Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: CBX 750 Hydraulisk koppling

  1. #1

    CBX 750 Hydraulisk koppling

    Jag har ganska nyligen köpt ett "lik" av en jobbarkompis. Hojen är en, som rubriken säger, en Honda cbx 750 från -84.

    Jag har lite problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

    1* Kopplingen på cykeln fungerade inte när jag köpte den, vilket jag visste. Jag bytte slavcylindern, olja och luftade systemet. Detta var innan jag hade fått igång själva hojen, och då verkade kopplingen fungera när jag jag rullade cykeln på backen samtidigt som jag testade växlarna. Nu när jag efter många om och men har fått cykeln att starta så märkte jag att den driver på växlarna trots att jag håller in kopplingen. Det går att växla normalt men i och med att den inte frikopplar ordentligt så dör den när jag lägger i ettan. Jag har testat att lufta systemet igen men inget hjälper. Vad tror ni är problemet? Kan det vara något i huvudcylindern? Någon packning eller något sådant?

    2* Som jag skrev så har jag fått igång cykeln efter oljebyte, och lite annat servicejobb, men tomgången är lite skum. Den vill ibland dö av sig själv (inte alltid). Vad kan detta bero på? Jag har testat ställa choken men det ger olika resultat varje gång.

    3* Innan jag köpte motorcykeln så hade den stått sen 05-07 någon gång vilket är en stund. Vad bör jag kolla över innan jag besiktar den?

    Tack!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    ett vanligt fel med kopplingarna när dom betér sig som din är väl att lamellerna klibbar ihop, brukar uppstå när dom stått ett tag, polarens dragstar har samma symptom som din efter varje vinter om han inte startar upp den ibland och motionerar den, brukar dock släppa efter lite körning.

    Angående förgasarna så låter det som att dom kanske är lite igensatta och behöver en ordentlig rengöring?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Tror också som ovan, rengör förgasarna å kolla ventilspelet.

    /Janne

Liknande ämnen

  1. Koppling, hur lufta, Yamaha fj1200?
    Av Mr. Walker i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-20, 22:24
  2. Pan European koppling
    Av Gawriel i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 00:58
  3. Slirande koppling Wildstar
    Av Matte1 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 18:54
  4. Slirande koppling
    Av mybba i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:09
  5. Slirande koppling - gsx 1100 ef -84
    Av Guran 65 i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 18:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •