Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: motorcykel batteri

  1. #1
    honda500
    Gäst

    motorcykel batteri

    Hej!

    Vad har ni för erfarenheter av orginalbatterier? Det jag menar hur länge har era orginalbatterier hållit och under vilka förhållanden?

    Någon som har erfarenhet av biltemas motorcykelbatterier? Vad anser om deras mcbatterier?

    Min hoj är uttagen 2008 och har fortfarande orginalbatteriet kvar. Jag har aldrig underhållsladdat den och hojen står i kallgarage. Hojen är körd mellan 1000-1500 mil per år och har gått 4500 mil.

    Biltemas bilbatterier har jag använt i bilar och har inget dåligt att säga om den ännu.

    Monterade nyligen in biltema batteri i min mors bil. Biltemas kostade halva priset och gav 3 års garanti.

    Mvh

    honda500
    Senast redigerat av honda500 den 2012-02-07 klockan 00:00.

  2. #2
    honda500
    Gäst
    Gick in nyss på några kända märkens hemsidor och försökte hitta några garanti bestämmelser men det var svårt att få fram något.

  3. #3
    honda500
    Gäst
    Jag hittade denna test som kan vara läsvärd.

    http://www.testfakta.se/motor/article57927.ece

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Ett batteri är ett batteri dvs det kan lägga av när som.Personligen har jag enbart gott att säga om Biltemabatterierna.Bytade på min förra hoj till Biltema gelbatteri och körde i nästan 4 1/2 år utan några som helst problem(sålde sedan hojen)
    Nu har ju jag laddaren på alltid då jag inte kör(smartladdare förstås)
    Problemet med att inte underhållsladda på vintern är ju att batteriet kan frysa om där inte är ström på det.Du sa inte om du tar in ditt batteri på vintern,men gör du inte det tror jag att du haft en liten del tur att ditt batteri klarat sig.
    Är man inte slaviskt emot Fel,förlåt Biltema så tror jag att man tjänar en hel del sköna slantar på att inhandla sitt batteri där.
    Senast redigerat av Bighoj den 2012-02-07 klockan 08:37.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ett sånt här har jag i mina hojar sedan mer än tio år tillbaka. Kostar en slant men är å andra sidan i toppklass och håller både länge och väl. Biltemas batterier har ofta sina poler placerade omvänt mot originalbatteriets. Kan skapa en massa strul att få till. God idé att kolla det innan man köper batteriet. Trist att stå där med ett batteri du inte kan montera när du är sugen på att ge dig ut och köra.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    För att inte glömma nämna ang Biltemas batterier så slutar de plötsligt fungera efter ca 2 år, helt dött rätt som det är. De håller garantitiden ut även om man skött laddning under vintern.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    För att inte glömma nämna ang Biltemas batterier så slutar de plötsligt fungera efter ca 2 år, helt dött rätt som det är. De håller garantitiden ut även om man skött laddning under vintern.
    Min uppfattning är att man får vad man betalar för. Batterier är det dumt att snåla med. Väldigt irriterande när man har ett som man inte litar på. Vad hjälper det om man får ett nytt på garantin om man är långt hemifrån när det billiga batteriet ger upp?
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Min uppfattning är att man får vad man betalar för. Batterier är det dumt att snåla med. Väldigt irriterande när man har ett som man inte litar på. Vad hjälper det om man får ett nytt på garantin om man är långt hemifrån när det billiga batteriet ger upp?
    Ha ha, ja precis!

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Hej!

    Vad har ni för erfarenheter av orginalbatterier? Det jag menar hur länge har era orginalbatterier hållit och under vilka förhållanden?

    Någon som har erfarenhet av biltemas motorcykelbatterier? Vad anser om deras mcbatterier?

    Min hoj är uttagen 2008 och har fortfarande orginalbatteriet kvar. Jag har aldrig underhållsladdat den och hojen står i kallgarage. Hojen är körd mellan 1000-1500 mil per år och har gått 4500 mil.

    Biltemas bilbatterier har jag använt i bilar och har inget dåligt att säga om den ännu.

    Monterade nyligen in biltema batteri i min mors bil. Biltemas kostade halva priset och gav 3 års garanti.

    Mvh

    honda500
    Klart godkända både till bilen och hojen.Har aldrig haft problem med hållbarheten på deras batterier under årens lopp.Tvärtom så är de förvånansvärt pigga med tanke på priset.

  10. #10
    honda500
    Gäst
    Personligen tror jag att om man har en hoj med mkt elektronik som kräver batteri med topp prestanda kanske man ska satsa på ett märke med bättre prestanda och hållbarhet. Jag tänker framför allt på bmw hojar.
    Senast redigerat av honda500 den 2012-02-08 klockan 01:03.

Liknande ämnen

  1. Batteri under vintern?
    Av Ulgrath i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-01-30, 21:46
  2. Nytt batteri
    Av Martin i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-04-30, 16:52
  3. Nytt batteri.
    Av Jan-Olov i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-24, 19:12
  4. Mätning av mc batteri
    Av Viragomannen i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 01:20
  5. Batteri
    Av Fjerren i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •