Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 81

Ämne: Tranresan 2012

  1. #61
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Vackra? Gråa varelser med lång hals och långa ben Men dom jag skal möta på långfredag, ved Bjurums kyrka dom er vackra!!! Vi kan väl siga at inga ut av oss är gråhäriga men derimot askblonda eller hur?? Dom har också två ben men fast inte lika lång hals Då hadde vi vel inte fått tag på nån Mc hjälm som passar. Och vilken vindruta vi måste ha monterat på våra hojar Skal bli skoj at träffas igjen gubbar Räknar med at Ove har provat ut en rutt på några mil med trävlig hojåkning före vi stannar för en matbit



    __________________
    Simen

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tyvärr kan jag inte komma på Långfredag , så jag tjyvstartar med Oves hjälp redan i morgon . Tror nog att det är runt 15000 tranor där då.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tyvärr kan jag inte komma på Långfredag , så jag tjyvstartar med Oves hjälp redan i morgon . Tror nog att det är runt 15000 tranor där då.
    JoduOlle! Vi får fara runt alla mossar och gärden och fösa ihop fjäderfäna så att dom håller sig bakom staketet där dom ska vara så vi vackra (citat Simen) kan strutta omkring på våra långa svarta ben och titta på dom.
    Ove

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tebax igen efter en 20-milatur tillsammans med Olle. Jodå, tranorna är på plats och damerna i hembygdsgården var också på plats tills vi kom, sen blev det en herre som skötte ruljansen och en dam i köket. Skinkmackorna och även en korv avsmakades och godkändes.

    Tog en del mindre vägar och det fanns en hel del grus att se upp med, men det gör det nästan alltid.
    Ove

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jovisst lyckades vi hitta både tranor minst 15000 fick vi det till, och en massa fina småvägar. Speciellt fina var de som bara bestod av grus. Ove gillade inte kombinationen grus-asfalt något vidare.
    Fint väder med idel ädelt solsken, men attan vad det blev kylig snabbt då solen gick i moln på hemfärden i höjd med Kristinehamn. Jag fick väl ihop ca 50 mil, vilket var en lite lagom dagsetapp.
    Blir tyvärr kallare väder en vecka nu, så kanske tranantalet stabiliseras eller kanske minskar något.
    Dom första flyttar väl vidare snart.

  6. #66
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jovisst lyckades vi hitta både tranor minst 15000 fick vi det till, och en massa fina småvägar. Speciellt fina var de som bara bestod av grus. Ove gillade inte kombinationen grus-asfalt något vidare.
    Fint väder med idel ädelt solsken, men attan vad det blev kylig snabbt då solen gick i moln på hemfärden i höjd med Kristinehamn. Jag fick väl ihop ca 50 mil, vilket var en lite lagom dagsetapp.
    Blir tyvärr kallare väder en vecka nu, så kanske tranantalet stabiliseras eller kanske minskar något.
    Dom första flyttar väl vidare snart.
    Ojdå, i småland är det vitt i dag. Får inga svar på mina böner om bättre å varmare väder
    Jan

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojdå, i småland är det vitt i dag. Får inga svar på mina böner om bättre å varmare väder
    Fördelen med skitvädret är att tranorna stannar, och dom var 17200 igår. Kan vara lite bistert att köra men det kanske hinner ändra sig för det är en vecka kvar.

    Vi får väl köra den vanliga varianten: - det brukar ju fungera.
    Ove

  8. #68
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Jag får också hänga med och här ifrån Bohuslän




    ______________
    Simen

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Snö, blåsigt, -3 grader inatt. Fortfarande bara mars månad. Det får väl bli städning idag.

  10. #70
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Jag får också hänga med och här ifrån Bohuslän




    ______________
    Simen
    Mina kontakter med Saudarabia (Mecka) tycks vara i Oordning. Kanske måste göra en Tolgforsare å lämna över till någon annan.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. Tranresan 2017
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:06
  3. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •