Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Triumph Tiger 800XC - Orginalväskor eller eftermarknads?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ja, men som sagt ibland tittar man för mycket på priset. Köpte den dessutom hos en handlare i Sverige.
    Jag har lite planer på att eventuellt bygga ett "skelett" i den så att packningen inuti inte blir tillplattad, detta vid längre turer.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Ser riktigt fina ut.

    Var köpte du dem? Såg att de ej säljer till sverige pga att importör finns.
    Det är : http://www.custombikeparts.se/ som tar in dom.Jag köpte väskorna av min handlare i Gävle.Var ska du köpa hojen,någon handlare där uppe? han kan väl ta hem kanske?.Jag gav 14000 för alla tre väskor,innerväskor,fästen,osv.Komplett.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-02-06 klockan 15:11.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Bra där. Och hojarna är ännu billigare än i Sverige, sist jag kollade
    Jepp, men varför?

  4. #14
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det är : http://www.custombikeparts.se/ som tar in dom.Jag köpte väskorna av min handlare i Gävle.Var ska du köpa hojen,någon handlare där uppe? han kan väl ta hem kanske?.Jag gav 14000 för alla tre väskor,innerväskor,fästen,osv.Komplett.
    Blir isf på lindroths mc i luleå.

    Ska dock ner till umeå och testa BMW F800gs innan köp.

  5. #15
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jepp, men varför?
    Beror väl på att deras generalagenter sätter kunden i fokus med cirkapriser, brist på konkurrens, pundets höga kurs, de höga skatterna och inte minst att man kan lura engelsmännen att köpa vilket skit som helst för dyra pengar.....
    .... Öhhhh....vänta nu....eller är det tvärtom kanske .. jag är inte säker, ska kolla i stjärnkikaren...nej jag menar kaleidoskåpet...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Beror väl på att deras generalagenter sätter kunden i fokus med cirkapriser, brist på konkurrens, pundets höga kurs, de höga skatterna och inte minst att man kan lura engelsmännen att köpa vilket skit som helst för dyra pengar.....
    .... Öhhhh....vänta nu....eller är det tvärtom kanske .. jag är inte säker, ska kolla i stjärnkikaren...nej jag menar kaleidoskåpet...
    Ha ha ja du har nog rätt,det är nog tvärs om.Höga skatter får vi väl skylla oss själva för och alla handlare borde ju ge bort prylarna i stället.Nä jag tycker vi bojkottar alla handlare i det här landet så kan vi åka utomlands och köpa prylar,prova hojar och så vidare.Många handlare börjar ju ta bort tillbehör redan och snart tar dom hem hojar på beställning,det är bra det.Mig gör det ingenting,bara lyfta på luren och tala om vilken hoj jag vill ha

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ha ha ja du har nog rätt,det är nog tvärs om.Höga skatter får vi väl skylla oss själva för och alla handlare borde ju ge bort prylarna i stället.Nä jag tycker vi bojkottar alla handlare i det här landet så kan vi åka utomlands och köpa prylar,prova hojar och så vidare.Många handlare börjar ju ta bort tillbehör redan och snart tar dom hem hojar på beställning,det är bra det.Mig gör det ingenting,bara lyfta på luren och tala om vilken hoj jag vill ha
    Hmmm. borde inte varje by ha handlare där man kan provköra hojar å klämma på tillbehör?
    Jan

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmmm. borde inte varje by ha handlare där man kan provköra hojar å klämma på tillbehör?
    Ja det tycker jag,vore kanon

  9. #19
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Fri import och fritt att välja försäkringsbolag i vilket Eu land som helst. Det behövs en större konkurrens mellan försäkringsbolagen. Vi lever fortfarande i en skyddad oligopolistisk verkstad som suger ut oss. Varför ska jag betala massa mellanhänder och göda människor som har onödiga jobb som fördyrar? Sätt en skyffel i händerna på dem och låt dem skyffla igen hålen i vägbanorna istället.., Nääää, jag är skeptisk som Dr. Dengroth brukade säga!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Beror väl på att deras generalagenter sätter kunden i fokus med cirkapriser, brist på konkurrens, pundets höga kurs, de höga skatterna och inte minst att man kan lura engelsmännen att köpa vilket skit som helst för dyra pengar.....
    .... Öhhhh....vänta nu....eller är det tvärtom kanske .. jag är inte säker, ska kolla i stjärnkikaren...nej jag menar kaleidoskåpet...

    Tyvärr verkar det som om generalagenterna kommer att bli handlarnas död i detta land...
    Fattar inte att handlarna går med på att toppstyras av en generalagentsorganisation som tjänar mer på varje såld vara än handlarna själva gör.
    I USA finns det tre olika importörer av Yamaha plus att ett antal handlare kan gå ihop och beställa direkt från fabriken. Men i Sverige finns det EN generalagent som styr hela marknaden.

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Ny tiger 800XC eller utrusta gammal XT600??
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 18:32
  3. Köptips: DL650 eller Triumph 800xc
    Av johan314 i forum Touring
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 13:03
  4. Nya Triumph Tiger XC 800
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:28
  5. underhållsladda triumph tiger 955i
    Av Gerro i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 15:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •