Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 57

Ämne: Fler offroad än glidare!

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Nytt namn på moderna "offroads" behövs alltså!

    Förslag?

    Mitt förslag blir Ej-lämplig-för-skogen-men-duger-på-grusvägen. Förkortat ELFSMDPG
    Helt rätt! Smaka på det - ELFSMDPG - koncist och beskriver allt. Ligger rätt på tungan. Kan inte beskrivas bättre.
    Ove

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Helt rätt! Smaka på det - ELFSMDPG - koncist och beskriver allt. Ligger rätt på tungan. Kan inte beskrivas bättre.
    Det blir nog utmärkt, man tänker genast på HDs fina och lättförstådda förkortningar.
    Jan-Olov

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En benämning som dyker upp då och då är ju allroadhoj. Obs då menas alla sorters vägar. Alltså inte terräng.
    Där finns det ju många hojar som passar.

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Underbar tråd!!

  5. #45
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Det börjar närma sig skatteåterbäring så jag letar billiga hojar på Blocket, där måste man söka på alla fordonstyper märker jag, då jag sökte på "transalp" så hittade jag hojar under offroad, touring samt sport! Att bara söka på offroad går inte, då kan man missa flera stycken.

    Jo, det börjar bli dags för en hoj nu.. och det lutar starkt åt XT600-hållet, tror jag får mest bus för pengarna där, men skicket får avgöra så jag försöker hålla ett öppet sinne.

  6. #46
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    "allroadhoj" är väl ett beskrivande namn.
    I Finland kallar vissa dom som "Reseenduro" eller snarare "Touringenduro"

  7. #47
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Det börjar närma sig skatteåterbäring så jag letar billiga hojar på Blocket, där måste man söka på alla fordonstyper märker jag, då jag sökte på "transalp" så hittade jag hojar under offroad, touring samt sport! Att bara söka på offroad går inte, då kan man missa flera stycken.

    Jo, det börjar bli dags för en hoj nu.. och det lutar starkt åt XT600-hållet, tror jag får mest bus för pengarna där, men skicket får avgöra så jag försöker hålla ett öppet sinne.
    Beror vad för slags bus du vill ha. Den har ärligt talat ganska trött motor. MEN.. hanterar man den bara rätt och tar den för vad den är så är den suverän
    Våga vägra "Hen"!!

  8. #48
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Beror vad för slags bus du vill ha. Den har ärligt talat ganska trött motor. MEN.. hanterar man den bara rätt och tar den för vad den är så är den suverän
    Jag kommer aldrig att köra långt, den ska funka till & från jobbet (stadskörning), det ska gå att köra 10mil landsväg och samma sträcka hem igen, den ska funka på grus och bättre skogsvägar och den får kosta max 15000:-

    Jag tror att en XT600 är rätt hoj för mig även om jag är mest sugen på en Kawasaki VN800, men en sådan ligger runt 30000:- i pris så det är inte aktuellt idag. Det viktigaste är ändå att hitta en billig hoj i bra skick så det kan lika gärna bli en gammal landsvägsmaskin 750-1100 (utan väskor, kåpor och onödigt krafs) det beror helt på vad som dyker upp.

  9. #49
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Jag kommer aldrig att köra långt, den ska funka till & från jobbet (stadskörning), det ska gå att köra 10mil landsväg och samma sträcka hem igen, den ska funka på grus och bättre skogsvägar och den får kosta max 15000:-

    Jag tror att en XT600 är rätt hoj för mig även om jag är mest sugen på en Kawasaki VN800, men en sådan ligger runt 30000:- i pris så det är inte aktuellt idag. Det viktigaste är ändå att hitta en billig hoj i bra skick så det kan lika gärna bli en gammal landsvägsmaskin 750-1100 (utan väskor, kåpor och onödigt krafs) det beror helt på vad som dyker upp.
    Blivit nåt köp?
    Senast redigerat av lasrberglund den 2012-07-22 klockan 19:55. Anledning: skrev fel
    Våga vägra "Hen"!!

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Jag kommer aldrig att köra långt, den ska funka till & från jobbet (stadskörning), det ska gå att köra 10mil landsväg och samma sträcka hem igen, den ska funka på grus och bättre skogsvägar och den får kosta max 15000:-

    Jag tror att en XT600 är rätt hoj för mig även om jag är mest sugen på en Kawasaki VN800, men en sådan ligger runt 30000:- i pris så det är inte aktuellt idag. Det viktigaste är ändå att hitta en billig hoj i bra skick så det kan lika gärna bli en gammal landsvägsmaskin 750-1100 (utan väskor, kåpor och onödigt krafs) det beror helt på vad som dyker upp.
    Den hoj du beskriver verkar ju vara en Honda Dominator. Den går till allt. Byter man framdrevet, till ett nr. större, så funkar den bra även på snabb landsväg. Funkar även fint på mycket dåliga traktorvägar.
    Visst kan man åka långt på¨den .jag har själv gjort dagsetapper flera gånger på mellan 75 -100 mil.
    Med ganska enkla medel kan man få den betydligt piggare

Liknande ämnen

  1. Nån fler som kör veteranare?
    Av pewa i forum Veteran
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2015-07-09, 11:41
  2. Fler än en hoj?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 21:27
  3. Fler och fler Triumph
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 21:21
  4. Hur får man fler tjejer att åka hoj?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:41
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 20:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •