Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 81

Ämne: Tranresan 2012

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mina kontakter med Saudarabia (Mecka) tycks vara i Oordning. Kanske måste göra en Tolgforsare å lämna över till någon annan.
    NEJ! Du är bäst och har majoritetens stöd! Fint att du fixat lite motvind så att tranorna stoppat upp lite.

    17.000 igår så det har nog blivit lite stopp på inflygningen pga motvind. Bra det så blir det flera till långfredag.
    Ove

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag tror att om det blir stopp i tillflygningen, så kommer nog antalet att sjunka drastiskt eftersom de som redan är här flyger vidare. Men, men , den som flyger får se.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sorry, vi ställer in årets Tranresa! Alla prognoser jag sett pekar på snöglopp. Räven säger att man ser dåligt genom igenfrusna visir och det kan jag bara hålla med om. Nya tag nästa år så får vi se...

    Nästa träff i 60+ regi men öppen för alla blir Vårturen i Värmland med Olle Å som guide. Vi får träffas då istället.
    Ove

  4. #74
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Har också kollat väderprognosar på yr.no, inte bra inteåka 20mil i -gradar och snädräv är heller inte nogot för en FJR och åka 20mil hem efteråt å ha kollat på långhalsiga långbänta varerlser frestar inte Vi får väl hellar hälsa på varann i Borgvik i Maj Glad påsk Gubbar


    _____________
    Simen

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Bara att acceptera. Vädrets makter... etc. Jag får väl vänta in vårturen för att träffa det har gänget. Hade
    //Håkan

  6. #76
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Det gör inget att +60 gubbsen sviktar. Det verkar tydligen vara trångt där uppe i år ändå.
    8000 tusen fler än tidigare var där igår kväll. Man kanske har hört att Thorleif´s kör sin sista säsong i år.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #77
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Det gör inget att +60 gubbsen sviktar. Det verkar tydligen vara trångt där uppe i år ändå.
    8000 tusen fler än tidigare var där igår kväll. Man kanske har hört att Thorleif´s kör sin sista säsong i år.
    60+ arna är ju inte så många att dom kan stå som pingviner å skydda varandra från iskalla vindar
    Jan

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    60+ arna är ju inte så många att dom kan stå som pingviner å skydda varandra från iskalla vindar
    Jamen vi kunde blandat oss med dom andra tvåbeningarna. Vi hade nog inte märkts bland 26.500 tranor. Vi hade kanske kunnat bjuda på lite dans - enkla steg - kasta upp en torva med näbben och skutta lite.
    Ove

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det verkar som tranorna gjort som vi - ställt in långfredan. Tog en titt på webbkamerorna nyss och konstaterar att det har glesnat ordentligt i leden sen igår då det var drygt 21000 fåglar.

    Lysssnade lite på radion och hörde att det kan komma upp till 5 cm snö på sina håll så jag ställde in hojen. Tvättning i snö tycker jag är brutalt så jag väntar tills det blir regn.
    Ove

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Några tips på vägen, vad ska man inte missa på torsdag?
    Vad ska man undvika?

    "Sjön" blev Torsdagens utflyktsmål
    http://www.hojen.nu/forum/showthread...2034#post62034
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. Tranresan 2017
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:06
  3. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •