Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Spöken i mina blinkers

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Trelleborg, Skåne
    Inlägg
    22
    Testade igår igen med fulladdat batteri utan resultat så batteriet var inte problemet. Däremot la jag märke till att när ljuset är på så drar inte reläet blinkersen och det tickar inte alls. Däremot tickar det när ljuset är avstängt och då funkar ju blinkersen. Börjar misstänka att det är originalreläet som är boven i dramat. Ska testa med lastoberoende relä innan jag börjar gräva i kablarna.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av flygare69 Visa inlägg
    Låter som en vettig idé.
    Några tillägg: Kan en bränd lampa i systemet göra att ett sånt här fenomen uppträder? Märkte att parkeringsljusets lampa var trasig, men det borde väl inte påverka blinkersens funktion?
    Har även originalreläet kvar på hojen, men har beställt ett elektroniskt ledrelä. Kan det vara reläet som ställer till det?
    Vidare så har jag plockat bort lampan till blinkersgivaren för att motverka att det blinkar varningsljus hela tiden vilket det gjorde innan p.g.a bakmatning av ström till motsatt sida. Kan detta spela in??

    Kanske dumma frågor, men som sagt, jag är inte kunnig på området.
    Hej!
    Det borde nog vara med ett motstånd till dom nya led blinkerserna,annars blir strömmen för kraftig och det kan visa sig på detta vis.
    En idé i alla fall
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Trelleborg, Skåne
    Inlägg
    22
    Pillade dit ett ledrelä idag och nu fungerar blinkersen som de ska. Värt att veta för alla som byter till led: det kan alltså bete sig lite hur som helst. Ibland blinkar de för fort, eller bara lyser, eller som i detta fallet; lyser inte alls. Enda fenomenet nu är att mina framblinkers (biltema) nte slocknar helt mellan blinken utan glöder svagt. Bakblinkersen funkar som de ska (Kellerman). Dock upptäckte jag att det inte var alla dioder i biltemablinkersen som lyste så de åker tillbaka till butiken. Tror jag investerar i Kellerman där fram också så lär det ju funka.

Liknande ämnen

  1. en av mina hobbys,,,
    Av xjman i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 22:44
  2. Fixat mina väskor
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 20:59
  3. Tullen hoggar mina grejer
    Av Reject i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-10, 09:30
  4. Byggde mina egna rack
    Av Reject i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 21:43
  5. Var är mina CTEK-laddare…?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •