Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 53

Ämne: antal mil

  1. #31
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag brukar inte hinna längre än ca 10mil, innan jag ser nått efter vägen som jag vill stanna o titta på
    sådan e jag

  2. #32
    honda500
    Gäst
    Vs, jag både håller med dig och inte....det finns hojfirmor i min stad som låter provköra hojar som sprillans är nya och då ägaren backat ur. I fall enligt handlarens egen utsaga. Men då skall man vara nära affär.

    VS, i värsta fall hyr jag en cykel. Det är inte värre än så....men förstår inte varför bmw har den inställning att man får provköra hoj men inte japanska hojar...

    Längre tur på en japansk hoj dag tid har jag blivit nekad...det kunde ordnas dock bara vid ett köp kunde jag få en längre provtur.
    Senast redigerat av honda500 den 2012-01-21 klockan 21:48.

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ursäkta men(tänkte nu på honda500:as köp), var finns den firma som tar ut en sprillans ny hoj för att nån vill proköra den?

    I bilbranchen lånas det ut bilar över helger och dygn. I mc-branchen gör man inte det normalt pga att en del fulingar behöver en hoj just för den kvällen, oftast för att man tex har sålt hojen och är lite körsugen med kompisarna som ska ut på en repa på kvällen.
    Istället för att råka neka "fel person"(dvs, en seriös spekulant) så har dom flesta firmor tagit det beslutet att dom kör på en linje, dvs...lånar inte ut åt nån över natt eller helg.

    Finns ju sen en del firmor som väljer sina kunder(typ Engströms) och lånar ut till vissa. Nu är ju motorcyklisten(i jämförelse med bilisten som i princip kör bara hem osv) sån att man träffas och möts, förr eller senare snackar man om sitt helglån.....till en som blivit tidigare nekad.

    Sen, i princip alla handlare lånar väl ut hojen för en rejäl provtur dagtid om behovet finns.
    Jag tror att dom flesta lånar ut en hoj för en rejäl provtur idag.Men sen vet jag att folk blivit nekad pga att dom hittat en spritt ny hoj i butiken som dom vill prova,men dom har ingen demo och det förstår jag.Den är ju beg sedan,men dom bör ju ha en demo av alla modeller.

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Skall jag på långresa så skall första dags etappen vara kort (max 50 mil) och med många stopp. Började en resa med 86 mil första dagen, 4-5 stopp. Det fick jag lida för resten av resan då jag blev stel i nacke axlar och rygg (mellan skulderbladen)

  5. #35
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Kommer du alltså längre med varderon mellan stoppen än med dragstaren?
    För att hålla mig kort; svaret kommer att vara "ja".

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
    Senast redigerat av Jåke den 2012-01-21 klockan 23:03.

  6. #36
    Engström: Innebär att en handlare som har 3-4 märken ska ha kanske typ......50 demohojar?

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Anledning till att jag över huvudtaget ställer den här frågan är att jag funderar på att så småning om slå om till glidarcykel. Det jag funderar på är om jag kan köra längre mellan stoppen i och med att jag sitter bättre på en custom än en landsvägshoj.
    //honda500
    Nu vet jag nog inte hur du menar för man kan nog inte generellt säga att customhojar är bekväma. Det kan nog vara så för några men annars får man nog söka bekväma maskiner bland touring- och äventyrshojarna.

    Ska man köra långa pass bör man ha öppen vinkel i höft och knäleder. Vindskydd och position till styret är också viktigt. Bara att prova sog fram och köpa rätt maskin för det är ju inte lika lätt att justera körställning som i en bil.
    Ove

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Kommer du alltså längre med varderon mellan stoppen än med dragstaren?
    Svar ja.
    Jan-Olov

  9. #39
    honda500
    Gäst
    Bland annat hoppas jag genom att gå över till glidare ska kunna köra mer än 10 mil mellan stoppen.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har ju flera gånget kört runt 80-100 mil på en dag och då har det inte varit motorväg utan största delen varit i Norge. Eftersom vägstandarden varit mycket omväxlande har ju turerna skett på offroadhojar, vilka är de bästa då det gäller den typen av körning.

Liknande ämnen

  1. Antal liter i reserven ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-05-15, 23:24
  2. ställa om mil antal
    Av Bael i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 14:19
  3. Antal lektioner
    Av markusf i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 23:07
  4. Antal uppkörningsförsök (?!)
    Av Reject i forum MC-kort
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •