Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Regnställ.

  1. #41
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Hej Mats
    Stövlarna du hänvisar till verkar bra, jag skall införskaffa ett par nya i år. Hur mycket väger dom?
    Hur är storlekarna?
    Jag har åkt med Biltemas stövlar i 3 år nu och dom har aldrig varit vattentäta, har visserligen inte provat med kedje-vax. Styvheten i dom är ju inte alls vad man kan önska.
    /Håkan
    Har ingen aning om vikten, känns helt normala på den fronten. Vad gäller storlek så funkade det med min vanliga. Prova i någon butik, om du har möjlighet och handla där du får bäst pris. Kan misstänka att FC-Moto är ett antal hundra billigare än handlarna här hemma. Så är inte alltid fallet, men nog så ofta för att det ska vara värt att kolla.

    Kollade på Lelles sida och fann att man blandat ihop bilderna på stövlarna. Det finns en modell utan GoreTex för 2.795:- och en med för 1.495:-. Verkligheten är tvärsom. Betalade för mina stövlar runt 2.700: för tre år sedan. Det är modellen med GoreTex, samma som jag länkade till och i Tyskland då kostar runt 2.000:- inklusive frakt hem till dörren. 800:- i ren förtjänst är inte helt fel. Modellen utan GoreTex är det samma pris på i Sverige och Tyskland och alltså ingen idé att beställa utifrån.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2012-02-03 klockan 14:42.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Okay. Tack för det. Prova dom måste man ju någonstans..
    Håkan

  3. #43
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    De flesta vandringskängor saknar skydd för vristen och fotknölarna. Dessutom så tycker jag att de är lite otympliga att växla med. Men det kan man säkert vänja sig vid och justera spaken. Annars håller jag med. Dessutom är de ju sköna att knata omkring i när man kommer fram eller tar en paus. En del stövlar ser ju ut och låter som ett par slalompjäxor när man går omkring i dem. Ska nog ge mig ut på research efter "the boot" !!
    Det beror ju till viss del vilken typ av kängor man väljer. De så kallade "jaktkängorna" är ju ofta lika höga i skaften som touring mcstövlar och sydda i riktigt tjockt läder. Jag trodde också att dom skulle vara otympliga vid växling men det tog fem minuter så satt tekniken där

Liknande ämnen

  1. Någon som testat Biltemas regnställ?
    Av petrho i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 19:49
  2. Regnställ och Gore-Tex
    Av jtr i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:58
  3. Lufttryck, fjädring och regnställ :)
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 09:43
  4. regnställ
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •