Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Victory notorcyklar

  1. #1
    honda500
    Gäst

    Victory notorcyklar

    Hej,

    Har en fråga om victory motorcyklar. Är det någon som har koll på hur kvaliten är på dessa hojar? Är motorn och växellådan separata på victory hojarna precis som harley?
    Får ni också en känsla av att priserna på dessa hojar sjunker snabbare än på harley?
    Lite synd att de inte har en konventionell glidare i sin modellprogram eller har jag missat det?
    Tycker att deras hojar är mest ngt mellan glidare och landsvägshojar.

    Honda500

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Aningen för futuristiska med en design som hör hemma en bit in i framtiden så länge man pratar om ett alternativ till t ex Harley Davidsson Electra Glide där Victory Vision mer ser ut som en överjäst degklump.Men smaken är ju olika och de finner säkert sina köpare även om prislappen är lika väldesignad som hojen.



    Men så är det ju i USA att allt som är aningen överdrivet lätt blir kultförklarat även i mc sammanhang.

    Nä, då är nog en BMW K1300GT klart att föredra både ur utseende och kvalitets hänsyn när de två inte skiljer sig åt allt för mycket i pris.



    Om man nu inte är en hängiven Japan nörd vill säga och måste ha den ultimata plast touring modellen Honda Goldwing GL1800.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-01-26 klockan 17:27.

  3. #3
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Ang motor växellåda. Har jag inte fattat helt fel är motorn en del av (och inte i )ramen??
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #4
    honda500
    Gäst
    Provsatt några på mässan och jag tror att de kan bli ett seriöst alternativ till Harley. Blev dock besviken på att de har motor och växellåda i ett paket. En positiv grej var att de hade justerbara fotplattor så de kunde anpassas efter en förarens längd.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Fina maskiner,och mera effekt än i Hd ok v-rod har mer effekt men annars.

  6. #6
    honda500
    Gäst
    De kommer också att snart bli återförsäljare till Indian hojar.

  7. #7
    Kvaliten är i mina ögon lika bra som i bumsen
    Bara läst o hört om biumsarna med olika problem så kvaliten hjälper väl inte bumsen

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Blev dock besviken på att de har motor och växellåda i ett paket.
    Varför då undrar jag? Något funktionsmässigt eller estetiskt skäl?
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    honda500
    Gäst
    Jag är mkt facinerad av fotkoppling och handväxel och för att få det att fungera måste msn ha separat motor och växellåda. Ett billigare och bättre alternativ till harley är alltid intressant för mig.

  10. #10
    honda500
    Gäst
    Jag är mkt facinerad av fotkoppling och handväxel och för att få det att fungera måste msn ha separat motor och växellåda. Ett billigare och bättre alternativ till harley är alltid intressant för mig.

Liknande ämnen

  1. victory
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 22:46
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 21:02
  3. Victory
    Av Gawriel i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 17:09
  4. Victory
    Av Jan-Olov i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 01:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •