Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: Projekt : "gamla härken"

  1. #21
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Holder med Klippan


    __________
    Simen

  2. #22
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Tyvärr är det ju inte riktigt så, vilket vi sett flera gånger tidigare. En bra moderation hade istället stoppat alla offtopic inlägg om "dumt att köra utan blinkers" efter det första i en tråd som handlar om ett bygge, inte trafiksäkerhet.

    Men det är min åsikt, och som sådan inte värd nåt här och dessutom i sig utanför ämnet.

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
    Jag är inte moderator i detta ämne och kan inte (pga inställningar) stoppa något i detta ämne mer än någon annan.
    Det är dock min personliga åsikt att alla ska få yttra sig sakligt men utan personliga påhopp.

    Ett ämne som ska vara helt fritt från offtopic kräver nog att man sitter vid datorn dygnet runt, i detta fallet handlade det ju trots allt om bygget och varför man väljer att plocka bort blinkersen.
    Vilket också kan diskuteras på ett ämne i trafiksäkerhet.

    Det finns nog inget svårare än att skriva en text som inte kan misstolkas då tonfall och betoningar etc inte märks.
    Senast redigerat av Gert den 2012-02-19 klockan 11:14. Anledning: stavning
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    OK Pentti. Tror inte det är någon som missunnar dig att köra en ratbike. Utan det är bara med omtanke om dig och hur andra trafikanter uppfattar en hoj som det inte finns fungerande blinkers på. Dagens yngre bilförare har nog aldrig fått lära sig att det finns gamla hojar utan varken blinkers eller bromsljus. Risken är ju stor att en yngling missuppfattar en situation.
    De hojförare som är äldre och kör veteranhojar i dag, är ju uppväxta med den problematiken som innebär handtecken och farorna med dem.
    Miniblinkers är ju så små att du kan dölja dem

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Skåne/blekinge
    Inlägg
    7
    Fan vad trist att man skall hackas och huggas på så fort man vill vara lite annorlunda och inte smälta in i den bleka anonyma högen.

    Kört hårt på din stil med "ratbike". Det gör jag , och skiter fullständigt på vad andra tycker och tänker.
    Låt dom gnugga på sin krom, medans vi kör och har kul.

    Vi bor i ett för allt för konservativt land för att "annorlunda" skall accepteras.
    Tyvärr...........

  5. #25
    Ankan1
    Gäst
    Alla har naturligtvis olika meningar om olika ideer och så ska det ju också vara.Inget att hänga upp sig alltför mycket på när livet är för kort för detta.Bara att gasa och ge de icke önskvärda fingret om man nu uppfattar dom som alltför störiga.Men att säga upp ett medlemskap pga någon balle som förmodligen redan har problem i livet är fel.Be dom dra åt hel_ete istället.Intressant att se hur olika mc forum på nätet är när lustigheterna på ett grabbigt vis haglar på bla SH mellan varven men oftast med glimten i ögat utan att alltför många brusar upp när man på andra mc forum tänder till för minsta felstavning.Ha det gott och gasa på.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-06-17 klockan 13:42.

  6. #26
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    miniblinkers är lätta att montera och gömma speciellt på en ratbike. min råd är att ha en så trafiksäker hoj som möjligt oavsett utseende men vill du inte ha dem på så är det väl ok enligt veteran reglerna har jag för mig.
    Min bobber håller sakta men säkert på att förvandlas till en ratbike, men jag ska nog behålla mina blinkers,

  7. #27
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag har tänkt om ang. blinkers och monterat STORA sådana ! Dom är avsedda för lastbilar med dubbla glödlampor i varje; 1 framåt och 1 bakåt. (totalt 8st lampor alltså )

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Pentti
    Är det en bild på Gamla Härken? Jag såg den hojen i Ängelsberg på Lilla Hytträffen.
    //Håkan

  9. #29
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Pentti
    Är det en bild på Gamla Härken? Jag såg den hojen i Ängelsberg på Lilla Hytträffen.
    //Håkan
    Ja, det är min "Gamla härken" Jag o frugan med hund var där.

  10. #30
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Kul med ett Ratbike-bygge! Glöm inte att lägga upp bilder under tiden bara! =)
    Är tanken att det enbart skall vara bromsljus eller skall du använda den som bakljus också? Isf rekommenderar jag att montera den centrerat för att slippa dra om kablar och koppla på en ny baklampa vid varje besiktning. Bakljuset skall ju vara centrerat, alternativt ett på vardera sida om hojen för att klara sig hos SBP.
    For those about to rock - We salute you!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 12:36
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •