Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 81

Ämne: Tranresan 2012

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Tranresan 2012

    Så var det dags igen. De två första tranorna har kommit till Hornborgasjön! Än så länge kan vi ta de lugnt för det fattas 14 - 18.000 fåglar fortfarande.

    Dags att börja fundera på lämplig dag. Vilket är bäst, vardag eller helg? Toppnoteringen kan komma i samband med påskhelgen och då undrar jag hur det skulle vara med en långfredagsträff.

    Helg = mera folk på plats som vill titta pippi och även äta mat + att käket är dyrare utan att för den skull vara bättre. Det är klart att om det är OK med t.ex pizza så kommer man lite billigare undan.

    Vardag följaktligen mindre rusning och billigare käk.

    Synpunkter tack!

    Sen får vi inte glömma - i riktning mot Linneryd för vackert väder.
    Ove

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    För mig spelar det ingen roll. Men dom som har tex, jobb att tänka på kanske har synpunkter. Påsk duger bra om vädret å fåglarna är på plats.
    Jan

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Veckodagen spelar nog ingen roll. Påsken kan kanske funka

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är väl Tranresan tradition? 4;e året i rad som är i planeringsstadium nu. Den första var medan vi fortfarande var med i Seniorföreningen så det blir den 3;e på Hojen.

    En annan tradition som jag hoppas fortsätter är det fina vädret som Jan lyckas med varje gång även om det blir mycket för att han ska få till det.

    Jo, datum? Flera synpunkter önskas. Det kanske finns intresserade som fortfarande jobbar på att öka sin förmögenhet genom arbete som vill komma med och då kan det var mera känsligt med tidpunkten. Hör av er! Tranresan är en go tur i all enkelhet för att bli av med vinterdammet
    Ove

  5. #5
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Förlåt,men tydligen varit lite lösmynt. Lite småglin här nerifrån som blivit impade när jag berättat om många stora pippisar. Nu vill dom att jag ska ta dom med, beroende på arbetsdag eller hur det blir.
    Jan

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Förlåt,men tydligen varit lite lösmynt. Lite småglin här nerifrån som blivit impade när jag berättat om många stora pippisar. Nu vill dom att jag ska ta dom med, beroende på arbetsdag eller hur det blir.
    Bra, fortsätt sladdra! Det är givande att ha lite ynglingar med ibland.

    Då kommer vi till en annan fråga - var kan man stuva in ungdomarna? Ska jag lyssna med Ester?
    Ove

  7. #7
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bra, fortsätt sladdra! Det är givande att ha lite ynglingar med ibland.

    Då kommer vi till en annan fråga - var kan man stuva in ungdomarna? Ska jag lyssna med Ester?
    Lugn Ove, dom kan väl prova att klara sig själva. Vet ej hur många det blir när det är dax att köra.
    Jan

  8. #8
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Langfredag skulle nog passa bra for min del


    ____________________
    Simen

  9. #9
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Hur går det med planeringen med Tranresan Har hört at det redan har kommit ett par Och hoppas at Jan får ordning på sinmatta, sånn at vädret blir bra Jag för min del har inget at åka på före 23 mars när jag skal hemta ut hojen från Bike i Trollhättan. Nu har det blivit snöfritt här igjen efter sista snöfallet och +5.




    _____________
    Simen

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hur går det med planeringen med Tranresan Har hört at det redan har kommit ett par Och hoppas at Jan får ordning på sinmatta, sånn at vädret blir bra Jag för min del har inget at åka på före 23 mars när jag skal hemta ut hojen från Bike i Trollhättan. Nu har det blivit snöfritt här igjen efter sista snöfallet och +5.
    ___________
    Simen
    Lugn vilar Hornborgasjön under isen. Dom tranor som kommit stannar nog i närheten. Det är när den stora massan kommer som vi ska passa på. Grovsiktet är inställt på Långfredag men kan ändras om väder() eller fåglar ställer till det.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. Tranresan 2017
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:06
  3. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •