Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 111

Ämne: Harley

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nevvör!!
    Svårt att hålla i tråden. HD har blivit en symaskinstråd.

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jaha ja...det var märkligt hur man lyckas vränga och vrida på begreppet "HD".
    Om jag hade råd så skulle jag köpa mig en HD. Anledningen till det är känslan att köra något brutalt som flyttar på sig om man vill. Enkelt förklarat.

    Jag behöver inte imponera på någon längre...så gammal är jag.
    När jag mullrar runt på min Shadow så gör många tummen upp pga att de inte kan skilja en Shadow från en HD. Förövrigt så köpte jag Hondan bara för att ha en hoj att hålla på med.

    Men som sagt...en HD står på önskelistan. Jag kommer inte att åka med väst.

  3. #73
    Jag provade en helt ny sportster, detta var för ett antal år sedan då insprutningen var helt ny. Jag blev inte imponerad en kvalificerad skithoj i mitt tycke, inte alls vad jag förväntade mig, och jag var spekulant på en sådan.
    Jan-Olov

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag provade en helt ny sportster, detta var för ett antal år sedan då insprutningen var helt ny. Jag blev inte imponerad en kvalificerad skithoj i mitt tycke, inte alls vad jag förväntade mig, och jag var spekulant på en sådan.
    Det är långt i från alla som tycker som du för den har tillverkats sen 1957 (57år) och är populärare än någonsin
    själv känner jag flera som har och en med turbo som går som satan i gatan

  5. #75
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    En fatbob skulle jag kunna tänka mig mä.Ska kika på en ny vid tillfälleRätt coola.

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Om man tänker såhär: Jag gav 25.000:- för min Shadow...pedantvårdad och går som en klocka. Om man nu lägger på 100.000 och köper en HD. Får man då så mycket mer hoj? Visst...den har lite mer knuff, men är det 100.000:- roligare?

  7. #77
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Om man tänker såhär: Jag gav 25.000:- för min Shadow...pedantvårdad och går som en klocka. Om man nu lägger på 100.000 och köper en HD. Får man då så mycket mer hoj? Visst...den har lite mer knuff, men är det 100.000:- roligare?
    Kanske inte,men kul med nytt Jag tänker aldrig hur billigt jag kan få en hoj utan det får bli den jag VILL ha. Och vad är 750cc när det finns 1700.Och för 125000 får man ingen ny Hd.Den jag skulle tänka mig kostar 191 och sedan ska det vara nått avgassystem som låter den andas mä
    Senast redigerat av engström67 den 2014-03-28 klockan 20:41.

  8. #78
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    För 100.000 får man väl inte så mycket HD? Det är väl bara sportstet och gamla vrak man hittar för dom pengarna.

    /Freddo

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Frågan är ju om inte HD är lite överreklamerad med tanke på priset. Det är ballt att åka HD...visst, men får man en så mycket bättre hoj för pengarna?

  10. #80
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    HD har lyckats med att sälja en livsstil.
    Har aldrig varit direkt imponerad av HD tidigare. Bestämde mig för att investera i märket förra säsongen då Harleyn i alla fall behåller ett visst basvärde pga märket, om man jämför med japanarna. Sagt och gjort jag hämtade upp en knappt körd 2008 Fat Bob (hade gått 40 mil), och bytte in min Suzuki som hade gått betydligt mer.
    Har inte ångrat en sekund att jag hoppade på HD'n, Den går som en klocka, har bra kraft, låter som jag vill att den ska låta och har det utseendet jag vill att den ska ha. Sen är det faktiskt så, hur löjligt det än kan låta en viss kännsla att sitta och puttra runt på en Harley.... Kanske har jag fallit för masspsykosen eller att jag har köpt livsstilen. Jag vet faktiskt inte... men fan vad jag gillar hojen

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •