Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Triumph Tiger 800XC - Orginalväskor eller eftermarknads?

  1. #31
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Så, för att snacka lite orginal triumph-väskor igen då..

    Jag har orginalväskorna på min Tiger 800 och är nöjd med dom. Dock - köper jag en ny hoj så kommer jag nog inte åka med orginalväskor igen. Toppmatade väskor är enklare att ha att göra med, så är det bara. Men som det är nu är jag tillräckligt nöjd med dom jag har nu för att inte börja leta efter andra.

    Jag har tappat min hoj kanske tre, fyra ggr sammanlagt i låg hastighet när den varit fullpackad (för att den varit fullpackad och för att jag varit trött i huvudet) och väskorna har inte visat ett smack av sämre funktionalitet för det. Men visst, kraschar man ordentligt med dom så är det nog en annan historia.

    Täta har dom varit i ur och skur trots att jag inte har några innerväskor.

    Så, det var det. =)

  2. #32
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Var o kollade på en XC idag.
    Skulle få samma rabatt på andra väskor som orginal (15%) så blir det hojköp så blir det andra väskor.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Var o kollade på en XC idag.
    Skulle få samma rabatt på andra väskor som orginal (15%) så blir det hojköp så blir det andra väskor.
    Jag o kompisen var i veckan hos Lingvalls i Gävle. Han skulle göra affär med dom på en ZXT1200...och om dom fick fler leveranser upp till Norrbotten, så skulle dom leverera den hem till honom.
    Kanske höra med dom(snacka med Henry där)....så får kåmpiisen sin också

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag o kompisen var i veckan hos Lingvalls i Gävle. Han skulle göra affär med dom på en ZXT1200...och om dom fick fler leveranser upp till Norrbotten, så skulle dom leverera den hem till honom.
    Kanske höra med dom(snacka med Henry där)....så får kåmpiisen sin också
    Bra grabbar där,Henry och hans brorsa Tommy som jag gör affärer med.Dom fixade mina väskor från sw-motech.Beställde orginal väskor,men var ej nöjd med dom så vi bytte rätt av bara

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Bra grabbar där,Henry och hans brorsa Tommy som jag gör affärer med.Dom fixade mina väskor från sw-motech.Beställde orginal väskor,men var ej nöjd med dom så vi bytte rätt av bara
    Ja, Tommy babblade på mig en GoPro kamera
    Orginalväskorna är ju ingen hit, luckan på sidoväskorna tar i om man har en större topbox. Vi kikade på motech också....

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja, Tommy babblade på mig en GoPro kamera
    Orginalväskorna är ju ingen hit, luckan på sidoväskorna tar i om man har en större topbox. Vi kikade på motech också....
    Ha ha,ja jag köpte en gopro kamera ,men lämnade tillbaka den.Det var inget för mig.Säkert kul om man håller på med nå konst eller annat lattjo,men sitta och filma vägen gav inget för mig

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Ny tiger 800XC eller utrusta gammal XT600??
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 18:32
  3. Köptips: DL650 eller Triumph 800xc
    Av johan314 i forum Touring
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 13:03
  4. Nya Triumph Tiger XC 800
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:28
  5. underhållsladda triumph tiger 955i
    Av Gerro i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 15:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •