Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Resultat 91 till 100 av 111

Ämne: Harley

  1. #91
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du har glömt en fjärde kategori. De som inte vill bli förknippade med vissa konstellationer. Nog så många.
    Löjligt.Tänker bara på mitt eget välbefinnande när jag väljer hoj och är ej märkesnörd.Visst vissa ägare är ju
    som med Bmw folket,dom går rakt igenom alla andra märken..

  2. #92
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Löjligt.Tänker bara på mitt eget välbefinnande när jag väljer hoj och är ej märkesnörd.Visst vissa ägare är ju
    som med Bmw folket,dom går rakt igenom alla andra märken..
    Jag har alltid varit en nyfiken hojåkare. Testat nyheter när tillfällen givits. Även provat några stora sk. glidare. Både HD å Japs. Valet är enkelt, det sitter i en själv. Hur vill du köra vad vill du få ut av din hojkörning ?
    Jan

  3. #93
    Ankan1
    Gäst
    Såvida man inte har haft en väldig otur med t ex dålig kvalitet och oändliga verkstadsbesök så har jag lite svårt att förstå folk som kör bara hoj om det är ett särskilt märke.Själen i själva hojkörningen sitter inte i märket utan i hur vi som hojåkare nu trivs och väljer att färdas på två hjul oavsett om det är en off road, sporthoj, touring, custom osv.Image nördarna som måste tillhöra en viss gruppering och bara färdas på hojen runt kvarteret soliga helgdagar under ytterst kontrollerade former samt samlar på sig prylar med hojmärkets identitet lider nog av något helt annat problem och letar förmodligen efter en ständig lösning på sitt självbeteende i modemagasin som ex Vogue.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-04-05 klockan 11:20.

  4. #94
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har alltid varit en nyfiken hojåkare. Testat nyheter när tillfällen givits. Även provat några stora sk. glidare. Både HD å Japs. Valet är enkelt, det sitter i en själv. Hur vill du köra vad vill du få ut av din hojkörning ?
    så sant så

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag klev ned från en KTM 990 Adventure till en Honda Shadow av ekonomiska själ bara för att jag ville ha en hoj att hålla på med. Har kört ca 30 mil med Hondan , för att upptäcka att detta är inte "min hoj". Jag vill ha lite mer knuff , vilket inte Hondan fixar. Glidarhoj passar mig rätt bra eftersom jag inte gillar att ligga och bröla i 200. Men....jag vill kunna köra om utan att planera i 2 km innan. Om jag hittar en liknande hoj med mer knuff till ett rimligt pris, så köper jag en sån oavsett om det är en HD eller Japcrap...

  6. #96
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jag klev ned från en KTM 990 Adventure till en Honda Shadow av ekonomiska själ bara för att jag ville ha en hoj att hålla på med. Har kört ca 30 mil med Hondan , för att upptäcka att detta är inte "min hoj". Jag vill ha lite mer knuff , vilket inte Hondan fixar. Glidarhoj passar mig rätt bra eftersom jag inte gillar att ligga och bröla i 200. Men....jag vill kunna köra om utan att planera i 2 km innan. Om jag hittar en liknande hoj med mer knuff till ett rimligt pris, så köper jag en sån oavsett om det är en HD eller Japcrap...
    Var ett rejält kliv

  7. #97
    Många har åsikter om HD men det är inte många av dessa tyckare som har provkört någon. Kan ju vara en fördel att ha gjort det innan man uttalar sig.

  8. #98
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jag klev ned från en KTM 990 Adventure till en Honda Shadow av ekonomiska själ bara för att jag ville ha en hoj att hålla på med. Har kört ca 30 mil med Hondan , för att upptäcka att detta är inte "min hoj". Jag vill ha lite mer knuff , vilket inte Hondan fixar. Glidarhoj passar mig rätt bra eftersom jag inte gillar att ligga och bröla i 200. Men....jag vill kunna köra om utan att planera i 2 km innan. Om jag hittar en liknande hoj med mer knuff till ett rimligt pris, så köper jag en sån oavsett om det är en HD eller Japcrap...
    Vilken kubik på Hondan?

  9. #99
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Många har åsikter om HD men det är inte många av dessa tyckare som har provkört någon. Kan ju vara en fördel att ha gjort det innan man uttalar sig.
    Håller med och som jag sagt tidigare ; förstår inte denna diskussion om HD,,,,

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Vilken kubik på Hondan?
    750 och helt oskruvad.

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •