Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 54

Ämne: MC val, behöver hjälp

  1. #41
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Engström67: Ja va fan nån måtta får det ju vara... passar inte modellen så får hon helt sonika välja på att svälja sin stolthet och åka med ändå, inte åka med alls eller skaffa sig en egen hoj... enkelt.

    Åter till ämnet.
    Tycker det är viktigt att man känner sig nöjd med helheten vad det gäller utseende, funktion och komfort. Och att man själv väljer vad man vill ha. Även om jag förstår att det kan finnas vissa påtryckningar om märke, modell och utförande...
    Det är ju DU som ska köra och äga den. Då är det DU som har veto.

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Engström67: Ja va fan nån måtta får det ju vara... passar inte modellen så får hon helt sonika välja på att svälja sin stolthet och åka med ändå, inte åka med alls eller skaffa sig en egen hoj... enkelt.

    Åter till ämnet.
    Tycker det är viktigt att man känner sig nöjd med helheten vad det gäller utseende, funktion och komfort. Och att man själv väljer vad man vill ha. Även om jag förstår att det kan finnas vissa påtryckningar om märke, modell och utförande...
    Det är ju DU som ska köra och äga den. Då är det DU som har veto.
    Håller med,fullt.Är inte märkesberoende,har haft mesta dels yamaha,men även Honda,triumph,kawasaki.Hojen ska passa mig och det jag ska ha den till och jag ska tycka den är snygg.Finns många hojar som jag provat som passat som handsken på alla sätt men ej gillat utseendet,och då får det vara.

  3. #43
    Medlem Giniss avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Sätila
    Inlägg
    2
    Jag har själv CBF1000, en kanon hoj. Den har allt som en jag som hoj åkare vill ha. Snygg,snabb,ABS, trevlig, att åka på och för mej har den känslan. Ställbar ruta och sadel. Kunde ha haft bättre ljud!!
    Lång som kort tur är den kanon.
    Har inte träffat någon som inte gillar hoj.

  4. #44
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Kör en Wilde och den är jag nöjd med. Perfekt för både korta och låååånga turer, ensam eller med två på, med eller utan packning den bara "dunkar" på ( som en liten fiskebåt eller hur Nilsson) ok den väger lite och man måste vara aktiv i kurviga partier men JAG gillar den typen av hoj har haft lite av varje genom åren men min lille Wilde är kuligast och skönast tycker JAG. Sen får ju alla andra "MINDRE" kunniga och smarta tycka vad ni vill, meeeeeen en dag tänds ljuset för er också eller??????
    Dont worry be happy8)

  5. #45
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Ps. Egentligen skulle man haft en av varje i garaget eller hur?
    Dont worry be happy8)

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Den här sorts tråd leder ju alltid till en väldans massa svar och åsikter, vilket ju bara är trevligt.
    Kommer med en annan synpunkt på det hela. Jag är väldigt gasglad och eftersom jag blivit lite till åren har jag insett att de snabbare hojarna inte är så lämpliga för mig längre.
    Upplevde då tjusningen med alla fina vägar i vårt land och även i Norge, dit sportåkare och customåkarna inte når. Satsade då på en Honda Dominator först för att sedan gå över till en Transalp.
    Det är ju alltid svårt att vara besservisser och säga att någon skall ha den och den hojen.
    Så jag instämmer med dem som säger: pröva på alltihop.

  7. #47
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Den här sorts tråd leder ju alltid till en väldans massa svar och åsikter, vilket ju bara är trevligt.
    Kommer med en annan synpunkt på det hela. Jag är väldigt gasglad och eftersom jag blivit lite till åren har jag insett att de snabbare hojarna inte är så lämpliga för mig längre.
    Upplevde då tjusningen med alla fina vägar i vårt land och även i Norge, dit sportåkare och customåkarna inte når. Satsade då på en Honda Dominator först för att sedan gå över till en Transalp.
    Det är ju alltid svårt att vara besservisser och säga att någon skall ha den och den hojen.
    Så jag instämmer med dem som säger: pröva på alltihop.
    Liten fundering.. Varför når man inte till Norge som custom åkare?

  8. #48
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Liten fundering.. Varför når man inte till Norge som custom åkare?
    Tror att Olle menade platser i Norge, dit man inte når med annat än hojar som är byggda för lite tuffare vägar. Norge i sig funkar alldeles utmärkt vilken hoj du än kör....
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror att Olle menade platser i Norge, dit man inte når med annat än hojar som är byggda för lite tuffare vägar. Norge i sig funkar alldeles utmärkt vilken hoj du än kör....
    Rätt Mats. Ibland blir man lite flummig i formuleringen

  10. #50
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Ah Tack för förklaringen.. Blev fan skraj då jag vill till norge med min custom ju..

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med identifiering
    Av Likstupet i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-05-01, 21:45
  2. Virago 535 behöver hjälp
    Av Noddan i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-21, 16:27
  3. Behöver hjälp med elen vid byte av blinkers.
    Av Roanie i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 01:44
  4. Första glidaren! Behöver CC-hjälp.
    Av vickevire89 i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 22:37
  5. Behöver lite hjälp med batteriet...
    Av Scarlett i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •