Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Norgesväng med en V-rod?

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Finns ett reportage om V-rod som begagnad hoj i senaste Motorrad, om det kan vara av intresse för trådskaparen...
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Finns ett reportage om V-rod som begagnad hoj i senaste Motorrad, om det kan vara av intresse för trådskaparen...
    Köpte den och lusläste...

    V-rod för stadskörning och äldre transalp/v-strom för touring kan slutresultatet bli.

    Tror dock att en hoj blir stående efter ett tag. Hört att det brukar bli så.

  3. #13
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Köpte den och lusläste...V-rod för stadskörning och äldre transalp/v-strom för touring kan slutresultatet bli. Tror dock att en hoj blir stående efter ett tag. Hört att det brukar bli så.
    Säg inte det! Jag har en som går 3-6 dar i veckan sommartid, fast mest småkörning (300-400 mil/år). Och en annan som i huvudsak rullar på helgerna (700-800 mil/år). Olika användningsområden!


    En anekdot (Off Topic):
    När min ömma moder (då: 75 år) hörde att jag skulle ha en extra hoj fnös hon lite:
    - Skall du ha en under arbetsveckan och en under helgen då? sade hon och hennes minspel antydde att hon tyckte det var rätt onödigt med två hojar.
    - Ja. Precis så.
    Då blev hon tyst. Visste inte vad hon skulle säga. Hon hade liksom inte väntat sig det raka svaret

    Men det är ju morsor det! En hustru/man kan vara svårare att övertyga...

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Lösningen kom som en klar bixt = Jag behöver 2 hojar
    helt rätt!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Köpte den och lusläste...

    V-rod för stadskörning och äldre transalp/v-strom för touring kan slutresultatet bli.

    Tror dock att en hoj blir stående efter ett tag. Hört att det brukar bli så.
    Haft andra hoijtyper vid sidan av Honda Dominator och Transalpen, med de blev faktiskt stående.
    Nu har jag en Transalp till allt.
    Den har faktiskt mycket bra väghållning på både grus och asfalt. Sedan hänger det ju på däcken vilket du helst föredrar. Finns ju skapliga allrounddäck.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    1
    Med anledning av sittställning på olika motorcyklar så är det oerhört individuellt. Åker själv med raka armar och fotsulorna först. Sitter som en kung även om många tycker det SER avigt ut. Har åkt på många och långa turer i Norge, dock endast asfalt. Det känns tryggast så med min mc. Min poäng är väl egentligen att det kan bli lite fel då man läser andras uppfattning om komfort, vindbrus etc eftersom det handlar om ergonomi och, till viss del, körstil. Jorden runt på stelbens chopper?? Det har hänt och upplevelsen var nog lika stor som samma resa med en sk "äventyrs hoj".

  7. #17
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Provsatt en v-rod Förra helgen. Den är helt ute ur leken. Kändes som om den var mindre än min eu-moppe.
    Våga vägra "Hen"!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •