Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: motorcykel batteri

  1. #11
    Biltemabatterierna funkar nog alldeles utmärkt så länge hojen startar direkt.
    Jag köpte förra sommaren en hoj som det satt ett nytt Bt batteri i. Det jag märkte var att batteriet tömdes ganska fort när man startade en längre stund. Ingen kul när man står lite längre hemifrån.

    Jag bytte till ett Yasa japan. Dyrt men....nu är allt frid o fröjd.

    Batteripriser ja:
    Jämförde till nån Hondamodell Yasa batteri(tror det var en Varadero)
    Duells: 2500:-
    Allrigt: ca 2000:-
    Honda orginal; ca 1500:-
    Lings i England(som säljer Honda orginaldelar) ca 1200:- (varav frakt ca 500:-)

    Har inget emot BT grejor(köper en hel del därifrån), men batterierna därifrån får nog vara för min del.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Biltemabatterierna funkar nog alldeles utmärkt så länge hojen startar direkt.
    Jag köpte förra sommaren en hoj som det satt ett nytt Bt batteri i. Det jag märkte var att batteriet tömdes ganska fort när man startade en längre stund. Ingen kul när man står lite längre hemifrån.
    Har själv köpt två hojar där tidigare ägare precis innan försäljningen satt i BILTEMA-batterier. Gjorde precis samma erfarenhet på den ena hojen, startade det inte direkt så tömdes det snabbt. Köpte då ett sådant batteri som jag länkade till. På min senaste, LT:n funkade det bra under knappt ett år. Eftersom jag har flera hojar har jag alltid den som står, på underhållsladdning. Så även med LT:n. Trots detta var batteriet helt dött. Åkte då direkt till firman som säljer batterierna och köpte ännu ett Odysseybatteri. Sedan dess har det funkat perfekt. Priset, 1.400:- känns klart resonabelt jämfört med de priser som anges här ovan!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    honda500
    Gäst
    Hur länge har era orginalbatterier hållt? Då menar jag ni som har köpt era hojar nya.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Hur länge har era orginalbatterier hållt? Då menar jag ni som har köpt era hojar nya.
    Min Scrambler har haft sitt originalbatteri i 6 år nu.

Liknande ämnen

  1. Batteri under vintern?
    Av Ulgrath i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-01-30, 21:46
  2. Nytt batteri
    Av Martin i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-04-30, 16:52
  3. Nytt batteri.
    Av Jan-Olov i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-24, 19:12
  4. Mätning av mc batteri
    Av Viragomannen i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 01:20
  5. Batteri
    Av Fjerren i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •