Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 53

Ämne: antal mil

  1. #11
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Det jag funderar på är om jag kan köra längre mellan stoppen i och med att jag sitter bättre på en custom än en landsvägshoj.
    Visst gör bättre sittställning att du kan köra längre mellan stoppen. Men då gäller det sittställning som är fysiskt bättre under lång tid och i rätt fart. Med cirkulationsproblem i t ex böjda knän tror jag det är bättre att bita i det sura äpplet och ta korta bensträckare lite oftare.

    Själv brukar jag ha ca 2 timmar mellan stoppen på längre turer, då är det lagom att vila den alltmer medelålders kroppen (där ett dubbelopererat knä stelnar till ganska snabbt numera) och stoppa nånting i magen för att väcka huvudet. Samtidigt passar man på att tanka för det brukar vara läge ungefär samtidigt.

    Hur långt jag kommer beror på farten så det är ganska irrelevant, åtminstone så länge jag inte kör fortare än att fartvinden i sig blir en tröttande faktor.
    Senast redigerat av Jåke den 2012-01-21 klockan 19:45.

  2. #12
    honda500
    Gäst
    Jag håller med dig och ska jag försöka låna hem en suzuki c800 eller xvs 1300 och testa och köra de vägar jag brukar köra och se hur det känns i kroppen samt att kolla om glidare är överhuvudtaget ngt för mig...tycker att det är vackra men jag har bara provkört dem vid provkörningsdagar.

  3. #13
    Ankan1
    Gäst
    10 mil och sedan blir det normalt en fem minuters bensträckare.Brukar gympa benen och vänsterarmen annars under färd om det blir för enformigt under längre sträckor.

    Längsta nonstop sträckan i somras var ca 30 mil utan stop och jag gick som en djävla apa efter att ha klivit av, (ursäkta mig apan).Tanken var för övrigt nästan tom efter detta.

  4. #14
    honda500
    Gäst
    Hur villiga brukar handlare vara på att låna ut hojen över dagen eller helgen?

  5. #15
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Hur villiga brukar handlare vara på att låna ut hojen över dagen eller helgen?
    Det beror lite på, men om de sett och pratat med dig förut kan det mycket väl vara möjligt. Brukar inte herr Engström göra såna mer ingående provkörningar har jag för mig?

  6. #16
    honda500
    Gäst
    BMW brukar vara när det gäller provkörningar..har flera gånger fått låna över dagen och åkt till grann stan. Japanska märken är mkt sämre på denna front.

  7. #17
    honda500
    Gäst
    Menar du att "Engström" brukar göra detaljarade provkörningar va olika hojar?

    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Det beror lite på, men om de sett och pratat med dig förut kan det mycket väl vara möjligt. Brukar inte herr Engström göra såna mer ingående provkörningar har jag för mig?

  8. #18
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Menar du att "Engström" brukar göra detaljarade provkörningar va olika hojar?
    Nej, men jag har för mig engström67 skrev nånstans att han lånat hoj en längre period än bara 15 min provkörning. Bara som exempel på att det brukar gå. Men jag håller nog med dig att det generellt är lättare hos t.ex BMW som oftast är märkesförsäljare än hos hojkrängaren runt hörnet som säljer 4 olika märken med sämre tillverkarbackup...
    Senast redigerat av Jåke den 2012-01-21 klockan 20:14.

  9. #19
    honda500
    Gäst
    När jag köpte min hoj så fick jag över huvudtaget inte provköra den. Jag gör ALDRIG mer om det misstaget.

  10. #20
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    När jag köpte min hoj så fick jag över huvudtaget inte provköra den. Jag gör ALDRIG mer om det misstaget.
    Sånt är ganska korkat av säljaren egentligen. Ofta skriver man ju på ett ansvarspapper och förbinder sig betala en massa pengar om nåt händer, eller lämnar handpenning vilket betyder att de går skadefria. Så jag förstår dig.

    Själv har jag köpt hälften av mina hojar utan minsta provkörning, men det funkar ju inte om man är beroende av körställningen.
    Senast redigerat av Jåke den 2012-01-21 klockan 20:33.

Liknande ämnen

  1. Antal liter i reserven ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-05-15, 23:24
  2. ställa om mil antal
    Av Bael i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 14:19
  3. Antal lektioner
    Av markusf i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 23:07
  4. Antal uppkörningsförsök (?!)
    Av Reject i forum MC-kort
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •