Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: TUTA (kompressorhorn)

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    sävsjö
    Inlägg
    9

    TUTA (kompressorhorn)

    Funderar på att montera ett kompressorhorn på hojen (stebel) någon som har bra tips om placering? kör en fjr 1300 -04

  2. #2
    Jag kan inte FJR men så här monterade jag
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Svanen Visa inlägg
    Funderar på att montera ett kompressorhorn på hojen (stebel) någon som har bra tips om placering? kör en fjr 1300 -04
    Hade en sådan på min fjr,monterade den på höger sida,under batteriet innanför kåpan.Det vart kanon och man slapp se den Funderar på att köpa ett till min nuvarande hoj,men har ej hittat något ställe att gömma den helt på.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-02-05 klockan 13:27.

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    Tutan på hojen har jag bara använt en enda gång i samband med en kvinna som fick för sig att man kunde tvära tre filer på rad framför mig utan blinkers.Hon var upptagen med sin mobiltelefon i bilen såg jag tydligt.Livsfarlig är bara förnamnet.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-02-05 klockan 14:49.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Tutan på hojen har jag bara använt en enda gång i samband med en kvinna som fick för sig att man kunde tvära tre filer på rad framför mig utan blinkers.Hon var upptagen med sin mobiltelefon i bilen såg jag tydligt.Livsfarlig är bara förnamnet.
    håller med dig.Jag åker inte runt och tutar heller,fränt att ha bara och köra utan att blinka gör ju varannan bilist idag

  6. #6
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Har funderat ett tag att sätta på ett kompressorhorn på min gamla hoj vars tuta har sett (hört) sina sista dagar. Nog fasiken reagerar folk annorlunda när en långtradare tutar
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Svanen Visa inlägg
    Funderar på att montera ett kompressorhorn på hojen (stebel) någon som har bra tips om placering? kör en fjr 1300 -04
    Var har du köpt/tänkt köpa kompressorhorn?
    Med tanke på vad Ankan1 skriver, kan det vara en bra investering,,?
    Själv bygger jag Ratbike så placering/utseende spelar ingen roll

  8. #8
    http://www.blocket.se/kronoberg/Naut....htm?ca=21&w=1
    Jag inhandlade fån denna firman. Mitt förskottsbetalade paket kom på avvägar men efter att jag ringt och frågar så kom ett nytt horn direkt utan snack, mycket bra. Tänk på att hornet drar en del ström så en grövre kabel är inte fel.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    sävsjö
    Inlägg
    9
    Då var "Tutan" på plats , monterade den i orginalfästet för det vänstra hornet ,på ett vinkelbleck som fick justeras lite behövde inte ta bort något i innerkåpan trångt men det fick plats .kör lugnt
    Svanen

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller på att montera ett likadant på min TA. Får plats innanför kåpan på vänster sida. Använder orginalfästet + att bocka till några plattjärnsbitar och borra några hål. Säkrar med 20 A

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •