Visa resultat för omröstning: Vilket märketr ivs du bäst med?

Antal röster
50. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Harley-Davidson

    3 6,00%
  • Honda

    18 36,00%
  • Yamaha

    12 24,00%
  • Kawasaki

    3 6,00%
  • Suzuki

    8 16,00%
  • BMW

    5 10,00%
  • Ducati

    2 4,00%
  • Aprilia

    1 2,00%
  • Triumph

    3 6,00%
  • BSA

    1 2,00%
  • AJS

    1 2,00%
  • Jawa

    0 0%
  • Husqvarna

    2 4,00%
  • Piaggio MP3

    0 0%
  • KTM

    0 0%
  • Husaberg

    0 0%
  • Cagiva

    0 0%
  • Dnepr

    0 0%
  • MV Agusta

    0 0%
  • Moto Guzzi

    4 8,00%
  • Nimbus

    0 0%
  • Norton

    0 0%
  • Royal Enfield

    0 0%
  • Vincent

    0 0%
  • Zündapp

    1 2,00%
  • Dumma dig, mitt märke finns inte med!

    3 6,00%
Flervalsomröstning.
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 56

Ämne: Vilket hojmärke trivs du bäst med?

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Så spännande, att Honda går i täten hade jag ingen aning om, hade inbillat mig det skulle vara Yamaha.
    Finns inte hojmärket med – skriv gärna en rad om märket i tråden.

  2. #12
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Så spännande, att Honda går i täten hade jag ingen aning om,
    Jag är inte ett dugg förvånad; Honda är ett stort märke här i Sverige med bra kvalitet , service osv,, OM, jag säger OM, det är något märke jag litar på och gillar bäst , så är det Honda!
    Men nu är det så att jag är "en orolig själ" som är nyfiken på att prova många olika fabrikat, gäller även bilar

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag har väl kört Honda mest, de sista åren, men de andra har jag inte fastnat för.

  4. #14
    Egentligen bryr jag mig inte om vad jag kör, allt från 50cc till.....jah, hur många kubik det nu finns. Bara den rullar för det ändamålet jag har den för.

    Så, egentligen skulle jag väl kunna trycka på alla och skicka iväg ..men om man nu ska begränsa sig till två:
    Hjärtat bultar ju lite extra för Moto Guzzi, medan förnuftet säger Honda.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Honda är ju det i särklass största mc tillverkarna,inget annat märke i världen kommer i närheten vad gäller sålda mc.Skulle dom inte gjort bra grejer hade dom inte sålt heller.Nu pratar jag motorkvalite,att köra problemfritt.
    Finishen har väl en del att önska på många modeller,inte minst Goldwingen som jag ju själv kör på.Just vingen blir kanske bättre nu när japanerna tagit hem tillverkningen från USA.

  6. #16
    honda500
    Gäst
    Jag håller med dig när det gäller finishen på honda motorcyklar men jag tror precis som du nämner att det beror på att hojar inte tillverkas i Japan. Det verkar som andra länder inte att driva företag och tillverka som japanarna.

    //honda500

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Honda är ju ruskigt bra grejer,synd bara att dom kommer sällan med någe speciella nyheter,dom ligger lite efter nu.Triumph och yamaha är ju mycket mer populära allafall när vi snackar nya hojar.Han säger så min handlare med som är stor Honda handlare,att dom får skärpa till sig lite,finns inte mycket nya som lockar om man jämför med konkurenterna.
    Visst dom har ju kungen av touringhojarna wingen,men lite för motorsvag om man jämför med tex bmw gtl1600.Pannan är heller inget att komma med om man jämför med Fjr eller kawa gtr 1400. Firebladen ligger efter konkurenterna.Varaderon är ju gammal som gatan,men fin hoj,men brist på moderna finesser och effekt.Och dom nya crossrunner blir ju knappast någon succe,synd.Men vem vet kan ju hända saker i framtiden.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-13 klockan 19:22.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Honda är ju ruskigt bra grejer,synd bara att dom kommer sällan med någe speciella nyheter,dom ligger lite efter nu.Triumph och yamaha är ju mycket mer populära allafall när vi snackar nya hojar.Han säger så min handlare med som är stor Honda handlare,att dom får skärpa till sig lite,finns inte mycket nya som lockar om man jämför med konkurenterna.
    Visst dom har ju kungen av touringhojarna wingen,men lite för motorsvag om man jämför med tex bmw gtl1600.Pannan är heller inget att komma med om man jämför med Fjr eller kawa gtr 1400. Firebladen ligger efter konkurenterna.Varaderon är ju gammal som gatan,men fin hoj,men brist på moderna finesser och effekt.Och dom nya crossrunner blir ju knappast någon succe,synd.Men vem vet kan ju hända saker i framtiden.
    Honda hade chansen med nya VFR men gjorde bort sig rejält. Kan inte minnas att jag sett en enda av dom i trafik faktiskt. På nåt sätt upplever jag dagens Honda som tråkiga.
    Sen har jag inte röstat då jag anser att om man ska kunna säga vilket hojmärke man trivs bäst med så måste man ju ha provat alla.

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Triumph kommer med en ny Tiger 1200 Explorer nu i vår, vad sägs om 137 hk och 121 Nm i vrid (!).
    På Triumph Center här hemma får man 1 års fri försäkring om man köper en ny Speed Triple 2012, inte dåligt för det är några tusen som man slipper betala i premie.

    Men Hondas motorer är väl rätt så slitstarka, med tanke på ett TV-program jag såg när de hällde i alla möjliga oljor i en Honda CUB (tror det var CUB som testades rejält) och den gick i alla fall, kastade ner den från ett tak och den startade ändå trots mangling mot gatan.

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Sen har jag inte röstat då jag anser att om man ska kunna säga vilket hojmärke man trivs bäst med så måste man ju ha provat alla.
    Nja, man måste inte ha provat alla för då har man en uppgift livet ut, de jag spaltat upp här är en bråkdel av alla mc-märken som finns och funnits genom åren. Då skulle den här listan bli väldigt lång att scrolla igenom och rösta i.

Liknande ämnen

  1. Hur det kan vara, när det är som bäst.
    Av Zeeuus i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-05-09, 13:35
  2. Bäst fäste ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-29, 01:44
  3. villket styre passar bäst
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 09:38
  4. Vilken hoj är bäst för mig?
    Av Freda i forum Custom
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 20:37
  5. Bäst att passa på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 10:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •