Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: putsnisse????

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    putsnisse????

    Hade tvättat och snyggat till min nylackade hoj, som stod och glänste i solskenet.
    Fem minuter senare efter några km på en härligt skitig grusväg såg hojen ut som den skall igen. Nu blir det väl som vanligt igen. Kör FORT DÅ DET REGNAR.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Men det är ju kul att tvätta så det gör väl inget om man gör det 25-30ggr per säsong

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hade tvättat och snyggat till min nylackade hoj, som stod och glänste i solskenet.
    Fem minuter senare efter några km på en härligt skitig grusväg såg hojen ut som den skall igen. Nu blir det väl som vanligt igen. Kör FORT DÅ DET REGNAR.
    Usch så du skriver Olle! Det blir väl att jag måste göra något åt min Sigrid också. Köra i regnet i Mars - nevvver - inte frivilligt för jag är en frusen gubbe.

    Får nog vänta ett tag för häller jag vatten på backen blir det nog iskana, men sen är det nog ingen återvändo. Kanske jag ska pynta till det lite också för avgasrörskrökarna är beige efter att den svarta färgen har bränts bort. Ska prova med gammal hederlig spissvärta för den ska väl tåla lite värme.
    Ove

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men det är ju kul att tvätta så det gör väl inget om man gör det 25-30ggr per säsong
    Tycker inte det är kul. Om det inte regnar så kan man ju ta högtryckstvätten.
    Där är fördelen med en gammal hoj som redand för 15 år sedan tappat sin patina.

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Min -81 tål bara regnvatten ...

  6. #6
    Tvätta hojen gör jag bara när det behövs, eller jag skall åka en runda tillsammans med andra. När jag hade Dragstaren var det nästan tvunget att putsa för det såg bara för hemskt ut om den inte var ren, men inte för att jag gillade det. Men det är tur att vi alla gör som vi vill.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men det är ju kul att tvätta så det gör väl inget om man gör det 25-30ggr per säsong
    Kul att tvätta??? De måste va fel på dej!"!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Kul att tvätta??? De måste va fel på dej!"!!!
    Tycker duja ja kanske det är.tar bara max 30min sedan är den som ny igen.Jag kan tvätta av hojen på semestern med,typ Norge som har så fina spolplattor på dom flesta mackar.En grusig,skitig hoj kan ju lätt bli repig om man tar på den.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tycker duja ja kanske det är.tar bara max 30min sedan är den som ny igen.Jag kan tvätta av hojen på semestern med,typ Norge som har så fina spolplattor på dom flesta mackar.En grusig,skitig hoj kan ju lätt bli repig om man tar på den.
    För att inte tala om vinterputsen. Ett glas rött och en helkväll vaxandes mc:n är avkoppling

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    För att inte tala om vinterputsen. Ett glas rött och en helkväll vaxandes mc:n är avkoppling
    Jösses!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •