Visa resultat för omröstning: Vilket märketr ivs du bäst med?

Antal röster
50. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Harley-Davidson

    3 6,00%
  • Honda

    18 36,00%
  • Yamaha

    12 24,00%
  • Kawasaki

    3 6,00%
  • Suzuki

    8 16,00%
  • BMW

    5 10,00%
  • Ducati

    2 4,00%
  • Aprilia

    1 2,00%
  • Triumph

    3 6,00%
  • BSA

    1 2,00%
  • AJS

    1 2,00%
  • Jawa

    0 0%
  • Husqvarna

    2 4,00%
  • Piaggio MP3

    0 0%
  • KTM

    0 0%
  • Husaberg

    0 0%
  • Cagiva

    0 0%
  • Dnepr

    0 0%
  • MV Agusta

    0 0%
  • Moto Guzzi

    4 8,00%
  • Nimbus

    0 0%
  • Norton

    0 0%
  • Royal Enfield

    0 0%
  • Vincent

    0 0%
  • Zündapp

    1 2,00%
  • Dumma dig, mitt märke finns inte med!

    3 6,00%
Flervalsomröstning.
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 56

Ämne: Vilket hojmärke trivs du bäst med?

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag brukar alltid testa olika hojar,har väl testat det mesta och jag skulle nog kunna x,a i många hojar.Finns ju hur många hojar som helst jag skulle vilja ha,men just nu känns det rätt.Får väl se till våren när man provkör lite nya modeller.Det brukar man ju känna när man kliver av sin egen och sätter sig på en annan om man tycker den känns bättre.Men utseendet,detaljerna,hur motorn låter,beter sig osv.känns det rätt då byter jag kanske

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag håller med RobbeS. En motorcykel måste vara något mer än bara en motorcykel.
    Dom Hondor jag provat kändes lite som om dom saknade en egen karaktär.

    Jag har även ansett att man får mer mc för pengarna om man har valt Kawasaki eller Suzuki
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-01-13 klockan 20:30. Anledning: Tillägg

  3. #23
    Medlem SportGuzzis avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    23
    Synd att det bara gick att klicka en gång var på Moto Guzzi med tanke på hur mycket jag trivs med den

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Jag håller med RobbeS. En motorcykel måste vara något mer än bara en motorcykel.
    Dom Hondor jag provat kändes lite som om dom saknade en egen karaktär.

    Jag har även ansett att man får mer mc för pengarna om man har valt Kawasaki eller Suzuki
    håller med dig,men inget fel på kawa och suzuki,men dom är ju också dåliga på att ta fram något nytt,framför allt suzuki dom har ju ingenting att presentera faktiskt,lite synd,visst gsx 1000r är väl den sport maskin som ligger högt på listan,snygg snabb,skön att köra.Men annars så är det ju lite synd att det inte kommer lite moderna maskiner,alla andra märken ploppar ju fram stora sk offroadtourers men inte dom.

  5. #25
    honda500
    Gäst
    Det beror på att det går dåligt för både suzukis och yamahas modeller. Det är iaf vad handlarna säger. Det är därför det inte har presenterat något nytt för i år.

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja och sverige är ju en liten prick globalt,ute i världen ser det lite annorlunda ut.Men jag vet att yamaha,triumph,bmw,kawasaki säljs mest i sverige.Min handlare säljer Honda,Yamaha,triumph,Kawasaki. yamaha och triumph säljer bäst.Men sedan finns det ju säljare som bara matar ut maskiner,och vissa säljer dåligt.Jag är inte bunden till något speciellt märke utan jag vill ha en hoj som jag tycker går bra och så ska jag tycka den är snygg och är laddad med den senaste tekniken och har råkat hittat det nu,men förväntar mig att andra tillverkare tar efter.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-13 klockan 22:58.

  7. #27
    honda500
    Gäst
    En sak som jag är lite fundersam till är folk som nästan är besatta av ett märke. Jag har vänner som bara kör honda och fnyser åt alla andra märken och jag tror inte att han har ägt eller åkt något annat än honda. Jag har också vänner som enbart kör harley och har bara kört och ägt harley. Tror inte att han heller har ägt eller kört ngt än harley. Personligen har testat de flesta märken och sedan avfärdat dem. För mig är det honda och harley som gäller. De två personer som jag pratar om har ju inte ens provkört andra märken innan de har avfärdat dem. Hur tänker dem tror ni?

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Man kan ju undra,Jag gillar som sagt många olika hojar och vad det står på den kvittar bara den faller mig i smaken,men sedan är det ju det med kvaliten

  9. #29
    Jag kollar mest på användningsområde och väljer mc efter det. När jag köpte FJR:en ville jag ha en mer touringinriktad maskin som inte kändes alltför klumpig och som även kunde användas för pendling till jobbet. Nu börjar jag fundera på ännu en touringinriktad maskin som inte enbart behöver asfalt och då står det mellan GS och Superténere. Det blir sen priset som avgör. Nya Triumphen verkar också fin men finns ännu inte på beg marknaden.

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ergonomi är prio nr 1 för mig, sitter jag bra på hojen utan värk eller domnande kroppsdelar efter ett par mil så gillar jag den. Men jag har en förmåga att känna det där redan när jag sätter mig på hojen för första gången innan den ens hunnit rulla en meter. Så var det med Triumph Street Triple när jag provkörde en sån på MC Live, känslan var som om de designat modellen efter min ergonomi, allt sitter precis där jag vill ha sakerna. Samma sak med Scramblern, det är som om de haft min kropp som mall på Triumph. Sen har jag visst gått och blivit anglofil på gamla dar men det kommer säkert svänga om ett tag när jag tröttnar på märket och hittat nåt annat lika roligt.

    Men just nu känns Triumph lite som en livsstil, precis som MINI redan är, MINI har mängder av roliga tillbehör till både bil och ägare. Triumph är lite inne på det spåret och det är väl därför som jag gillar märket lite mer än andra för att jag känner igen mig i atmosfären. Jag har varit trogen MINI sen 2005 men blev kär i hundkojan redan 2001 vid första lanseringen. Tänkte att en sån där bil ska jag ha en dag.

    BMW är inte heller dåligt men det jag inte gillar är att servicen kan vara dubbelt dyrare än övriga märken, för samma jobbutförande. Bra cyklar och maskiner med kvalitet men…
    Sen hade jag ju redan tre hojar att kunna köra på gruset med, lite onödigt med tre för samma ändamål så min GS fick gå och Streeten var ju jätteskoj att köra och köpte den istället. Funkar ganska bra trots någon framåtlutning att köra långt med, det enda jag märkte efter 40+ mil var att knäna började kännas stela och fick lite molande värk vid lederna. Men det var borta dagen efter, man får väl tänka på att stanna lite oftare och sträcka på benen med Streeten vid långfärd.

Liknande ämnen

  1. Hur det kan vara, när det är som bäst.
    Av Zeeuus i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-05-09, 13:35
  2. Bäst fäste ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-29, 01:44
  3. villket styre passar bäst
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 09:38
  4. Vilken hoj är bäst för mig?
    Av Freda i forum Custom
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 20:37
  5. Bäst att passa på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 10:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •