Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 53

Ämne: antal mil

  1. #1
    honda500
    Gäst

    antal mil

    Hej,

    När ni kör långturer eller rent av är ute och reser, hur många mil kör ni innan ni måste sträcka på benen?

    Honda500
    Senast redigerat av honda500 den 2012-01-21 klockan 18:27.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Brukar väl bli så på lite längre turer, att varannat stopp är bensträckare och det andra tankning.

  3. #3
    honda500
    Gäst
    Antal mil mellan stoppen är?

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag räknar inga mil men knappt en timmeskörning är lagom tycker jag innan en bensträckare.
    Jag kör flera olika modeller (se under min profilbild) men tycker det är en bra intervall med ca 50 min.
    Antalet mil är ju helt beroende av storleken på väg.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5
    honda500
    Gäst
    Själv kör jag 10 mil mellan stoppen. Det vore kul att göra en jämförelse mellan landsvägshojar och glidare.

  6. #6
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Själv kör jag 10 mil mellan stoppen. Det vore kul att göra en jämförelse mellan landsvägshojar och glidare.
    Stoppen beror på tankens storlek. 20-25 mil e väl ganska lagom. Customhojar har väl inte mer än 7-8 liter då blir inte aktionsradien så lång!! :-)
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    När vi kör längre sträckor som då vi skulle från rostock till Prag (Transportsträckor) så kör vi nonstopp tills vi behöver tanka dvs mellan 35-40 mil.Sen blir det tankning och lite käk för att sedan köra de sista ca 20 milen.Vi har då kört hyfsat lugnt,mellan 120-130 km/h.

  8. #8
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Själv kör jag 10 mil mellan stoppen. Det vore kul att göra en jämförelse mellan landsvägshojar och glidare.
    Då jag kör båda sorter men går efter tiden på sadeln och då spelar ju typ av väg en stor roll hur långt jag hinner mellan stoppen. Kör jag på en 4 meter bred väg i en timme hinner jag ju av förståliga skäl inte inte lika många mil som på tex en motorväg. Förstår inte din fråga då vägvalet har en stor betydelse då man ska göra en jämförelse.
    Senast redigerat av Gert den 2012-01-21 klockan 19:14.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #9
    honda500
    Gäst
    Det var inte illa. Så längre klarar jag tyvärr inte. Det beror ju också på vilken benvinkel man har, hur bra blod cirkulation man har, kondition samt hur avslappnat man sitter när man kör.

    En sak som jag märkte i somras när jag var gjorde en kortare resa i Norge var hur mkt lyftkraften från luften gjorde för kroppen.

    På grund av det lugnare tempot i Norge belastades min kropp mycket mera.

    Anledning till att jag över huvudtaget ställer den här frågan är att jag funderar på att så småning om slå om till glidarcykel. Det jag funderar på är om jag kan köra längre mellan stoppen i och med att jag sitter bättre på en custom än en landsvägshoj.

    //honda500

    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    När vi kör längre sträckor som då vi skulle från rostock till Prag (Transportsträckor) så kör vi nonstopp tills vi behöver tanka dvs mellan 35-40 mil.Sen blir det tankning och lite käk för att sedan köra de sista ca 20 milen.Vi har då kört hyfsat lugnt,mellan 120-130 km/h.

  10. #10
    honda500
    Gäst
    Customhojar var väl först med att ha stora bensintankar eller? Harley hade 25 liter på sina electra modeller redan på 70 talet. Jag har för mig dock att det var tillval.

    De har ju också idag störst tank bland dagens glidare.


    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Stoppen beror på tankens storlek. 20-25 mil e väl ganska lagom. Customhojar har väl inte mer än 7-8 liter då blir inte aktionsradien så lång!! :-)

Liknande ämnen

  1. Antal liter i reserven ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-05-15, 23:24
  2. ställa om mil antal
    Av Bael i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 14:19
  3. Antal lektioner
    Av markusf i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 23:07
  4. Antal uppkörningsförsök (?!)
    Av Reject i forum MC-kort
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •