Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 43

Ämne: Regnställ.

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Japp. Vissa detaljer är i syntet och de har spruckit.
    är väl därför dom spruckitKöp riktigt skinn i stället och sköt om dom,smörj in osv,då håller dom länge

  2. #32
    Tog förra sommaren hem ett par meindelkängor som skulle kastas från jobbet som fått bytas ut pga utslitna sulor. Inget vidare att gå timtal i skogen med men annars i bra skick. Gore Tex membran och äkta tjockt läder gör dom till dom bästa mc skor jag ägt. Nu har väl försäkringsbolagen en del att anmärka men jag tror kängorna skulle klara en krasch bättre än dom flesta mc stövlar. Om Biltemas mc stövlar är godkända så borde ju dom flesta skor klara kraven.

  3. #33
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    De flesta vandringskängor saknar skydd för vristen och fotknölarna. Dessutom så tycker jag att de är lite otympliga att växla med. Men det kan man säkert vänja sig vid och justera spaken. Annars håller jag med. Dessutom är de ju sköna att knata omkring i när man kommer fram eller tar en paus. En del stövlar ser ju ut och låter som ett par slalompjäxor när man går omkring i dem. Ska nog ge mig ut på research efter "the boot" !!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har sedan ett par år tillbaka ett par sådana här stövlar. Högsta tänkbara säkerhet, vattentäta och inte minst sköna att gå i. Har faktiskt vandrat i dessa nere i Österrike. Funkade perfekt i det ösregn som rådde!

    Om man väljer att köra i vandringskängor så kan man ha i åtanke att underbensbrott är en mycket vanlig skada vid olyckor med motorcykel. Har jsälv slagit i underbenet rejält vid ett "oplanerat stopp". Klarade mig med blåmärke och lite ont i smalbenet tack vare stöveln som hade ett rejält skydd för smalbenet. Utan det hade det gått betydligt värre...Hojåkning är alltid ett kalkylerat risktagande och man får väga bekvämlighet mot skyddseffekt.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2012-02-03 klockan 09:33.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej Mats
    Stövlarna du hänvisar till verkar bra, jag skall införskaffa ett par nya i år. Hur mycket väger dom?
    Hur är storlekarna?
    Jag har åkt med Biltemas stövlar i 3 år nu och dom har aldrig varit vattentäta, har visserligen inte provat med kedje-vax. Styvheten i dom är ju inte alls vad man kan önska.
    /Håkan

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Hej Mats
    Stövlarna du hänvisar till verkar bra, jag skall införskaffa ett par nya i år. Hur mycket väger dom?
    Hur är storlekarna?
    Jag har åkt med Biltemas stövlar i 3 år nu och dom har aldrig varit vattentäta, har visserligen inte provat med kedje-vax. Styvheten i dom är ju inte alls vad man kan önska.
    /Håkan
    Köpte ett par läderstövlar typ enduro för flera år sedan, märke BMW. Måste varje år smörja in dem rejält runt sulsömmarna med fiskarsmorning, så håller de vattnet ute.
    Väl smorda läderstövlar håller länge. Dessutom är de lätta att få rena efter en dags skitiga grusvägsåkning.
    Hellre starka och skyddande än att vara fin i kängor.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jodå. Jag har allt smort med fiskarsmorning, mina fötter blev blöta trots detta.
    Jag borde kanske även sagt att mina har tappat formen, är inte bra att stå eller gå i/med.

    //Håkan

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Jodå. Jag har allt smort med fiskarsmorning, mina fötter blev blöta trots detta.
    Jag borde kanske även sagt att mina har tappat formen, är inte bra att stå eller gå i/med.

    //Håkan
    Annars är ju ett enkelt tips att ta ett par plastkassar och trä över stövlarna om man vet att det blir mycket regn under en längre tid. Silvertejp på sulan, så kan man faktiskt gå med påsarna.
    Detta duger ju som en nödfallsåtgärd, inte snyggt.............

  9. #39
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag kör dessa,helt vattentäta och sköna att gå i

    http://www.touringbutiken.se/product...ducts_id=22857

  10. #40
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag kör dessa,helt vattentäta och sköna att gå i

    http://www.touringbutiken.se/product...ducts_id=22857
    En mycket bra stövel som jag hade i flera år innan den började släppa i limningen. Sulorna lossnade. Ett bra köp, helt klart!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Någon som testat Biltemas regnställ?
    Av petrho i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 19:49
  2. Regnställ och Gore-Tex
    Av jtr i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:58
  3. Lufttryck, fjädring och regnställ :)
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 09:43
  4. regnställ
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •