Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: Regnställ.

  1. #11
    honda500
    Gäst
    Tänkte stjäla lite grann din tråd och fråga om kläder som du beställer från tyskland, brukar de passa dig eller blir det en massa skickande fram och tillbaka?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Tänkte stjäla lite grann din tråd och fråga om kläder som du beställer från tyskland, brukar de passa dig eller blir det en massa skickande fram och tillbaka?
    Hej ! Ta i trä,, jag har köpt skinnställ 2 delat både till mig å frugan, och det har passat Ett litet fult knep kan va att man provar kläder i någon affär här, det gjorde vi. Dock inte hjälmar det köpte vi i affären. Prismässigt ligger Louis klart bra till tycker jag.

    Snabb leverans till dörren ca 1 vecka.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Själv kör jag med det här stället, vilket jag sedan flera år är väldigt nöjd med!

    För min del är det självskrivet att det ska vara ett tvådelat ställ. Mycket mer praktiskt ur alla aspekter. Lättare att ta av och på, användbart med de separata delarna och dessutom mycket enklare vid toabesök etc. En stor fördel med dessa byxor är blixtlåset som går högt upp på låret. Gör det fantastiskt lätt att snabbt och enkelt få på sig byxorna. En inte oviktig fördel när man står vid vägkanten och regnet vräker ner. Då vill man inte att det ska strula...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2012-02-02 klockan 12:59.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Själv kör jag med det här stället, vilket jag sedan flera år är väldigt nöjd med!

    För min del är det självskrivet att det ska vara ett tvådelat ställ. Mycket mer praktiskt ur alla aspekter. Lättare att ta av och på, användbart med de separata delarna och dessutom mycket enklare vid toabesök etc.
    Ha ha. Ett toalettbesök om man har väldigt bråttom och utrymmet är väldigt litet, med goretexställ och ett tvådelat regnställ utanpå och dessutom ett separat ryggskydd, kan ha sina poänger så här i efterskott. Just då önskade man att man hade haft bil i stället.
    Hade kanske varit ännu värre om man hade haft en regnoverall som varit lite fuktigt.

  5. #15
    honda500
    Gäst
    Jag har hört mkt gott om det här stället.



    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Själv kör jag med det här stället, vilket jag sedan flera år är väldigt nöjd med!

    För min del är det självskrivet att det ska vara ett tvådelat ställ. Mycket mer praktiskt ur alla aspekter. Lättare att ta av och på, användbart med de separata delarna och dessutom mycket enklare vid toabesök etc.

  6. #16
    honda500
    Gäst
    Jag har varit i den sitsen och det var inte kul




    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ha ha. Ett toalettbesök om man har väldigt bråttom och utrymmet är väldigt litet, med goretexställ och ett tvådelat regnställ utanpå och dessutom ett separat ryggskydd, kan ha sina poänger så här i efterskott. Just då önskade man att man hade haft bil i stället.
    Hade kanske varit ännu värre om man hade haft en regnoverall som varit lite fuktigt.

  7. #17
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    "kör Gore-Tex, slipp regnställ" ,,?

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    "kör Gore-Tex, slipp regnställ" ,,?
    I den bästa av världar funkar det på det viset. Dessvärre blir kläderna blöta, även om du är torr närmast kroppen och kyleffekten i blöta kläder är inte skön. Finns kläder som har laminatet i yttertyget och inte blir blöta på samma sätt, men dom brukar kosta mer än de flesta är beredda att satsa. Runt 20.000:- tror jag att man får räkna med. Vill minnas att det var Rukka jag såg senast.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    I den bästa av världar funkar det på det viset. Dessvärre blir kläderna blöta, även om du är torr närmast kroppen och kyleffekten i blöta kläder är inte skön. Finns kläder som har laminatet i yttertyget och inte blir blöta på samma sätt, men dom brukar kosta mer än de flesta är beredda att satsa. Runt 20.000:- tror jag att man får räkna med. Vill minnas att det var Rukka jag såg senast.
    Japp. Är hur nöjd som helst med RUKKA.

    Man måste dock känna till, vad gäller membranställ, att fukten transporteras från varmt till kallt. Så om man har tex handskar i G-tex och drar igång handtagsvärmen så kan fukten krypa in.

    En annan parameter är hur hög vattenpelare (tryck) som membranet tål. Färdas man i motorvägsfart så kan det kanske bli problem eftersom vattendropparna kommer med en jefla fart och kan motsvara ett för högt tryck (har dock inte räknat på det eller känt efter.) ....

    Höj-och sänkbar ruta - om Dearhunter får välja
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Japp. Är hur nöjd som helst med RUKKA.

    Man måste dock känna till, vad gäller membranställ, att fukten transporteras från varmt till kallt. Så om man har tex handskar i G-tex och drar igång handtagsvärmen så kan fukten krypa in.

    En annan parameter är hur hög vattenpelare (tryck) som membranet tål. Färdas man i motorvägsfart så kan det kanske bli problem eftersom vattendropparna kommer med en jefla fart och kan motsvara ett för högt tryck (har dock inte räknat på det eller känt efter.) ....

    Höj-och sänkbar ruta - om Dearhunter får välja
    Ok, då är vi där igen. Jag kan köra timtals i regn och ganska fort, ca 100 tack vare min höga framruta på Transalpen. Använder dock bara regnstället om det närmar sig nollan.

Liknande ämnen

  1. Någon som testat Biltemas regnställ?
    Av petrho i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 19:49
  2. Regnställ och Gore-Tex
    Av jtr i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:58
  3. Lufttryck, fjädring och regnställ :)
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 09:43
  4. regnställ
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •