Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Begagnat marknaden

  1. #11
    honda500
    Gäst
    Så hur lyder svaret på min fråga? Jag tror att begagnade hojar kommer att stå sig lite högre än normalt men jag kanske har fel.

  2. #12
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Tror rent allmänt att det är köparens marknad just nu... Hoj-handlarna verkar generellt ha svårt att bli av med hojarna, så när jag surfar ser jag mycket rea och "passa-på" priser.
    Sen har det nog rätt mycket med årstiden att göra... Vänta tills vårsolen tittar fram, då blir det andra bullar

    Privat vet i tusan, men det är sannerligen mycket av välja bland på blocket...
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  3. #13
    honda500
    Gäst
    För just suzuki och yamaha går det tydligen väldigt för, iaf enligt lokala handlare.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    För just suzuki och yamaha går det tydligen väldigt för, iaf enligt lokala handlare.
    Förklara

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Precis som med nyförsäljning av bilar.
    Få nya sålda = Högre pris på begagnat

  6. #16
    honda500
    Gäst
    Han sa att yamahas och suzukis modeller säljer dåligt. De hade tydligen under förra året bara sålt endast en ny yamaha cykel. Det märks även på att de har väl egentligen inte presenterat några nya modeller i år eller?

    Vad jag har förstått från handlarna så går de generellt sett dåligt för japanska hojar.


    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Förklara

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Han sa att yamahas och suzukis modeller säljer dåligt. De hade tydligen under förra året bara sålt endast en ny yamaha cykel. Det märks även på att de har väl egentligen inte presenterat några nya modeller i år eller?

    Vad jag har förstått från handlarna så går de generellt sett dåligt för japanska hojar.
    Det är väl lite olika hos handlarna med.Min handlare har sålt 6st Xtz 1200 super tenere och beställt hem 8 hojar Sedan har det gått några yamaha v,max mm.Sedan har han krängt runt 30st tiger 800.Sedan har han beställt hem 12st tiger 1200,2st är sålda.Han säger visst har det varit lite trögt men vi säljer bra.Det är ju bra för jag vet dom är väldigt duktiga att kränga iväg hojar,och yamaha snöskotrar,dom går åt som smör.Men jag har även märkt det eftersom jag åkt runt till många olika handlare att en del är väldigt tråkiga så det är ju inte konstigt att dom säljer dåligt.Pratade med min handlare idag och jag frågade om det såldes många hojar..ca 40-50 yamaha,20-30 Honda,40-50 triumph,30-40kawa,i runda slängar 150-170 hojar per år,men det såldes lite mer längre tillbaka.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-21 klockan 16:29.

Liknande ämnen

  1. Ny tysk på mc-marknaden
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 20:57
  2. Lidl ger sig in på mc-marknaden
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •