Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Snart blir det en ny Varadero!

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Gratttis! Eller grattis är kanske fel ord för nåt man köpt för slantar man gnetat ihop? Kul iaf, hoppas du får många sköna mil på den. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #12
    Jag är ju inne på min fjärde Varadero, så nåt visst måste den ju ha......

    Neeh, den är ju givetvis lite gammal i konstruktionen nu, men still going strong. Framför allt, fasen vad mycket hoj man får för pengarna, speciellt om man köper en lätt begad med utrustning.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag är ju inne på min fjärde Varadero, så nåt visst måste den ju ha......

    Neeh, den är ju givetvis lite gammal i konstruktionen nu, men still going strong. Framför allt, fasen vad mycket hoj man får för pengarna, speciellt om man köper en lätt begad med utrustning.
    Har förstått att jag skulle gilla den, redan långt innan jag kört någon. Efter sjuhundra mil med min 02:a under förra året så kände jag att det var dags att uppgradera mig. Gillade verkligen den avstressade gången i V-motorn och den bekväma körställningen. Körde som mest dryga femtio mil, utan andra raster än en tankning. Den har kapacitet att köra en IronButt med, utan tvekan. Ser den som mycket prisvärd i förhållande till vad man får för pengarna. Ska bli kul att packa väskorna och ge sig ut på vägarna igen!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkar som om en Varadero är en toppenhoj. Har haft sällskap till Norge i flera år med varaderoägare och de hojarna går ju fram även på de sämsta vägarna och verkar vara mera bensinsnåla än tex en Transalp av äldre modell. Har ju tyvärr lite korta ben , så jag nöjer mig med Transalpen.
    På en av våra resor var det med en kille som tidigare tävlat i motocross som hanterade sin Varadero som om den var en moped.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Min kompis som jag haft med mig te norge i 10år snart,köpte en ny varadero-04.den funkar kanon och hänger lätt med större maskiner.vi satte på gpr dämpare på den så den låter som den ska.Faktum är ju att gubben är 60 år 1.70 lång,65 kg och han hanterar den som ingenting,men gammal crossförare han med så balansen finns.Fast han har vickat ett par gånger när vi varit ute pga lite kort i rocken och taskig planering.Fin cykel är det iallafall.

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tycker att hojen ser stor ut när man står vid sidan. Så fort man börjar köra den är den lättkörd som en betydligt mindre hoj. Innehar rätt kroppsstorlek så den biten är inget problem för min del. Att det är den enda hoj jag köpt mer än en av säger en del för mig. Den funkar till allt! Vore kul med andra ljuddämpare framöver. Den får gärna låta lika mäktig som motorn egentligen är...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Glad för din (er) skull! Roligt att du hittat en favorithoj som dessutom är precis i min smak

    Ser fram emot att göra sällskap med er på vägarna i sommar.
    KramP
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Glad för din (er) skull! Roligt att du hittat en favorithoj som dessutom är precis i min smak

    Ser fram emot att göra sällskap med er på vägarna i sommar.
    KramP
    Nu får du sätta igång och träna intensivt så att du får övningsköra på egen hand. Det är vad körkortet betyder, fullärd blir man aldrig!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Nu får du sätta igång och träna intensivt så att du får övningsköra på egen hand. Det är vad körkortet betyder, fullärd blir man aldrig!
    Kära Mats, jag är ju beroende av dig för att kunna träna så det är bara att komma ut och hämta mig när du känner för det
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Kära Mats, jag är ju beroende av dig för att kunna träna så det är bara att komma ut och hämta mig när du känner för det
    Det måste vi försöka få till, även om vi bor rätt långt ifrån varandra...blir bara mer trevlig körning på det viset!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. LJUDDÄMPARE/VARADERO
    Av Mc-Matte i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 21:03
  2. Varadero VS Africa Twin?
    Av Månne i forum Touring
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-07-09, 18:25
  3. Jag blir snart less...
    Av pea_72 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 22:43
  4. Varadero 1000
    Av Guran 65 i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 16:17
  5. Varadero
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 18:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •