Sidan 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 111

Ämne: Harley

  1. #31
    Jåke
    Gäst

    Sv: Harley

    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Nu vet jag inte vad Jåke kan om hojar men
    1 Night Train har inte fotplatter
    2 Är det EVO-motorn så är den 1999 eller äldre (den motorn fanns mellan 83-99 )
    Kromet kommer från taiwan på nästan alla hojar idag
    Sen har du felet med alla hempulare som inte kan något vilket HD lider av !
    Vad jag menar med hempulare är att dom byter avgasystem utan att bestycka rätt vilket tar död på dom flesta maskiner
    Bägge var nya demohojar... Och jag minns troligen fel om fotplattorna eftersom det med största säkerhet var pinnar precis som du skriver. Intrycket har jag dock nerskrivet. Min kunskap om hojar i övrigt är väl begränsad till ett antal provkörningar.

    Sent from my LT25i using Tapatalk

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Som sagt så är harleys rent allmänt ganska utsatta för hemmapulare/ombyggnader. Visst kan man byta avgassystem förutsatt att den mappas om så man får korrekt bränsleblandning men när man går längre och börjar greja med kamaxlar o annat riskerar man att avsevärt förkorta motorns livslängd och försämra driftsäkerheten. Låter man motorn vara som den är så tror jag inte att den håller sämre än en japanare. Sen så är de dessutom tämligen enkla att renovera om det skulle behövas.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jag har köpt en Heritage Classic i år. Fast den är en 2011 årsmodell. Just nu är det 200 mil på mätaren.
    Fick ett bra pris här i Gbg.

  4. #34
    Hondamannen
    Gäst
    Grattis! Det är en jävligt snygg modell. Det är den modellen samt road king som jag gillar mest.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Tack hon är jätte fin. Jag gillar den nya ramen och fjädringen.
    Harleys snyggaste model tycker jag. Road King är näst bäst.

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    lol Shaun. Min lista är det omvända :-) sen gillar jag också electra glide och därefter kommer denna modell

    http://www.blocket.se/vasternorrland....htm?ca=14&w=3

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Ja i den här listan verkar HD stå sig ganska så bra. Road kingen hamnar högst upp.

    http://www.motorradonline.de/dauerte...wertung/298481

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    Det var väldigt lite fel på den har jag för mig. Det var en kolv som låg lite utanför spec efter 5000 mil.


    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Ja i den här listan verkar HD stå sig ganska så bra. Road kingen hamnar högst upp.

    http://www.motorradonline.de/dauerte...wertung/298481

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Ja, bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati. Konstigt då HD enligt en del självutnämnda experter är så usla och har så dålig kvalitet. Och vad som är ännu konstigare är att de som påstår att HD är så dåliga för det mesta aldrig själva har ägt någon.

  10. #40
    Hondamannen
    Gäst
    Dåligt rykte är svårt att tvätta bort. Sen kan man alltid med hjälp statistik vända på saker och ting. Harley ger väl 2 eller tre års garanti medan suzuki, yamaha och honda ger 5 års garanti. Med tanke på vad harley begär för sina hojar borde de kunna erbjuda mer om de nu är så bra som denna undersökningar visar på. Jag tror att harley har kommit en bit sedan 70 talet men de kan fortfarande inte jämföra sig fullt ut med japanska hojar och så vitt jag vet så har japarna varit involverad vid ett antal tillfällen när harley har försökt att vidare utveckla sina produkter. V-rod är väl konstruerad av tyskar eller?

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •