Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 81

Ämne: Tranresan 2012

  1. #41
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Dom första 20mil kört fått bort silikonbeläggen på dom nya däckarna tok et lungt i början men nu jäklar kjennar man at dom sittar Frugan ble lite närvös fordi jag kom hem en timme efter henne hon körte E6an och jag fann mycket krokiga vägar hemMen va roligt d va. Falckblik i svängarna med lösgrus, så går det jättebra



    ________________
    Simen

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Dom första 20mil kört fått bort silikonbeläggen på dom nya däckarna tok et lungt i början men nu jäklar kjennar man at dom sittar Frugan ble lite närvös fordi jag kom hem en timme efter henne hon körte E6an och jag fann mycket krokiga vägar hemMen va roligt d va. Falckblik i svängarna med lösgrus, så går det jättebra
    ________________
    Simen
    Snart får du styra åt rätt håll! 5100 tranor idag och fortfarande ser det glest ut på fältet. Vägarna från Trandansen var ganska rena och med fin asfalt. Till samma ställe från mitt håll var en annan historia med grus, snabelgrus, tappad gödsel, uppdragen lera, asfaltsmosaik här och var, potthål samt nysläppt hästskit.
    Ove

  3. #43
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Snart får du styra åt rätt håll! 5100 tranor idag och fortfarande ser det glest ut på fältet. Vägarna från Trandansen var ganska rena och med fin asfalt. Till samma ställe från mitt håll var en annan historia med grus, snabelgrus, tappad gödsel, uppdragen lera, asfaltsmosaik här och var, potthål samt nysläppt hästskit.
    Härligt, pippina är på väg. Kör lugnt, massor med faror för ringrostiga knutthen
    Jan

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Härligt, pippina är på väg. Kör lugnt, massor med faror för ringrostiga knutthen
    Det är ju då som vanligt med vägstandarden så här på våren. Vi får väl försöka tänka före.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tranantalet ökar ju fort Har väl inte enligt statistiken varit så många så här tidigt. 7100 är ju ingen dålig siffra.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tranantalet ökar ju fort Har väl inte enligt statistiken varit så många så här tidigt. 7100 är ju ingen dålig siffra.
    Bästa före dagens notering för 25/3 var -09 med 5100 men 26;e var det 8000! Det året var det rekord med 18500 under 2 dagar, 31/3 och 1/4 och då var vi där! Och (f)jädrar va vi räknade!

    Troligen kommer årets topp lite före att vi är där men det finns nog fågel så alla kan få räkna.

    Bara att konstatera att en del kommer att dra till Kristinehamn - dock inga tranor..
    Ove

  7. #47
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Det ska bli kallare väder nästa helg, får se om det påverkar pippina att stanna
    Jan

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det ska bli kallare väder nästa helg, får se om det påverkar pippina att stanna
    Njaa. Undrar just hur länge varje pippi stannar innan de drar vidare. Det kanske blir stopp i tillflödet om kylan blir besvärande. Tror att de har någon sorts kommunikation centralt någonstans, för hur kan de veta att våren var ovanligt tidig i år, trots att vintern var ovanligt kall söderut?

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    7280 tranor idag!

    Jo dom brukar stanna några dagar för att umgås med kompisarna och samtidigt lägga lite på hullet så att dom orkar flyga vidare. Sen väntar dom på medvind .

    Gott sätt att leva - bara för oss att ta efter....
    Ove

  10. #50
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    7280 tranor idag!

    Jo dom brukar stanna några dagar för att umgås med kompisarna och samtidigt lägga lite på hullet så att dom orkar flyga vidare. Sen väntar dom på medvind .

    Gott sätt att leva - bara för oss att ta efter....
    Ok,kommer upp några dar, sen drar jag vidare, ok?
    Jan

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. Tranresan 2017
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:06
  3. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •