Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 54

Ämne: MC val, behöver hjälp

  1. #11
    honda500
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    cb 1300 och suzuki 1400 är väldigt fina maskiner eller yamaha xjr 1300,också fina.

    http://data.bytbil.com/images/lingva...RO464-1000.jpg
    Jag tycker suzukin är vackrast men honda är maskinellt bäst av de tre som du nämnde.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag tycker suzukin är vackrast men honda är maskinellt bäst av de tre som du nämnde.
    Ja suzukin är snyggast,men om hondan skulle vara bäst vet jag ej,förutom att den är vattenkyld då.

  3. #13
    Gillar du en hoj på körställnig och gången så skit i utseendet det har en undeordnad plats, funktonen är viktigast. Om jag skulle lägga störst vikt på hur hojen ser ut så skulle jag köra kustom som tex. Victory.
    Jan-Olov

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Gillar du en hoj på körställnig och gången så skit i utseendet det har en undeordnad plats, funktonen är viktigast. Om jag skulle lägga störst vikt på hur hojen ser ut så skulle jag köra kustom som tex. Victory.
    Visst är det viktigt med funktionen och körställningen,men man måste ju tycka hojen är snygg med annars får det ju vara.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    För mig är körställningen klart viktigast sen kommer funktionen. Håller med Engström, det är ganska viktigt att man själv tycker om utseendet, vad andra tycker får vara underordnat.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    vfr:en är riktigt trevlig men är mer åt sport än touring, fjr:en är tvärtom, har själv kört en vfr800 en säsong och den var riktigt trevlig, lite mycket häng framåt dock vid långresor men jag har ganska korta armar med... och jo, den räcker till för touring, 240knyck var inga större bekymmer... går dock bäst runt 130-140, Men som sagt ut och provkör och hitta det som passar dig bäst, hittils så känns min varadero riktigt fin och det är också ett fint val, samtidigt, vad får hojen kosta? är ju ett riktigt stort pris skillnad på hojarna

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    9
    Jag slår ett slag för VFR 800. Underbar hoj med fint ljud.
    Relativt sportig körställning men inga problem att toura med, givetvis helt individuellt.
    Jag genomförde både Österrike & Italienresa samt Norge, totalt 6600 mil på 3,5 år.
    Sen tycker jag inte att 800 cc är för lite, det räcker till utan problem med 109 hk & 80 nm.

    Mvh
    Anders

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Tommy Visa inlägg
    Tack för alla svar.
    Givetvis ska jag ut och provåka en del om en månad eller två. Det som passar Er, kanske inte passar mig. Ville bara få ett allmänt intryck på vad ni rekommenderar.

    Jag kommer nog hålla mig borta från allt som är större än 1000cc, blir ett väl stort hopp från min Ninja 636 - 06:a.

    Det som känns mest intressant just nu är Hondas VFR 800A, lite rädd bara att den har för mycket sport-ställning, vill ju inte få ont efter ett antal mil, även kanske att 800cc är lite för lite för touring. Provkörning är lösningen på gåtan.

    Hojen som kommer på andra plats är Hondas CBF 1000FA, där tror jag ställningen kommer passa mig som handen i handsken men har lite svårt för utseendet, provkörning med dess resultat kommer få överväga mina val.
    Du behöver inte vara rädd för att gå på en större hoj än 1000 cc. Hoppade själv från en Transalp 600 till en FJR 1300 och är helnöjd. Sen är det ju så att olika hojar passar olika personer.

  9. #19
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Om man får ont i armarna på en VFR gör man helt enkelt fel, oavsett vilken hojtyp man än kör ska man aldrig hålla sig så hårt i styret att man trillar framåt/bakåt om man släpper händerna. Skaffar man en sporttourer får man ägna några timmar åt att lära sig att köra med avslappnade armar och nypa fast sig med resten av kroppen, när man väl kommer fram till de där underbara kurviga hojvägarna lönar det sig.

    Och som Robbe säger så behöver man inte vara jätterädd för kubik och hästar heller, man bestämmer själv hur långt man vrider gashandtaget.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Ja jag är ganska nyfiken på VFR:n eftersom den tilltalar mig väldigt mycket i utseendet. Är lite rädd för att den är för mycket åt sport-hållet, som sagt, ska provköras så fort det blivit bättre väder.

    Är även nyfiken på tyngre hojar men har ingen aning om hur tunga de känns, jämfört med en 600cc. Prisklassen får hamna mellan 100.000 - 150.000 kr men primärt så letar jag efter 800-1000cc klassen.

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med identifiering
    Av Likstupet i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-05-01, 21:45
  2. Virago 535 behöver hjälp
    Av Noddan i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-21, 16:27
  3. Behöver hjälp med elen vid byte av blinkers.
    Av Roanie i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 01:44
  4. Första glidaren! Behöver CC-hjälp.
    Av vickevire89 i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 22:37
  5. Behöver lite hjälp med batteriet...
    Av Scarlett i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •