Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 111

Ämne: Harley

  1. #11
    honda500
    Gäst
    Jag baserade de 10000 problemfria mil jag nämnde på de tester som tyska tidningen har gjort. Deras 5000 mil av road king med twincam motorn att efter 5000 mil var det bara en kolv som låg utanför tillverkarens spec. De diffa så lite att jag efter konsultationer med en maskiningenjör drog slutsatsen att den kan nog rulla ytterligare 5000 mil innan det är dags att renovera motorn. Det är också ngt som jag har fått bekräftat via blocketannonser som jag har kollat. Runt 9000 mil verkar det som börjar behövas pillas med motorn. Jag tror att japanska glidare kan nog rulla 20000 mil problemfritt.

  2. #12
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Runt 9000 mil verkar det som börjar behövas pillas med motorn. Jag tror att japanska glidare kan nog rulla 20000 mil problemfritt.
    Ja, det är nog rimligt. Jag har bara lägre humor än vad man kan förvänta sig ibland...

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag baserade de 10000 problemfria mil jag nämnde på de tester som tyska tidningen har gjort. Deras 5000 mil av road king med twincam motorn att efter 5000 mil var det bara en kolv som låg utanför tillverkarens spec. De diffa så lite att jag efter konsultationer med en maskiningenjör drog slutsatsen att den kan nog rulla ytterligare 5000 mil innan det är dags att renovera motorn. Det är också ngt som jag har fått bekräftat via blocketannonser som jag har kollat. Runt 9000 mil verkar det som börjar behövas pillas med motorn. Jag tror att japanska glidare kan nog rulla 20000 mil problemfritt.
    Slitageskada redan efter 5.000 mil låter allvarligt, även om det "bara" är på en kolv. Verkar som kvalitén på HD ligger något halvsekel efter japanerna.

    MEn dom är bättre på krom och det kanske väger uppp det hela...
    Ove

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Slitageskador efter 5000mil är ju inte så ovanligt på andra märken heller.Tidningen Motorad kör ju 5000mila test på alla möjliga hojar och det är ju många hojar där som drabbas av massa slitage och haveri,Bmw tex,dras ju av massa fel,motorbyten osv och massa annat.Men även andra märken dras ju med fel på 5000mila testen,så inte bara Harley

  5. #15
    honda500
    Gäst
    Väl talat! Läs motorrad och döm sen. Om du kan lite tyska gå in på deras hemsida så finns en hel del tester som du kan läsa. Jag blev förvånad att harley klarade sig bra och bmw gs 1200 vad jag kunde förstå fick omfattande kritik. Japanska modeller får också en hel del kritik.

  6. #16
    honda500
    Gäst
    Jag kommer lägga upp några länkar från motorrad.de sår du läsa själv och görs en egen bedömning.

    QUOTE=Ove;58782] Slitageskada redan efter 5.000 mil låter allvarligt, även om det "bara" är på en kolv. Verkar som kvalitén på HD ligger något halvsekel efter japanerna.

    MEn dom är bättre på krom och det kanske väger uppp det hela... [/QUOTE]

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag kommer lägga upp några länkar från motorrad.de sår du läsa själv och görs en egen bedömning.

    QUOTE=Ove;58782] Slitageskada redan efter 5.000 mil låter allvarligt, även om det "bara" är på en kolv. Verkar som kvalitén på HD ligger något halvsekel efter japanerna.

    MEn dom är bättre på krom och det kanske väger uppp det hela...
    [/QUOTE]

    Jo,kromet är bra för att vara kinesiskt och det håller så länge den står inomhus.Har vänner som kör HD och efter ett par år har skruvar och krom börjat rosta.
    Harley Davidson och Lifan har ungefär samma kvalitet på sitt krom enligt min uppfattning.
    HD är HD med allt vad det innebär och trots att jag personligen inte gillar dom speciellt mycket så tycker jag att dom ska hålla fast vid sin grej.

  8. #18
    honda500
    Gäst
    Rost har jag hittat även på japanska hojar efter ett till två år. Yamaha bulldog samt kawasaki kle 500.

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Slitageskada redan efter 5.000 mil låter allvarligt, även om det "bara" är på en kolv. Verkar som kvalitén på HD ligger något halvsekel efter japanerna.

    MEn dom är bättre på krom och det kanske väger uppp det hela...
    Nu är ju jänkarna kända för att bygga nästan outslitliga motorer i bil och lastbilar och vad det gäller Harleymotorer vet jag inte riktigt,men väl skötta så går nog dom lika länge som andra skulle jag tro.I tanke på hur många som missköter sina hojar,bara kör,åker på dålig lågprisolja mm så går det ju att ta död på dom flesta motorer

  10. #20
    honda500
    Gäst
    Ove, här kommer första länken. Flera kommer stx.




    http://www.motorradonline.de/de/moto...oad-king/90733

    Testet ofattar 3 sidor.

    http://www.motorradonline.de/de/moto...lometer/104001

    http://www.motorradonline.de/de/moto...ag-star/106246


    http://www.motorradonline.de/de/moto...bf-1000/101930

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Slitageskada redan efter 5.000 mil låter allvarligt, även om det "bara" är på en kolv. Verkar som kvalitén på HD ligger något halvsekel efter japanerna.

    MEn dom är bättre på krom och det kanske väger uppp det hela...
    Senast redigerat av honda500 den 2012-01-14 klockan 19:25.

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •