Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 54

Ämne: MC val, behöver hjälp

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Rosell Visa inlägg
    Jag slår ett slag för VFR 800. Underbar hoj med fint ljud.
    Relativt sportig körställning men inga problem att toura med, givetvis helt individuellt.
    Jag genomförde både Österrike & Italienresa samt Norge, totalt 6600 mil på 3,5 år.
    Sen tycker jag inte att 800 cc är för lite, det räcker till utan problem med 109 hk & 80 nm.

    Mvh
    Anders
    Håller med dig,vfr,n är ju en kanonhoj och gött ljud.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-05 klockan 08:14.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    sthlms skärgård
    Inlägg
    13
    Varför begränsa sig så. Min första hoj var en Guldvinge GL 1800, den köpte jag tom innan jag hade tagit körkort, efter den kompletterade jag med mindre hojar.

    vingen

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av pandan Visa inlägg
    Varför begränsa sig så. Min första hoj var en Guldvinge GL 1800, den köpte jag tom innan jag hade tagit körkort, efter den kompletterade jag med mindre hojar.

    vingen
    Vissa ska ju alltid vara värst.Min första var bara en Goldwing 1200.Tog mitt kort då jag var 42 år och hade dessförinnan enbart kört moppe fram tills jag var ca 20.Övningskörde med min vinge också.
    Jag kan nog hålla med om att det "kan"vara dumt att begränsa sig för mycket i kubiken.I synnerhet då det gäller touring och man ska ha med sig lite grejer,kanske ha någon bakpå så kan det vara bra att ha lite extra kraft i bottenvridet.En större touringhoj har i regel lite behagligare varv också då man betar motorvägsmil.
    Jämför jag min GL 1800 med min pan european 1100cc så tycker jag nog att vingen är lite mer lättkörd trots ett antal kg mer.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Inte blev det lättare med alla tips som strömmar in
    När det gäller större hojar så är jag rädd för att de ska kännas tunga, långsamma och svårstyrda i låga farter. Kan iof erkänna att jag hellre glider fram tungt (läs stabilt) på motorvägen eller landsvägen än små krokiga vägar. Kan man tycka så när man kör mc?

    Tittade lite på Hondas ST1300 och den ser väldigt snygg ut och kan tänka mig och provköra en sådan också, då börjar det även sticka iväg i pris. Det här var inte lätt

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Tommy Visa inlägg

    Tittade lite på Hondas ST1300 och den ser väldigt snygg ut och kan tänka mig och provköra en sådan också, då börjar det även sticka iväg i pris. Det här var inte lätt
    Det är svårt att välja hoj, gissa varför jag haft närmare trettio olika genom åren...Tror nu att jag hittat hojen som passar mig i Varaderon. Något måste det i alla fall vara när jag köper min andra på raken. Har alltid valt en ny modell av hoj vid varje byte tidigare...
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Tommy Visa inlägg
    Kan iof erkänna att jag hellre glider fram tungt (läs stabilt) på motorvägen eller landsvägen än små krokiga vägar. Kan man tycka så när man kör mc?
    Ja, man kan säga så. Men det är inte rätt.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Börjar mer och mer tycka att man kan dela hojägarna i två kategorier liksom båtfolket.
    Antingen seglar man och svabbar eller kör motorbåt och har jäkligt kul och upplever lite spänning och hinner se mycket mer.

    När det gäller mc, så antingen glider man eller så kör man.

  8. #28
    honda500
    Gäst
    Det är en lite intressant diskussion,det här med motorcykelval. Jag känner folk som bara kör Honda och har alltid kört honda och har ägt eller kommer att äga ngt annat än honda. Jag känner också folk som bara kör harley,har alltid gjort och kommer att göra det. Själv har jag provkört olika modeller och märken och avskrivit dem en efter och har mest honda. Det jag inte fattar hur vissa människor kan låsa sig fast vid ett märke.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Börjar mer och mer tycka att man kan dela hojägarna i två kategorier liksom båtfolket.
    Antingen seglar man och svabbar eller kör motorbåt och har jäkligt kul och upplever lite spänning och hinner se mycket mer.

    När det gäller mc, så antingen glider man eller så kör man.
    Helt OT, men vad är det för kul att plutttra eller brumma fram i en motorbåt mot att få fara fram på sne i en segelbåt?
    Ove

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Det är en lite intressant diskussion,det här med motorcykelval. Jag känner folk som bara kör Honda och har alltid kört honda och har ägt eller kommer att äga ngt annat än honda. Jag känner också folk som bara kör harley,har alltid gjort och kommer att göra det. Själv har jag provkört olika modeller och märken och avskrivit dem en efter och har mest honda. Det jag inte fattar hur vissa människor kan låsa sig fast vid ett märke.
    I en del fall handlar det om ren ekonomi när det gäller inbytesvärdet på det fordon man har.
    Annars så är det ju en stor del beroende på att man litar på den verkstad man är knuten till.
    tänk bara på Volvos snack om att du får en egen mekaniker att lita till.
    Sedan när det gäller mc , så är grupptrycket stort. Om du alltid kört HD i ett gäng , så kan du ju försöka komma med en Honda i stället. Inte populärt.
    Visst kan man vara märkestrogen för att man vet att driftsäkerheten är högsta tänkbara som hos exvis Honda.
    Har faktiskt haft fem olika märken och då har faktiskt Honda funkat bäst, trots att jag aldrig ägt en helt ny hoj. Så därför blir nog nästa hoj en honda

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med identifiering
    Av Likstupet i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-05-01, 21:45
  2. Virago 535 behöver hjälp
    Av Noddan i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-21, 16:27
  3. Behöver hjälp med elen vid byte av blinkers.
    Av Roanie i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 01:44
  4. Första glidaren! Behöver CC-hjälp.
    Av vickevire89 i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 22:37
  5. Behöver lite hjälp med batteriet...
    Av Scarlett i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •