Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 111

Ämne: Harley

  1. #21

  2. #22
    Nu håller ja med Engström för det är fakta
    Service är det viktigaste
    Efter EVO motorn kom till HD så är det inte sämre en någon annan hoj

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Köpte mig en ny HD Fat Bob i somras och tycker kvalitetsintrycket är högt. Inte en massa plast och billiga material utan en ganska så gedigen konstruktion. Körde en Honda Hornet förut och tyckte det var en trevlig cykel men harleyn känns mer "premium" om man nu kan uttrycka sig så. Man sitter bra, fin känsla i reglage och inget klonk i växellådan. Den är tyngre än hondan och har lägre maxeffekt men vridet är något helt annat så den känns förhållandevis pigg. Har hängt på bättre flödande luftfilter och ljuddämpare samt bänkkört vilket gör en del del på prestandan. Åker med lätthet ifrån kompisarnas 600cc sporthojar vid rödljusen så vida de inte står o varvar som tokar och slirar på kopplingen men på motorvägen har man ju ingen chans vilket inte är så konstigt då den väger mer och har lägre maxeffekt. Just Fat Bob har ganska så bra bromsar och vägegenskaper jämfört med andra HD så i det avseendet känner jag mig inte särskilt begränsad.


    På det stora hela är jag riktigt nöjd men kan hålla med om att det finns vissa brister. Rosta kommer den garanterat göra i vårt nordiska klimat om man inte tar väl hand om den eftersom det är mycket krom/metall och ganska dålig rostskydd. Men skam den som ger sig. Var förbi en rostskyddsfirma som sprutade in flytande vax genom dräneringarna i ramen (kostade bara en knapp hundring) och gav mig en burk som jag själv penslar på utsatta ställen. Passar även på att polera upp den ordentligt och lägga på lackskydd nu på vintern. Får hoppas det hjälper, har klarat sig bra hittills.

  4. #24
    Nu vet jag inte vad Jåke kan om hojar men
    1 Night Train har inte fotplatter
    2 Är det EVO-motorn så är den 1999 eller äldre (den motorn fanns mellan 83-99 )
    Kromet kommer från taiwan på nästan alla hojar idag
    Sen har du felet med alla hempulare som inte kan något vilket HD lider av !
    Vad jag menar med hempulare är att dom byter avgasystem utan att bestycka rätt vilket tar död på dom flesta maskiner

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jag har haft 4 st Harleys. Alla tourings modeller. Har åkt både korta sträckor samt ner i Europa/Norge. Samtliga har gett mig många sköna mil och fina minne. Inköpspris är högt men så är inbytes pris om man sköter om hojen. Vibrationer finns men det vet man när man köper hojen. Japaner är mycket bra höjer men fortfarande bara kopior av originalet.

  6. #26
    Hondamannen
    Gäst
    Jag äger ingen harley eller glidare men jag har kört både japanska glidare och harley. De första harley jag körde var 2006 och då hade de fortfarande den mjukare chassin. Mjukare chassin gjorde att harley var lite annorlunda i sitt uppförande och på sitt lite unik. När chassin uppdaterades 2009 så blev den nästintill som en japansk glidare i sitt uppförande bortsett ifrån driftsäkerhet och vibrationer.. Även om det har blivit bättre när de gäller driftsäkerhet så är de ljusår ifrån japanska hojar.

    Japanska glidare är nästintill perfekta men tyvärr väljer de inte att gå sin egen väg och väljer istället att förstöra en perfekt hoj genom att bygga in vibrationer. Dessvärre har med tiden blivit dyra att serva i förhållande till harley.

    Det vore bra om japanarna gick sin egen väg och byggde bra och vibrationsfria glidare.


    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Jag har haft 4 st Harleys. Alla tourings modeller. Har åkt både korta sträckor samt ner i Europa/Norge. Samtliga har gett mig många sköna mil och fina minne. Inköpspris är högt men så är inbytes pris om man sköter om hojen. Vibrationer finns men det vet man när man köper hojen. Japaner är mycket bra höjer men fortfarande bara kopior av originalet.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Det löner sig aldrig att kopiera. Jag har också haft Jap glidare. Kawasaki 1500 CT, Suzuki Intruder mm. Bra hojar men utan själ. Att jag hittar tillbaka till HD är just känslan jag får när jag kör och även när jag står still ( och vibrerar) ��.

  8. #28
    Hondamannen
    Gäst
    Vi har lite olika åsikter om detta. Det lönar sig när kopian är bättre än orginalet och kostar mindre i inköp. Det är i alla fall vad jag tycker men jag tycker också om Harley men inte för att den är bra på något sätt. Jag gillade den mjuka chassit men allt vad det innebär.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Att ha olika syn och åsikter är det som är intressant och ge oss alla olika hojmodeller att köra !!

  10. #30
    Hondamannen
    Gäst
    Absolut Shaun. Har inget emot Harley, skulle de sjunka lite mer i pris så skulle jag nog själv kunna tänka mig att köpa en äldre men just motiverar inte det höga prisläget att köpa en harley. Hur mkt har din gått och vad är det för årsmodell?

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •