Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Begagnat marknaden

  1. #1
    honda500
    Gäst

    Begagnat marknaden

    Hej,

    I och med det rådande ekonomiska situation, tror ni att begagnade hojar kommer att hålla högre värde under krisåren?

    Mvh

    Honda500

  2. #2
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Kris år?
    Det är mycket snack och mediaskriverier. Vissa branscher har eller kommer få en nedgång men tror absolut inte på någon kris.

    Jag tror inte det det kommer slå lika hårt som det gjorde 2008. Möjligt att det blir bredare tillbaka gång men absolut inte lika djup som det var för vissa enskilda branscher.
    Mycket media skriverier...

  3. #3
    Det här med kris och kris beror ju för den enskilde i vilken situation man själv befinner sig i. Har man fast arbete och en stadig inkomst så är en lågkonjuktur bara bra för den egna ekonomin. När det gäller kapitalvaror så är det ju nu man kan göra klipp då alltför många är tvungna att sälja motorcyklar och bilar dom egentligen inte har råd med. Jag håller på att leta efter en Volvo v70 och ser att man nu får mycket för pengarna. En del verkar nästan desperata att få sålt bilen.

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    En viss form av kris är ju inte helt avlägsen under 2012 när t ex Iran hotas med nya sanktioner för sitt kärnprogram som påstås kunna leda till kärnvapen där Iran i sin tur hotar med att strypa oljeflödet som står för ca 40% av världens oljeproduktion.USA som är en drivande källa till dessa sanktioner för att bla skydda Israel från en eventuell förödande kärnvapen attack är ju själv mer eller mindre sargat redan ekonomiskt efter irakkriget som kostade ca en miljard om dygnet och samtidigt ekonomiskt rädda för en ny militär konfrontation i mellanöstern när de amerikanska väljarna knappast röstar om en president som fördubblar drivmedelspriserna om nu detta scenarium skulle bli verklighet.Vilket ju då skulle slå hårt ekonomiskt även mot resten av världen.EU har ju redan kris med allt fler länder som visar sig ha misskött sin ekonomi riktigt rejält och levt på bidragspengar från detta EU som någon form form av bonuskapital.

    Asiatiska länder som Kina har ovanpå detta mer och mer börjat diktera ekonomin på många områden vilket många västländer är klart ovana vid i och med köp av många västerländska fabrikat och har oftast en helt annan syn och kultur på hur det ekonomiska spelet ska skötas.Och som vanligt så får den lilla individen lida för dessa felsteg i världen när krigsmakter som USA och kompisklubben EU i Europa som sagt var oftast bara kostar dessa medborgare pengar som kompisklubben EU slösat bort i ett försök att ena hela Europa ekonomiskt.Vilket vansinne ... Så visst, vi lär väl få se hur det blir under året antingen vi vill eller ej.

    I Sverige är vi ju som befolkning mer eller mindre vana vid diverse besparningar oavsett om det går bra eller dåligt för landet.Senast med Alliansregeringen som strypt levndsvillkoren hårt för redan utsatta individer och ökat invandringen till landet enormt trots att arbeten saknas till många av de nyanlända.Som arbetare i Sverige krävs det att man arbetar.Som politiker i Sverige krävs det att man fördubblar sin egen lön med jämna mellanrum och hänvisar till det ekonomiska läget i världen för alla icke politiker i landet.Vilken parodi ...
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-01-17 klockan 13:39.

  5. #5
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Själv har jag aldrig märkt av några kriser, eller skillnader på vem som sitter vid makten. Jag jobbar på som vanligt, sover, äter och skiter. Aldrig någon skillnad.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Själv har jag aldrig märkt av några kriser, eller skillnader på vem som sitter vid makten. Jag jobbar på som vanligt, sover, äter och skiter. Aldrig någon skillnad.
    Lika här ,vad ska man annars göra.

  7. #7
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Själv har jag aldrig märkt av några kriser, eller skillnader på vem som sitter vid makten. Jag jobbar på som vanligt, sover, äter och skiter. Aldrig någon skillnad.
    Man ser ju att bränslet blir dyrare till hojen. Men jag tankar ändå bara för en hundralapp.
    Jan

  8. #8
    honda500
    Gäst
    Ngn form av kris måste det ju vara eftersom handlarna har svårt att kränga sina hojar eller?

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    ... och ej att förglömma så tar ju Maya kalendern slut i år den 31 December 2012 när de ansåg att något radikalt skulle ske efter detta datum som gjorde att vår tideräkning upphörde som vi nu känner till den.Nostradamus spådde ju även han för flera hundra år sedan att en stam från mellanöstern skulle inleda en ny era på denna jord efter 2000 talets inträde.Allt detta mixat med USA,s ständiga inblandning i området så kanske detta ger en ny form av samhälle på ett mindre önskvärt sätt.

    Bara det blir sommar så man får köra hoj igen så är jag nöjd.

    Vilket fick mig att tänka på en vits på hojen.nu som jag modifierade lite :

    Jag försökte pruta lite på bensinen som jag skulle tanka hojen med på "Preem".Det var inte "OK" för då fick jag "Shell".Försökte detsamma på "Bilisten".Han blev sur och slängde min hoj i en "Gulf".Nu ligger den där i en "JET" ström som en tappad och nedlagd "Mobil".
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-01-17 klockan 18:00.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Ngn form av kris måste det ju vara eftersom handlarna har svårt att kränga sina hojar eller?
    Håller med. Pratade med en handlare idag som påstod att det har varit en tuff höst på Mc-marknaden.

Liknande ämnen

  1. Ny tysk på mc-marknaden
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 20:57
  2. Lidl ger sig in på mc-marknaden
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •