Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byxor...

  1. #1

    Byxor...

    Hej!

    Har funderat på att ev skaffa ett par Berik skinnbyxor. Det är tyvärr inte så många firmor som har Berik kläder hemma. Har hittat på nätet men man blir ju lite fundersam på storleken. Är det någon här som har lite koll? Väger ca: 90kg och är 1.80 låmg. Funderade på om stl 60 skulle funka? Motsvara enligt hemsidan 4X Large :-(
    Tacksam för hjälp :-)

  2. #2
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Kolla på denna sidan. Där finns lite tabeller för att översätta vad som är vad.
    Skulle kanske inte lite på den blint men det är nog ett rätt så bra riktmärke

    http://storlekar.se/storleksguide-klaeder-herr.html

    Hoppas den kan vara till någon hjälp.

  3. #3
    Vet att Berik är små i storlekarna vad gäller helställ och delbara ställ. Torde då vara genom gående allt dom tillverkar.

    Om du ska till mässan. Om importören kommer dit, kanske kontakta dom snarast och be dom ta med ett par storlekar för provning. Dom brukar vara tillmötesgående för sånt.

    Vet inte vem som är importör av dom. Förra året var det alright, nu verkar det vara 24mx

  4. #4
    Skall kolla med 24mx, men det verkar inte som om dom kommer att närvara på mässan tyvärr.
    Var och provade andra modeller igår på en firma så jag är nog hyfsat överens med mig själv om vilken storlek jag skall ha :-) Nu har ju 24mx rabatt på dom jag tittat på med 1500:- vilket torde vara en ganska bra deal...

  5. #5
    Beställde ett par berik byxor från 24mx. Fick dom idag och dom sitter perfekt runt midjan och längden är perfekt den med. Problemet är att på den modellen jag valt sitter det cordura stretch vid knäna och under till sitter det knäpuckar :-) Dock känns det inte som om dom sitter helt perfekt över själva knäna. Nu har jag iofs inte provsuttit med dom på hojen ännu så det kanske inte är ett problem. Skulle jag gå ner en storlek kommer dom inte att passa i midjan och längden skiljer på 1cm så det borde ju vara rätt stl.
    Lägger med en bild på modellen så att ni kan se vad jag menar. Knäet skall ju vara precis vid själv berik märket om jag fattat rätt och det är inte riktigt mina. Det fattas typ någon cm som dom är för långa men som sagt det kanske rättar till sig på hojen? *fundersam*
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. Biltemas jacka, byxor o stövlar - är det något att ha?
    Av Ölänningen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-03-01, 01:37
  2. Rätt placering av knäskydd i byxor?
    Av goldfish i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 07:29
  3. Köpt mc-byxor av skinn till halva priset
    Av erkagn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 20:36
  4. BYXOR.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 02:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •