Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 111

Ämne: Harley

  1. #61
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Dom Hondorna var inte att leka med. Fasen de stod ju nästan av sig själva, så grymma de hade varit att köra upp med.

    För övrigt tycker jag att nyttokörning räknas. Det måste inte vara så att man ligger och nöter kurvor bara för att alla andra gör det. Jag väljer småvägar när jag kan men jag kommer nog inte vara ute och köra så där planlöst särskilt ofta. Jag räknar däremot med att fara runt på träffar och fika en del. För mig är det mer av en social sak att åka iväg och träffa folk på ett sätt som inte sker när man har vanlig bil. Däremot är jag inte så intresserad av stora gruppkörningar, ett par tre stycken tycker jag är lagom.

    Jag har bara kört 300mil än så länge och de flesta av dom var övningskörning

    /F

  2. #62
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Övningskörde gjorde jag på moppe... Ca 1000 mil blev det innan jag ruttnade på den låga effekten. Men att åka tvåhjuling är kul. Jag hade ju vare sig hoj eller någon att åka med, så det blev 4 dubbellektioner innan jag körde upp. Två på bana för krypkörning (svårast) och två i trafik.

    Kul grej, första lektionen åkte vi till Tuvängen i Södertälje. Han frågade om jag ville köra ett par varv (gocartbana) först. Jajamensan sa jag, och efteråt så säger han att jag var gasglad för att vara nybörjare.

    Liknande sak med slalombanan, han säger att när man kommer ner till vändningen så ska man stå på, inte fisköra. Så det gjorde jag, och då säger han att riktigt så mycket behöver man inte gasa när man vänder. Anledningen till hans kommentar först var att han har många elever som nästan välter i vändningen för att de åker för sakta. Alltså säger han åt alla att dra på, men jag drog på för mycket... Men jag kom runt utan problem.
    /Erik

  3. #63
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Hehe där ser man,en tråd som totalflippat ur utan mig

  4. #64
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Nu drar du lite stora växlar på vad jag skriver. Folk får köra vad dom vill, jag bara redogör för hur jag resonerar i mitt val av mc.

    Men jag har suttit på mängder, dock inte av statistiska mått, av luncher, frukostar och sommarfester där kända och okända "gubbar" i 40- och 50-årsålder suttit pratat om hur de egentligen alltid varit rebeller som gått sina egna vägar. Så nu när amorteringarna på villan och volvon är nere och båda ungarna utflugna så ska de ha en riktig rebellmc, dvs en HD för det är det enda de känner till. Som de flesta andra gubbrebeller.

    /Freddo
    .Stämmer rätt bra det där

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    När det gäller HD har jag råkat på några som vill vara " looks alike " med en viss gruppering,
    likaså några som inte vill förknippas med dem utan köpt annan stor glidare i stället.
    Varför har en del klubbar stora RYGGEMBLEM PÅ SINA VÄSTAR? REBELLER KANSKE.
    Som sagt, smaken är ju delad liksom baken.

  6. #66
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    När det gäller HD har jag råkat på några som vill vara " looks alike " med en viss gruppering,
    likaså några som inte vill förknippas med dem utan köpt annan stor glidare i stället.
    Varför har en del klubbar stora RYGGEMBLEM PÅ SINA VÄSTAR? REBELLER KANSKE.
    Som sagt, smaken är ju delad liksom baken.
    Konstigt Olle, ibland ser jag knuttar som har broderad text på sina varselvästar
    Jan

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Konstigt Olle, ibland ser jag knuttar som har broderad text på sina varselvästar
    Tror dock icke att brodyr har med rebeller att göra

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tror dock icke att brodyr har med rebeller att göra
    Jooda! Brodyren på våra varselvästar har sin rot i att vi gjorde revolt mot att ett visst gäng på ett förgubbat sätt försökte behålla sin eviga ungdom - så det blev 60+ för oss rebeller.
    Ove

  9. #69
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jooda! Brodyren på våra varselvästar har sin rot i att vi gjorde revolt mot att ett visst gäng på ett förgubbat sätt försökte behålla sin eviga ungdom - så det blev 60+ för oss rebeller.
    Därför ändras aldrig texten till 70+
    Jan

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Därför ändras aldrig texten till 70+
    Nevvör!!
    Ove

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •