ca 1700 helår. 50+ och bor på landet

  6. #16
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Min 1200 GS ,Landsbygd, 50+, låst garage, kostar 1987 kr
    Jan

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ett tips för er som har kanske både villa, bilar och mc är att samla alla försäkringar hos ett bolag.
    Jag har alla försäkringarna hos länsförsäkringar och får då en rabatt på ca 800/år
    Har tyvärr fått utnyttja försäkringarna några gånger, men det har gått utan problem.
    Det senaste var en skadad hjälm som jag fick ersatt mot avdrag av självrisk. Den var inköpt 08.
    Min erfarenhet från Stockholmsområdet är att det sällan lönar sig att ha alla försäkringar i samma bolag på grund av mängdrabatten. Det ger ett par hundralappar per försäkring, i bästa fall, medan man genom att leta upp den billigaste försäkringen för varje objekt lätt kan spara många tusenlappar! Mer än halverade exempelvis min bilförsäkring från 9.500:- till drygt 4.000:- genom att byta bolag från IF till Gjensidige. Samma omfattning på båda försäkringsbolagen. Svedea var dryga tusenlappen billigare för varje av mina tidigare motorcyklar. Detta trots tidigare märkesförsäkring hos IF. Hade jag haft kvar alla försäkringar i IF, vilket jag tidigare hade jag betalat 7.000:- mer, plus att självriskerna var sämre i två av fallen. Det lönar sig att kolla och inte bara låta det rulla på av ren slentrian!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem skepparns avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    19
    Blev helt förvånad när min kommer kosta strax under 9000 per år. hade räknat med betydligt högre. Fan billigare än bilen. Och jag bor ändå centralt är 24 år gammal. En väldigt uppskattad förvåning, oja!

  9. #19
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har inte Triumph märkes försäkring hos if,kolla där
    If har ju även Honda försäkring som jag har . Den är lite billigare än Bilsoprt och Mc. När jag försökte förhandla ner priset på premien var det tvärnej från BoMC. Dessutom kräver BoMC att den alltid förvaras i låst utrymme. Lite jobbigt om MC:n blir stulen på semestern......

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Dessutom kräver BoMC att den alltid förvaras i låst utrymme. Lite jobbigt om MC:n blir stulen på semestern......
    Är det inte så att det bara gäller när du har hojen på hemorten? Annars vore det helt orimligt tycker jag...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ingen gnista, Triumph Speedmaster
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2015-03-29, 14:58
  2. Delar "över" Triumph Speedmaster
    Av pepe1302 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-24, 10:06
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 10:29
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 19:26
  5. Billigaste försäkringen
    Av sr500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •