Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Hur förvarar ni era hojar?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    Hur förvarar ni era hojar?

    Garage? Utomhus?

    Själv har jag min utomhus under säsongen. Har tillgång till kallgarage över vintern men det är för långt borta för att det ska fungera på somrarna.

    Vi hade inbrott i garaget för inte så längesen så nu funderar vi på att sätta upp galler för fönster plus extra lås. Det står två stycken R6r där nu och det är ganska hett byte vad jag förstår.

    Hur skyddar ni era hojar?

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Jag förvarar min hoj precis som du gör, på vintern i kallgarage men vi lägger ensilagebalar för dörrarna så ingen jävel kommer in. Sen är det en liten sma dörr på sidan som jag tror att dom har svårt att se som jag går in igenom, den är så smal så att det är ingen risk att dom kan ta ut hojen den vägen, verktyg kan dom ju ta men det har inte hänt ännu.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Har min i garage året runt.. i princip. Bor inte så långt från garaget så jag brukar ha den där inne även om jag ska köra dagen efter, känns tryggare.

    Hade besök i garaget i vintras, eller dom kom inte in men hade försökt rycka upp dörren.
    Nu sitter hojen med skivbromslås plus en kätting fastborrad i golvet. Vill nån ha den ska dom fan få jobba lite först
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Jag håller med ska dom ta någonting som andra har betalat så ska dom fan få slita.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Har min i garage året runt.. i princip. Bor inte så långt från garaget så jag brukar ha den där inne även om jag ska köra dagen efter, känns tryggare.

    Hade besök i garaget i vintras, eller dom kom inte in men hade försökt rycka upp dörren.
    Nu sitter hojen med skivbromslås plus en kätting fastborrad i golvet. Vill nån ha den ska dom fan få jobba lite först
    Kätting i golvet var en bra idé!
    Glömde säga att jag även drar ett kapell över hojen vintertid. Den står iof i garage men det blir ändå massa damm och skit.

  6. #6

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Har min i garage året runt.. i princip. Bor inte så långt från garaget så jag brukar ha den där inne även om jag ska köra dagen efter, känns tryggare.

    Hade besök i garaget i vintras, eller dom kom inte in men hade försökt rycka upp dörren.
    Nu sitter hojen med skivbromslås plus en kätting fastborrad i golvet. Vill nån ha den ska dom fan få jobba lite först
    Kätting i golvet var en bra idé!
    Glömde säga att jag även drar ett kapell över hojen vintertid. Den står iof i garage men det blir ändå massa damm och skit.
    jag tillverkade mitt eget kapell. Tog ett vitt lakan och sprayade "Ducati", målade även loggan får att få lite mer känsla
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    har ingen hoj för tillfället men en kompis har ett varmgarage(ljummet) där jag brukar få hyra in mig vintertid, riktigt skönt faktiskt.

  8. #8

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Här är en liten bild på min extra låsanordning. Har satt fast en kätting i golvet sen dragit fast den runt framhjulet. Han en cross också som jag brukar låsa ihop den med..

    Går att ta sig förbi ändå men som sagt, då ska dom fan få jobba lite..

    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9
    LillArne
    Gäst

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Jag har min i garaget som ligger i källaren på mitt hus varmt och skönt, nära till vatten om jag blir sugen på att tvätta den ;D


  10. #10

    SV: Hur förvarar ni era hojar?

    Jag har ett hyrt garage en bit från bostaden och där stog den på nätterna i somras också, känns bäst så.
    Tidigare har jag jobbat som låssmed och säkerheten runt dessa garage är väl inte världens höjdare men man kan inte få allt. Det är ca 15 garage i en länga och portarna är för små för att få in en modern bil och därför bor det hojar i varenda garage tror jag. Mitt garage är dubbelt sas utan vägg som skiljer mig och grannen. Han har 2 plastraketer, okänt för mig vilket märke, och han bor i den kåken så jag blir väl larmad om ngt skulle hända.
    Min CT har dubbla bromskivelås och så styrlåset. Har planer på att bulta fast en härdad kedja i golvet också för att göra det maximalt svårt att stjäla den.
    Med en torrvikt på 337 kg så bär man ju knappast iväg den, och det är väl lite stöldskydd i sig.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

Liknande ämnen

  1. Oreggade hojar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-08-07, 16:08
  2. Äga flera hojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:38
  3. 2 nya hojar hemma..
    Av tomahs900 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 03:22
  4. Nyttiga hojar
    Av Tina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 21:52
  5. Bra 80-tals hojar
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •